Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@14:47:04 GMT

انگلیس: همه کشتی ها را اسکورت نمی کنیم

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۲۴۷۸

دولت انگلیس با عقب‌نشینی از تصمیم اسکورت تمام کشتی‌های تجاری خود در آب‌های نزدیک ایران، اعلام کرد که برای اجتناب از تنش‌زایی با ایران این کار را انجام نمی‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک منبع امنیتی در دولت انگلیس شامگاه پنجشنبه گفت که لندن قصد ندارد تمام کشتی‌های تجاری با پرچم این کشور را هنگام عبور از تنگه هرمز و خلیج فارس اسکورت کند زیرا این کار باعث افزایش تنش‌ها با تهران می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   این مقام امنیتی دلیل این تصمیم دولت انگلیس را اجتناب از تنش‌زایی بیشتر با ایران عنوان کرده اما تاکید داشت که لندن در دفاع از منافع دریایی خود در خلیج فارس قاطعانه عمل می‌کند.   این اظهارات انگلیسی‌ها بعد از آن است که روز گذشته ادعا کرده بودند چند قایق نظامی متعلق به ایران قصد داشتند نفتکش بریتانیایی «بریتیش هریتِج» متعلق به شرکت نفتی «بریتیش پترولیوم» را هنگام عبور از تنگه هرمز متوقف کرده و به سمت سواحل ایران تغییر مسیر دهند.   لندن مدعی است دولت تهران قصد داشت این کار را برای تلافی توقیف نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل‌الطارق توسط نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا به بهانه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه، انجام دهد.   درپی این تحولات بود که گفته شد دولت انگلیس سطح امنیتی کشتی‌های تجاری خود در آب‌های نزدیک به ایران را به سطح 3 یعنی «بحرانی» (بالاترین سطح امنیتی دریایی در بریتانیا) افزایش داده است.   این در حالی است که «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز گذشته با رد ادعای انگلیسی‌ها درباره تلاش تهران برای توقیف نفتکش آنها در خلیج فارس، گفت: «ظاهرا نفتکش بریتانیایی عبور کرده است. آنچه خودشان مطرح کردند و ادعاهایی که مطرح می‌شود برای ایجاد تنش است و این ادعاها هیچ ارزشی ندارد».   منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۲۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه در شرق یمن خبر داد

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز (یکشنبه) اعلام کرد که گزارشی از وقوع یک حادثه در فاصله ۱۷۷ مایلی در جنوب شرقی بندر «نشطون» واقع در شرق یمن دریافت کرده است.

این آژانس افزود که گزارش مربوط به نزدیک شدن یک قایق کوچک با چهار سرنشین به یکی از کشتی‌ها بوده است.

آژانس مذکور مدعی شد که کشتی مذکور آسیبی ندیده و سالم به مسیر خود ادامه داده است و مسوولان مربوطه در حال انجام تحقیقات در این خصوص هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه در شرق یمن خبر داد