Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصلانی با اشاره‌به نامگذاری نهمین روز از دهه کرامت با عنوان «عفاف و حجاب، گوهر خانواده مهدوی»، گفت: نمی‌شود جامعه‌ای در مسیر انتظار و مهدویت حرکت کند اما به عفاف و حجاب به عنوان اساس زمینه‌‌سازی ظهور امام‌زمان(عج) بی‌توجه باشد.

«مینو اصلانی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به نامگذاری نهمین روز دهه کرامت با عنوان «عفاف و حجاب، گوهر خانواده مهدوی»، اظهار کرد: اساسا عفاف و حجاب ریشه در فرهنگ فاطمی(س) و اهل بیت(ع) دارد و این فضا را خداوند برای ما قرار داده است که موضوع حجاب و عفاف را به عنوان اصلی مهم، جامعه ساز و مترقی برای نسل جوان تبیین کنیم که گوهر حجاب تاثیرات عمیق روحی، روانی و فرهنگی برجامعه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس جامعه بسیج بانوان با اشاره به تاثیربخشی موضوع حجاب در پیشرفت جامعه بیان کرد: یکی از پیامدهای مهم جامعه تمدن ساز و مهدوی بحث توجه به پوشش و حجاب است، زیرا جامعه ای می تواند سالم و منتظر ظهور منجی و انسان کامل باشد که بتواند برای مساله حجاب را به عنوان موضوع مهم برنامه ریزی کند.

 

وی با اشاره به اینکه نتایج توجه به عفاف و حجاب آرامش و امنیت و تحکیم خانواده ها را تضمین می کند، افزود: امکان ندارد که جامعه ای به سمت انتظار و مهدویت پیش رود و موضوع امید به آینده، توجه به عفاف و حجاب به عنوان اساس و پایه های زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) را مورد توجه قرار ندهد. عدم تشکیل خانواده، خشونت، آزار جنسی، از بین رفتن غیرت در خانواده ها در کشورهای اروپایی همه ناشی از عدم حجاب و عفاف و رواج فرهنگ عریانی است که امروز کشورهای  غربی با آن مواجه هستند.

 

اصلانی اضافه کرد: تاکید قرآن کریم و روایات اسلامی مبنی بر توجه به پوشش ظاهر به دلیل دوری از آزار و خشونت است، زیرا کسی که با ظاهر مستهجن در جامعه حضور می یابد، نه تنها امنیت خودش به مخاطره می افتد، امنیت و آرامش جامعه را نیز با خطر مواجه می کند.

 

وی با اشاره به اینکه جامعه منتظر ظهور همواره برای حجاب اقدامات اثرگذار و عمیق فرهنگی دارد، افزود: در چنین جامعه ای صنعت پوشاک، منطبق با فرهنگ دینی و انتظار است. اما متاسفانه امروز صنعت پوشاک ما با مشکلاتی مواجه است و می بینیم که بسیاری از خانواده ها برای تهیه پوشاک حتی برای پسرانشان با مشکل مواجه هستند در حالی که ضرورت دارد در این زمینه برنامه ریزی های لازم، مدون و دقیق صورت گیرد.

 

 

رئیس جامعه بسیج بانوان تهیه و تدوین فیلم و سریال هایی که مروج فرهنگ عفاف و حجاب هستند را از جمله موضوعاتی دانست که لازم است، مورد توجه قرار گیرد و گفت: ساخت فیلم های دور از شئونات دینی که در آن به مخاطب روابط ناصحیح و پوشش نامناسب را القا می کند، تاثیرات منفی بر مخاطب خواهد داشت، لذا باید در حوزه صنعت سینما و پوشاک برنامه ریزی لازم صورت گیرد و سپس اجرایی شود.

 

اصلانی بر لزوم اهتمام به تدابیر و تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد که دستگاه ها و سازمان ها در زمینه عملیاتی کردن مصوبات بحث عفاف و حجاب تلاش کنند و در این زمینه پاسخگو باشند.

 

گفتنی است، برنامه های دهه کرامت امسال با شعار «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل‌ بیت(ع)»  از اول تا یازدهم ذی العقده اجرا می شود.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت روزنامه کانون های مساجد جشن های دهه کرامت آذربایجان غربی رئیس قوه قضاییه اردبیل مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد روز عفاف و حجاب سبک زندگی منتظرانه سبک زندگی اسلامی دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرشید سلیمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در این جلسه گفت: دانشگاه از نظر اولیا یک محیط امن و مطمئن است. وظیفه ما این است که همچنان این امنیت را از هر لحاظ ایجاد کنیم. یکی از جنبه‌های امنیت موضوع حجاب و عفاف می‌باشد که با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

سلیمی با بیان اینکه برای حسن انجام موضوع حجاب و عفاف باید خانواده‌ها، اساتید، کارکنان و دانشجویان مشارکت و تعامل داشته باشند گفت: تمامی تذکرات و راهنمایی‌ها در این خصوص باید دوستانه و توأم با ادب باشد و در صورت تکرار، با فرد مورد نظر طبق قوانین و مقررات رفتار شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته گفت: فرهنگ سازی و برگزاری برنامه‌های تشویقی و انگیزشی در خصوص حجاب و عفاف در صورتی که به صورت اصولی و علمی برگزار شود و خروجی آن نیز پیش‌بینی گردد می‌تواند مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1228158 برچسب‌ها حجاب اردبیل دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است