Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوستداران محیط زیست و اعضای کمپین نجات کوه بیرمی با تجمع درتنگ شیرینه اعلام داشتند تا حضور مسئولان ذیربط برای پاسخگویی به تجمع خود در این تنگ ادامه می‌دهند.

فعالان زیست محیطی شهرستان دشتی تاکید دارند کوه بیرمی به عنوان یک ثروت ملی باید برای نسل آینده حفظ و حراست و از صدور مجوز فعالیت واحدهای معدنی بدون لحاظ استانداردهای زیست محیطی اجتناب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله نادری فرماندار دشتی روز گذشته در مصاحبه با یکی از رسانه‌های محلی خواستار پایان یافتن تحصن اعضای کمپین نجات کوه بیرمی شده بود و از پیگیری جدی برای لغو مجوز فعالیت واحد معدنی سنگ مرمریت دشتی خبر داده بود اما تلاش خبرنگار ایرنا برای گرفتن اطلاعات تکمیلی از وی بی نتیجه ماند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر گفت: لغو مجوز فعالیت واحد معدنی سنگ مرمریت شهرستان دشتی واقع در محدوده منطقه حفاظت شده کوه بیرمی (تنگ شیرینه) در دست پیگیری است.

فرهاد قلی نژاد افزود: روز گذشته با حضور محیطبانان از احداث جاده دسترسی این واحد معدنی ممانعت شده و از هفته آینده این موضوع با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.
وی اظهارداشت: اکنون چندین شکواییه نسبت به این موضوع مطرح است با این وجود هنوز مجوز فعالیت این واحد معدنی باطل نشده که اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تا حصول نتیجه مورد دلخواه مردم آن را پیگیری خواهد کرد.

تنوع فراوان گیاهی و جانوری، بلندترین قله و ارتفاعات استان بوشهر، تنگه‌های متعدد و عمیق و چشمه سارهای فراوان از عوامل ایجاد یک اقلیم منحصر به فرد در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی است علاوه بر این در بیشتر ماه‌های سال حضور زیاد پرندگان بومی و مهاجر چشم انداز زیبایی به منطقه می‌دهد.

ارتفاع متغیر کوه بیرمی ه از ۱۵۰ تا ۱۹۵۰ متری را شامل می‌شود باعث به وجود آمدن سه قسمت آب و هوایی متفاوت و منحصر به فرد شده که شاید در هیچ جای استان بوشهر این تنوع وجود نداشته باشد.

تحقیقات و مطالعاتی که در سال‌های اخیر صورت گرفته نشان می‌دهد این منطقه ازلحاظ تنوع حیات وحش یکی از مناطق غنی استان بوشهر است طوری که تاکنون ۹۵ گونه پرنده ،۲۰ گونه پستاندار، ۱۹ گونه خزنده، چهار گونه ماهی و چهار گونه دوزیست در آن مشاهده و شناسایی شده است.

منطقه حفاظت شده کوه بیرمی با مساحت ۲۲ هزار هکتار در شهرستان تنگستان یکی از مهمترین زیستگاه‌های جنوب غرب کشور به شمار می‌رود.
۷۲۱۲/‏۶۰۴۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست دشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۳۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر ضمن گرامیداشت دهم اردیبهشت روز خلیج فارس اظهار کرد: نام خلیج فارس تا همیشه جاویدان است و تغییری نمی‌کند.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های خلیج فارس بیان کرد: دریا داری ظرفیت بسیار زیادی است و باید برای توسعه اقتصاد دریا پایه از همه توان استفاده شود و برنامه جامعی در استان برای این مهم وجود داشته باشد.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت روز کارگر خاطرنشان کرد: کارگران در عرصه تولید و درآمدزایی نقش بسیار مهمی دارند و باید به جایگاه این قشر عظیم بیش از پیش توجه شود.

وی با گرامیداشت روز معلم بیان کرد: خداوند نخستین معلم انسان‌ها است و باید توجه ویژه‌ای به معلمان و همچنین حوزه آموزش و پرورش صورت گرفته و حفظ مقام و جایگاه آنان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به شرارت‌ها و جنایات آمریکا تاکید کرد: حمله پلیس آمریکا به دانشجویان حامی فلسطین نمونه‌ای از اقدامات ضد حقوق بشری است و این در حالی صورت رفته که آمریکایی‌ها مدعی دفاع از حقوق بشر هستند.

وی تحقق مسوولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در استان بوشهر را ضروری دانست و بیان کرد: مردم استان بوشهر نسبت به بی‌توجهی به این مسؤولیت‌ها گلایه دارند و خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار پایان دادن به نابرابری‌ها در قبال بوشهری‌ها توسط پتروشیمی‌ها شد و تاکید کرد: تحقق عدالت پتروشیمی‌های مستقر در این استان یک نیاز ضروری است.

وی خواستار توجه پتروشیمی‌ها به محیط زیست، بهداشت و درمان، فرهنگ، هنر و ورزش در استان بوشهر شد و تاکید کرد: این خدمات در استان بوشهر به خوبی انجام نشده است و یا به صورت حداقلی انجام می‌گیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در حال حاضر ورزش استان بوشهر در شرایط سختی به سر می‌برد تاکید کرد: اگر این صنایع از دیگران حمایت می‌کنند باید از ورزش استان بوشهر نیز چنین حمایتی صورت بگیرد.

وی به وجود هزار و ۷۰۰ کلاس درس تخریبی در استان اشاره کرد و افزود: متولیان صنایع مستقر باید حریم استان و مردم بوشهر را حفظ کرده و محترم بشمارند و امور این استان را به طور جدی پیگیری کنند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به حذف شهرستان دیر از دریافت حق آلایندگی بیان کرد: شنیده می‌شود که سهم و حق آلایندگی شهرستان دیر سلب و به شهرستان‌هایی خارج از استان اختصاص داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات باید منطقی و قانونی باشد اضافه کرد: از دولت انتظار می‌رود اقدامی قانونی کند تا از تضییع حق مردم استان جلوگیری و حق آنها رعایت شود.

کد خبر 6089057

دیگر خبرها

  • پتروشیمی‌ها از ورزش استان بوشهر نیز حمایت کنند
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی