Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@02:49:44 GMT

قربانيان مين هاي عمل نکرده در افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۳۳۷۲

قربانيان مين هاي عمل نکرده در افغانستان

خبرگزاری آریا- انفجار مین و مواد منفجره در افغانستان به طور میانگین ماهانه 120 کشته و زخمی بر جا می گذارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، انفجار مین و مواد منفجره در افغانستان به طور میانگین ماهانه 120 کشته و زخمی بر جا می گذارد .
براساس گزارش دولت افغانستان ، ماهانه 120 نفر براثر انفجار مین ، مهمات و مواد منفجره کار گذاشته شده در سراسر افغانستان کشته و زخمی می شوند که این آمار به گفته مقامات بلندپایه افغانستان ، نگران کننده و تکان دهنده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نزدیک به 65 درصد افراد متاثر از انفجار مین و مواد منفجره در افغانستان کودکان افغان هستند که یا جان خود را از دست می دهند یا با از دست دادن اعضای بدن خود معلول می شوند.
با وجود فعالیت مین روبی دهها موسسه دولتی و غیردولتی در افغانستان ، همچنان هزاران کیلومتر از اراضی این کشور به انواع مین و مواد منفجره آلوده است که هر لحظه ممکن است با انفجار آن ، جان افغان ها را بگیرد یا معلول کند.
از سوی دیگر گروه های مخالف مسلح دولت افغانستان در مناطق مختلف این کشور مین های جدید می کارند و اراضی زیرپوشش مین و مواد منفجره را در این کشور گسترش می دهند که این سبب مشکلات مضاعف برای دولت افغانستان و سازمان های مین روب شده است.
دولت افغانستان نا امنی و کمبود منابع مالی را مهمترین موانع در مسیر کشف و خنثی سازی مین ها و موادمنفجره کار گذاشته شده در این کشور می داند.
بیمارستان «صلیب سرخ» بزرگترین مرکز ساخت اعضای مصنوعی بدن است که برای معلولان افغان دست و پای مصنوعی می سازد و به طور رایگان در اختیار آنها قرار می دهد.
همه روزه صدها معلول افغان که عمدتا براثر انفجار مین و مواد منفجره اعضای بدن خود را از دست داده اند به این بیمارستان مراجعه می کنند تا دست و پای مصنوعی به دست آورند و انبوهی از مشکلات خود را در ادامه زندگی هر چند با مشکلات و مشقت رفع کنند.
دکتر «نجم الدین» رییس بیمارستان صلیب سرخ به خبرگزاری صدا و سیما گفت: سالانه بین 10 تا 12 هزار معلول برای به دست آوردن اعضای مصنوعی بدن به این بیمارستان مراجعه می کنند که شمار زیادی از آنها معلولان جنگ هستند.
کشته و معلول شدن مردم افغانستان براثر انفجار مین و مواد منفجره بخشی از پیامدهای حمله نظامیان آمریکا به این کشور است که افغان ها در 18 سال گذشته آن را تجربه کرده اند و این حوادث جزئی از زندگی مردم جنگ زده این کشور شده است .

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قربانیان مین افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شهاب نیوز، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۶ کشتار و جنایت دیگر را علیه فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است. در این حملات ۵۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۰۴ نفر هم زخمی شدند.

شمار کلی شهدای غزه تا این لحظه به ۳۴ هزار و ۱۵۱ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۸۴ نفر افزایش یافته است. هنوز هزاران نفر نیز مفقود یا زیر آوار هستند. همچنین بیش از ۷۲ درصد قربانیان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران