Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی جمالی نژاد در همایش گرامیداشت روز شهرداری که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در بودجه پیشنهادی سال ۹۸ کشور، احکام بودجه مربوط به شهرداری ها حذف شده بود اما با برگزاری جلسات مستمر با نمایندگان مجلس، اعتبارات مربوطه مجدد احیا شد.

وی افزود: شهرداری ها و دهیاری ها در کشور خانواده بسیار بزرگی را تشکیل می دهند و به رغم داشتن انتظارات متنوع، به دلیل محدودیت های منابع مالی، پاسخگویی به همه آنها امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی نژاد با بیان اینکه وزارت کشور در حد توان پشتیبان شهرداری ها خواهد بود، ادامه داد: همانطور که در قوانین بالادستی مورد تاکید قرار گرفته، هدف از تشکیل شهرداری ها، ایجاد نهادهای عمومی مستقل غیردولتی بوده است بنابراین مدیران شهری نباید درخواست هایی را مطرح کنند که رنگ و بوی دولتی بودن داشته باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری مدل توأمان درآمد و هزینه است، گفت: باید از ظرفیت های موجود در حوزه سرمایه گذاری برای کسب درآمد و تامین هزینه های شهرداری استفاده کرد و در این زمینه می توان از مشهد به عنوان مصداق الگوی موفق سرمایه گذاری نام برد.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد در سال های اخیر در کنار تلاش برای جذب اعتبارات دولتی، در راستای تامین هزینه های اداره شهر، در حوزه سرمایه گذاری اقدامات ویژه ای انجام داده است.

وی افزود: شورای عالی استان ها یک ظرفیت بسیار خوب قانونی برای ارائه لوایح پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی و اصلاح قوانین مزاحم در مسیر فعالیت مدیریت های شهری به شمار می رود و باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده شود

کد خبر 4664365

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی جمالی نژاد استانداری خراسان رضوي مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم

استاندار قم گفت: دولت سیزدهم برای پروژه متروی قم ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت تخصیص داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمد آقامیری عصر امروز در بازدید از پروژه متروی قم با بیان اینکه دولت مصمم است موضوعات حمل و نقل داخل شهر را به هر روش ممکن حل کند، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم که در زمان‌بندی 6 یا 7 ماه آینده اولین رام قطار برای متروی استان را تامین کنیم.

وی انجام مقدمات لازم برای این امر را مستلزم بر طرف شدن موانع ارزی دانست و افزود: خرید واگن جزو واردات محسوب می‌شود که پیگیری‌ها در این خصوص انجام شده و امید داریم این مسئله در کوتاه‌ترین زمان حل شود.

استاندار قم گفت: دولت سیزدهم  برای پروژه متروی قم 1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت و یک‌هزار میلیارد تومان نیز برای مونوریل تخصیص داده و این گام اولی است که برداشته شده است.

به گزارش تسنیم، خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر و 14 ایستگاه عبوری در حال احداث است. فاز نخست خط یک مترو قم در قالب 6 ایستگاه حدفاصل قلعه کامکار تا میدان مطهری قرار دارد.

همچنین خط 2 مترو نیز به طول 28 کیلومتر از اراضی 560 هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان آغاز و در محدوده میدان 72 تن و بلوار شهید خداکرم به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در قم شناسایی شد
  • تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم
  • اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی قم
  • نهادینه‌شدن باشگاه شهراندیشان در شهرداری و شهر اصفهان پیگیری می‌شود
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد