Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رشیدیان در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره نرخ دلاری که با حجاج تمتع سال جاری محاسبه شده، اظهار داشت: ما به حجاج دلار نداده‌ایم؛ بلکه با بانک مرکزی صحبت کرده‌ایم که بانک مرکزی آن ۲۰۰ دلاری که برای حجاج در نظر گرفته را با نرخ مسافرتی به زائران خانه خدا واگذار کند.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت درباره قیمت دلار مسافرتی و همراه حجاج، هیچ گونه صحبت و دخالتی نداشته افزود: آنچه برای ما اهمیت داشت، قیمت تمام شده عملیات حج بود که ارزان تمام شود و دولت برای این کار، دلار ۷ هزار تومانی اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: برای تأمین مسکن، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل و خدمات بهداشتی حجاج از ارز ۷ هزار تومانی استفاده کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ارزی که بانک ملی به حجاج داده، ارز مسافرتی است که بانک ملی با نرخ بازار (۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان) به حجاج داده است.

رشیدیان درباره علت عدم دخالت سازمان حج و زیارت در تعیین قیمت دلار مسافرتی حجاج گفت: این سازمان حجاج را تشویق می‌کند که برای خرید سوغات از عربستان اقدام نکنند و فرصتی که برای عبادت در ایام حج دارند، به بازار و خرید اختصاص ندهند.

وی یادآور شد: سازمان حج و زیارت سامانه «برکت به خانه» را تدارک دیده که در این سامانه شرکت‌ها و فروشگاه‌های مختلف اینترنتی، مشابه اجناس و کالاهایی که در عربستان عرضه می‌شود را بارگذاری کرده‌اند و حجاج می‌توانند از آن سامانه خریداری کنند. قیمت کالاها و اجناس موجود در سامانه «برکت به خانه» مناسب‌تر از قیمت آن کالا در عربستان بوده و به درب منازل حجاج حمل می‌شود و هزینه گمرک نیز بر زائران بیت الله الحرام مترتب نخواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان داشت: به حجاج پیشنهاد می‌کنیم وقتی در بازارهای عربستان کالایی را قیمت می‌کنند، با قیمت آن در سامانه «برکت به خانه» مقایسه کنند و به جای آنکه بخواهند کالای بی کیفیت را از بازارهای عربستان بخرند از این سامانه خریداری کنند که مسلماً به نفع زائران خواهد بود.

وی درباره اظهارات مدیرعامل هما مبنی بر اینکه ایران ایر به دنبال منافع اقتصادی در پروازهای حج نبوده و اینکه آیا هزینه پروازهای یک سر خالی چه در عملیات رفت و چه در عملیات پروازهای برگشت حجاج، در ارقام پرداختی حجاج لحاظ شده است یا نه؟ اظهار داشت: اینکه پروازهای حج همواره یک سر خالی هستند، اتفاق جدیدی نیست. همه ساله حج بر اساس انجام پروازهای یک سر خالی برنامه ریزی می شده و حجاج پول پروازشان را می‌دهند و پول پروازهای خالی به حجاج منتقل نشده است.

کد خبر 4663039 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت علیرضا رشیدیان ایران ایر شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی هما تورج دهقانی پروازهای حجاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: در مجموع ۹ کاروان در حج سال‌جاری کار اعزام حجاج استان را بر عهده خواهند داشت و به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از اداره کل حج و زیارت استان، قدرت‌الله چتری با اشاره به اینکه هفته آینده نخستین کاروان حجاج استان سمنان به سرزمین وحی اعزام خواهد شد، اظهار کرد: در سال‌جاری، یک هزار و ۱۳۰ نفر از استان به حج تمتع اعزام خواهند شد.

وی افزود: در حج تمتع سال‌جاری ۴۴ درصد حجاج مرد و ۵۶ درصد خانم هستند و میانگین سنی حجاج استان سمنان در تمتع سال‌جاری ۵۶ سال برآورد شده که نسبت به سال قبل جوان‌تر است.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه جوان‌ترین زائر سال‌جاری استان سمنان ۲۳ سال و مسن‌ترین آنها ۸۵ سال دارد، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از مدیران کاروان‌های ما جوان و نخستین بار است که کاروان‌داری می‌کنند و این یکی از محسنات حج سال‌جاری محسوب می‌شود.

چتری با بیان اینکه دو هفته قبل یک کاروان از استان سمنان راهی عمره مفرده شد، تصریح کرد: دوشنبه هفته جاری شاهد بازگشت این کاروان به کشورمان خواهیم بود، کاروانی که ۸۵ نفر در آن حضور داشتند.

وی ادامه داد: برای نخستین بار بعد از ۹ سال شاهد اعزام حجاج در عمره مفرده بودیم.

کد خبر 751049

دیگر خبرها

  • اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • اعزام ۲ هزار و ۳۹۹ نفر از حجاج استان قم به سرزمین وحی
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی ‌/ بایدها ‌و نبایدهای حجاج
  • خانه‌ای به قیمت 15 آپارتمان در تهران! امباپه عمارت مجلل راموس را در مادرید خرید (+عکس)
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟
  • عکس/ مرد سال آسیا در خانه کعبه