Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@21:28:55 GMT

گرمازدگی و راه‌های مقابله با آن

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۲۶۹۵

گرمازدگی و راه‌های مقابله با آن

محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری راه‌های مقابله با گرمازدگی را تشریح کرد.
محمدامین افرا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – اظهار کرد: وقتی هوا بیش از حد طبیعی گرم شود انسان دچار گرمازدگی می‌شود که این امر ممکن است با حالت تهوع، سرگیجه، بیهوشی، بیحالی و ... همراه باشد.
وی افزود: در این شرایط بهتر است از شربت‌های طبیعی و نوشیدنی‌های خنک همچون خاکشیر استفاده کرد، زیرا خاکشیر دارای طبیعت معتدل است که می‌توان علاوه بر شربت آن که به صورت خنک تهیه‌ می‌شود آن را به صورت یخ‌مال استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افرا گفت: استفاده از تخم شربتی نیز برای گرمازدگی توصیه می‌شود، همچنین استفاده از کاسنی و شاتره برای درمان گرمازدگی مفید است.
وی بیان کرد: یکی از شربت‌های طبیعی که سالیان سال در ایران به صورت سنتی استفاده می‌شود شربت سکنجبین است که برای جلوگیری از گرمازدگی بسیار موثر است که علاوه بر شرت آن را با کاهو نیز میل می‌کنند.
افرا ادامه داد: این شربت به دلیل اینکه از سرکه طبیعی تهیه می‌شود طبع معتدلی دارد و به نشاط افراد کمک می‌کند.
وی با اشاره به اینکه نوشیدنی‌های گرم کافئین دار برای گرمازدگی توصیه نمی‌شود، تصریح کرد: دمنوش مالت تیره که از فرآوری جو تهیه می‌شود نوعی قهوه بدون کافئین است که دارای طبیعت خنک بوده و برای غلظت خون  و روشن شدن رنگ پوست صورت مفید است.
محقق طب اسلامی در استان گفت: افرادی که دچار گرمازدگی شده‌اند می‌توانند آب خنک به سر و صورت خود بزنند، همچنین استفاده از آب خنک مخصوصا آبی که در کوزه ریخته می‌شود به دلیل رطوبت خاصی که دارد، برای گرمازدگی مناسب است.
وی گفت: میوه‌هایی همچون خیار، آلو، آلبالو و گیلاس برای جلوگیری از گرمازدگی و رفع عطش مفید هستند، همچنین انگور و سیب درختی نیز برای گرمازدگی و جلوگیری از آن مناسب است.
افرا توصیه کرد: با توجه به افزایش دما، افراد لازم است روزانه چندین مرتبه دست و پاهای خود را با آب سرد شستشو دهند و حتی‌الامکان از قرار گرفتن در آفتاب خودداری کنند، در غیر این صورت از کلاه نقاب‌دار استفاده شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"B Titr"; font-weight:bold;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال پوست چهارمحال و بختیاری درمان طبیعت قهوه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۲۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاجوردی: مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود

زهره سادات لاجوردی اظهار داشت: متأسفانه مماشاتی که با بی‌حجابی و بی حیایی صورت گرفت کار را برای مقابله با بی‌حجابی و بی حیایی سخت‌تر کرده است.

به گزارش مهر، وی افزود: در رویداد دختر ایران که رویدادی برای روایتگری پیشرفت ایران است، افزود: در سال ۱۴۰۱ دیدیم که ۳۸ هزار دروغ تنها در زمینه اعتراضات و اغتشاشات مهسا امینی ایجاد شد. تمام مستندات این دروغ‌ها موجود است، اما متأسفانه گاهی تا دروغ این رسانه‌ها اثبات شود؛ آثار و لطمات زیادی را برای جمهوری اسلامی به وجود آورد.

نماینده مجلس گفت: اگر کم کاری کنیم و نتوانیم به خوبی روایت کنیم دشمنان برای ما خواب‌ها دیده است اگر یک بار شکست خورده باشد؛ اما روز و شب در فکر راه‌اندازی شبکه‌های ضد انقلاب و معاند است. شبکه‌های تبلیغاتی که ۲۴ ساعته یک جنگ ترکیبی را به راه انداخته است.

لاجوردی افزود: دشمنان در تلاش هستند تا ذهن جوانان ما را به شبهات و دروغ‌ها آلوده کند و این وظیفه ما است که ذهن جوانان را از آلودگی‌ها و این شبهات پاک کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برای کار معلمان و مربیان پرورشی حتماً باید آمادگی کامل داشته و به روز باشند. آنان باید بتوانند یک رابطه مستمر و پایدار ایجاد کنند. فرزندان ما ۱۲ سال با آموزش و پرورش همراه هستند؛ در حالی که اگر خوشبینانه نگاه کنیم تلاش مدرسه تنها این است که دانش آموزان به دانشگاه‌های برتر راه پیدا کردند.

لاجوردی با طرح این سوال که تربیت و تبیین موضوعات از سوی مربیان چگونه باید باشد، افزود: باید تبیین و تشریح موضوعات با ارزش‌های دینی ما همراه باشد. ضمن اینکه روایت صحیح را ما باید به موقع ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته دشمن به هنگام بروز فتنه به سرعت اقدام به شبهه پراکنی کرد، گفت: متأسفانه تا جبهه انقلاب اقدام به روشنگری کند؛ دشمن به بسیاری از اهداف خود رسید. متأسفانه مماشاتی که با بی‌حجابی و بی حیایی صورت گرفت کار را برای مقابله با بی‌حجابی و بی حیایی سخت‌تر کرده است.

لاجوردی خاطر نشان کرد: قانون حجاب و عفاف به زودی تصویب می‌شود، اما حمایت مردم از فراجا می‌تواند کاری کند که جامعه‌ای در شأن ایرانیان داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • لاجوردی: مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود
  • مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود