Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@02:16:13 GMT

طوفان در آمریکا نفت را گران کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۲۴۱۸

طوفان در آمریکا نفت را گران کرد

ساعت24- قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش به ۶۶ دلار و ۸۹ سنت رسید.

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش به ۶۶ دلار و ۸۹ سنت رسید.

 در حالی که تولید کنندگان آمریکایی در خلیج مکزیک به دلیل وقوع طوفان بیش از نیمی از تولید نفت خود را تعطیل کرده اند و در حالی که تنش ها در خاورمیانه همچنان ادامه دارد، قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 37 سنت معادل 0.6 درصد افزایش به 66 دلار و 89 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز پنجشنبه ابتدا تا رقم 67 دلار و 52 سنت بالا رفت، اما در پایان معاملات روزانه 0.7 درصد کاهش داشت.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 34 سنت معادل 0.6 درصد افزایش به 60 دلار و 54 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت دیروز تا 60 دلار و 94 سنت بالا رفت اما در پایان معاملات روزانه 0.38 درصد افت کرد.

تا روز پنجشنبه شرکت های نفتی فعال در خلیج مکزیک به دلیل احتمال وقوع طوفان باری، بیش از یک میلیون بشکه از تولید خود را کاهش داده اند. پیش بینی شده که سرعت طوفان باری به 119 کیلومتر در ساعت برسد.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «در حالی که طوفان در خلیج مکزیک تولید نفت را مختل کرده و ذخایر نفت آمریکا همچنان در حال کاهش است رشد قیمت نفت ادامه دارد.»

بر اساس اعلام انستیتوی نفت آمریکا، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 5 جولای برای چهارمین هفته متوالی به میزان 9.5 میلیون بشکه کاهش داشته است. این رقم بیش از سه برابر کاهش 3.1 میلیون بشکه ای مورد انتظار تحلیلگران است.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در نیویورک گفت: «با توجه به اینکه هنوز امکان رویارویی نظامی تمام عیار وجود دارد، افزایش قابل توجه هزینه های بیمه ای موجب شده تا قیمت تمام شده جمل نفت بالا برود.»

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آمريكا طوفان قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۲۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد

یک سازمان نظارتی در آمریکا یک مدیر اجرایی سابق نفت را متهم کرد که وی به منظور افزایش سود شرکت خود اقدام به تبانی با اعضای اوپک کرده تا قیمت بنزین در این کشور افزایش یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، یک سازمان نظارتی در آمریکا روز پنجشنبه یک مدیر اجرایی سابق نفت را متهم کرد که وی به منظور افزایش سود شرکت خود اقدام به تبانی با اعضای اوپک کرده تا قیمت بنزین در این کشور افزایش یابد.

این شکایت مربوط به تولید نفت در حوضه پرمین، یک میدان نفتی بین غرب تگزاس و جنوب شرقی نیومکزیکو، می‌شود. افزایش تولید از این حوضه تا حد زیادی به رشد زیاد تولید نفت آمریکا در سال گذشته میلادی کمک کرد، زمانی که میانگین تولید 12.9 میلیون بشکه در روز بود.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اسکات شفیلد، مدیر اجرایی سابق شرکت پایونیر را متهم کرد که وی اقدام به تبانی با کشورهای عضو اوپک کرده است تا از طریق کاهش تولید، قیمت‌های نفت را افزایش دهند.

کاهش ذخایر نفتی دنیا به دنبال تمدید کاهش تولید اوپک

این اتهام در حالی مطرح می شود که این کمیسیون اعلام کرده است که مانع خرید 60 میلیارد دلاری پایونیر توسط شرکت اکسون موبیل نخواهد شد. این تصاحب بزرگترین تصاحب اکسون در 25 سال گذشته است.

این کمیسیون با 3 رای موافق در مخابل دو رای مخالف این توافق را پذیرفت.

کمیسیون تجارت فدرال همچنین اعلام کرد که قرار دادن شفیلد در هیئت مدیره اکسون به عنوان بخشی از این قراداد خرید، تماس‌های او با اوپک و احتمال هماهنگی در آن بازار را افزایش می دهد.

به عنوان بخشی از این توافق، عضویت وی در هیئت مدیره اکسون ممنوع اعلام شده است.

این سازمان نظارتی گفت که وی "صدها پیامک با نمایندگان و مقامات اوپک مبادله کرده است که در مورد پویایی بازار نفت خام، قیمت گذاری و تولید بحث می کنند."

بر اساس این گزارش، در یکی از این تماس‌ها، شفیلد تلاش کرد تا تولیدکنندگان تگزاس را وادار به کاهش تولید کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • طلای جهانی پس رفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد