Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@06:22:09 GMT

اصفهان| حجاب آرامش و امنیت جامعه را تضمین می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۴۱۹۱

اصفهان| حجاب آرامش و امنیت جامعه را تضمین می‌کند

پژوهشگر حوزه زنان و خانواده با بیان این‌که مسئله حجاب تکه‌ای از یک پازل کلی‌تری است، گفت: پازل کلی سلامت، آرامش و امنیت جامعه است و حجاب بایستی برای زن امنیت و آرامش ایجاد کند. ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) زهرا مجیدی‌فر درباره این‌که حجاب بانوان چه ارتباطی با اثربخشی و حضور آن‌ها در جامعه دارد اظهار داشت: تعالیم اسلامی از جمله حجاب برای کارآمدی حداکثری زنان در جامعه شناخته شده است و از همین رو به دلیل این‌که حجاب ضوابط  جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و روابط جنسی را به سوی روابط انسانی‌تر سوق می‌دهد، تاثیر مستقیمی در رابطه با حضور بانوان در جامعه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: زمانی که حجاب از جامعه‌ای حذف شود در پی آن آزادی‌ها سرانجامی ندارد و به صورت سلسله‌وار محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها برداشته می شود.

اجتماع بزرگ بانوان مدافع "عفاف و حجاب" در رشت به روایت تصویر‌آیت‌الله علم‌ا‌لهد‌ی: چرا آقایان در مقابل ‌جولان زنان بدحجاب ‌عکس‌العملی نشان نمی‌دهند؟ / اتومبیل ‌حریم خصوصی نیستمیزبانی گذر فرهنگی چهارباغ از یک دورهمی متفاوت؛ تضمین آرامش و امنیت عاطفی با حجاب و عفاف

پژوهشگر حوزه زنان و خانواده با بیان این‌که مسئله حجاب تکه‌ای از یک پازل کلی‌تری است، خاطرنشان کرد: پازل کلی سلامت، آرامش و امنیت جامعه است و حجاب بایستی برای زن بستری ایجاد کند که در سایه آن با امنیت کامل فعالیت‌های خود را در جامعه انجام دهد تا رشد و تعالی پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد:  اسلام معتقد است در سایه حجاب است که بانوان حرکت و کمال و آرامش خود را در جامعه به دست می‌آورند، زمانی که اجرای گام نخست را نداشته باشیم امنیت و آرامش در جامعه از دست خواهد رفت و به مرور بنیان خانواده از بین خواهد رفت.

مجیدی فر با بیان این‌که در صورت حذف حجاب در جامعه مردان نیز آرامش ندارند، گفت: زمانی که مرد آرامش نداشته باشد کارآمدی نداشته و در این صورت حرکت جامعه نیز مختل می‌شود، زن و مرد باید در جامعه فعال باشند و حرکت جامعه را مدیریت کنند، همچنین مرد و زن فعال در جامعه باید کنش مسئولانه داشته باشند و یکی از ملزومات این حرکت بحث پوشش و حجاب است که در این صورت رابطه زن و مرد در جامعه صرفا از بحث مذکر و مذکر بودن به رابطه 2 انسان تبدیل می‌شود.

وی درباره نقش حجاب در تحکیم خانواده و جامعه بیان کرد:حجاب هم برای مرد و هم برای زن آرامش ایجاد می‌کند و باعث می شود تمام نیازهای عاطفی و نشاط جنسی یک زن و مرد در محدوده خانواده انجام شود و به جایگاه اصلی خود میان همسران باز گردد که در سایه این سلامت بهره‌وری بیشتری خواهد داشت و از طرف دیگر ثبات خانواده بیش‌تر می‌شود و روند آن به خوبی پیش‌ می‌رود.

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۴۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دهه‌شصتی خبرساز طراح لایحه حجاب است؛ سمت‌های او چه بوده است؟

عصرایران به قلم سروش بامدادی در یادداشتی نوشت: خیلی‌ها دوست دارند بدانند لایحۀ حجاب و عفاف را کی نوشته که این قدر شورای نگهبان به آن ایراد شرعی و قانونی می‌گیرد؟ روشن است که یک روحانی و فقیه آشنا با شرع آن را ننوشته و گرنه این همه مشکل شرعی نداشت و آقای حسین شریعتمداریِ کیهان را هم به این نتیجه نمی‌رساند که قانون (لایحه نهایی نشده) را بگذارید کنار و با همین طرح نور (گشت ارشاد - ۲ نیروی انتظامی) جلو بروید. فرمانده کل فراجا هم از حرکت بی‌درنگ به جانب «عفت اسلامی» سخن گفته و به قانون خاصی استناد نمی‌شود. آنچه یک نماینده مجلس هم هر از گاهی می‌گوید پیشنهادهای محدود کننده اوست و هنوز تصویب و نهایی نشده.

 

اما این لایحه را کی نوشته؟ یک فقیه؟ نه! یک خانم؟ نه! چهرۀ اصلی این لایحه آقایی است به نام ابوالفضل اقبالی که سال ۸۸ و در گرماگرم التهابات انتخابات لیسانس علوم اجتماعی خود را از دانشگاه علامۀ طباطبایی گرفت و ۸ سال بعد موفق شد در رشتۀ مطالعات زنان فوق لیسانس خود را از دانشگاه غیر دولتی خوارزمی دریافت کند.

او وقت و همت خود را صرف مطالعات زنان کرده و حاصل آن چند مقاله و کتاب است که در نگاه اول این تصور را ایجاد می‌کند که نوشتۀ یک خانم باشد اما به قلم اوست که امسال ۴۰ساله شد:

از گشت ارشاد تا چادر المیرا، زنان در دنیای وارونه، ساخت اجتماعی طلاق توافقی…

نگاهی به مشاغل او بعد از دریافت مدرک و حتی حین دانشجویی نیز نشان می‌دهد در جامعه به مفهوم عام آن کار و زندگی نکرده بلکه در نهادهای مختلف حکومتی و نه حتی دستگاه‌های اجرایی دولتی (دست‌کم تا پیش از روی کار آمدن دولت ابراهیم رییسی) مشغول بوده است: معاون رصد و پایش موسسه بینا وابسته به سازمان تبلیغات، مدیر روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، کارشناس کودک و نوجوان سازمان رسانه‌ای اوج، دبیر کارگروه زنان در مؤسسۀ اشراق وابسته به بنیاد خاتم‌الاوصیا و سرانجام در دولت آقای رییسی وارد دولت می‌شود (ستاد حجاب و عفاف وزارت کشور).

چون در برخی گفت‌وگوها از او به عنوان «آقای دکتر» یاد می‌شود بررسی‌ها حاکی از آن است در دانشگاه علوم تحقیقات دانشگاه آزاد وارد تحصیل در مقطع دکتری جامعه‌شناسی شده اما ادامه نداده و گویا به تازگی در دانشگاه تهران از سر گرفته است.

ویژگی آقای اقبالی این است که مانند امامان جمعه به شرع استناد نمی‌کند (هر چند آقای علم‌الهدی مشهد هم به تازگی از شاهنامه گفت و این شعر را خواند: «منیژه منم، دُختِ افراسیاب/ برهنه ندیده تنم آفتاب» و تفاخر دختر افراسیاب به بیژن درباره جایگاه طبقاتی خود را بی‌توجه به ابیات قبل درباره شادنوشی این دو را به حساب الگوی حجاب و پوشش گذاشت!) یا به قانون. چون قانون را خودش نوشته و در گیر و دار رفع اشکالات شرعی است. از این رو تعابیر خاص خود را به کار می‌برد کما این که به تازگی در برنامه تلویزیونی «بدون گارد» گفت:

«تحمل مخالف، رفتار اخلاقی است اما بی‌حجابی مزاحمت برای ماست و تحمل مزاحم رفتاری انفعالی است». تعابیری که ما به ازای شرعی و قانونی ندارد.

پیش‌تر در مناظره با دکتر احمد بخارایی - جامعه شناس- هم وقتی مجری پرسید: «با توجه به این که برای سلبریتی‌ها جریمه‌های بیشتر تعیین کرده‌اید آیا نباید نگران بود این رفتار‌ها به مهاجرت بینجامد؟» او پاسخ داد: جریمه‌های آنان را بیشتر تعیین کردیم چون رفتارشان تبعیت اجتماعی دارد ولی اگر هم به مهاجرت بینجامد، خوب بینجامد!

منت‌ها بلافاصله اضافه کرد: البته قدم هنرمندان روی چشم ما! انگار او میزبان و مالک است و دیگران قرار است وارد قلمرو او شوند. در فضای مجازی هم در واکنش گفته شد: قدم‌تان روی چشم برای فردی بیرونی به کار می‌رود. یک ایرانی متولد ۱۳۶۲ که نماینده اقلیت جامعه است (به گواه انتخابات ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲) نمی‌تواند به ایرانیان دیگر بگوید قدم‌تان روی چشم! چون این خاک که متعلق به اوی تنها نیست! بحث انگیزترین سخن او اما باز در همان مناظره با دکتر احمد بخارایی بود که در آن گفت:

بی‌حجابی جلوی حرص و ولع را می‌گیرد در حالی که هر چه افراد حریص‌تر و گرم‌تر و پرقدرت‌تر و ولع بیشتری داشته باشند برای تشکیل خانواده مصمم‌تر می‌شوند و اگر در غرب خانواده‌ها واقعی نیست به خاطر این است که ولع ندارند و بعد از آن آماری ارایه داد.

هنگامی که مجری گفت چون این آمارها را مراکز رسمی و حکومتی منتشر می‌کنند برخی در آن‌ها تشکیک می‌کنند او این گونه پاسخ داد: آمارگیران پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات ظاهری کاملا مردمی دارند. با یک من ریش و انگشتر و یقه آخوندی که آمار نمی‌گیرند.

این که یک آقا و همکاران غالبا مرد او و نه خانم‌ها متولی طراحی و دفاع از لایحه حجاب هستند و تحصیلات فرد هم نه در فقه و حقوق که در زمینه علوم اجتماعی است ولی ماحصل صبغه مجازات دارد و ادبیاتی که به کار می‌گیرد مطلقا شبیه فقیهان و حتی واعظان یا حقوق‌دانان نیست در حالی که به شرع و قانون استناد می‌شود مورد توجه ناظران قرار گرفته و روشن شده بنای او بر دو اصل است: یکی این که حجاب کم یا بی‌حجابی حرص و ولع تشکیل خانواده و ارتباط مشروع را از بین می‌برد و دوم این که «مزاحم ما هستند». [این «ما»‌را هم توضیح نداده مشخصا شامل چه کسانی می‌شود؟ همه مردم ایران که بار تامین نصف بودجه دولت را با پرداخت انواع مالیات بر عهده دارند یا تنها همفکران ایشان؟]

با این اوصاف این سوال هم قابل طرح است که چرا آقای رییسی، ابوالفضل اقبالی را برای معاونت زنان و خانواده انتخاب نکرده با توجه به این که خانم خزعلی معاون کنونی بارها گفته اولویت خانم‌ها باید خانه و خانواده باشد و طبعا این قاعده شامل خود خانم انسیه خزعلی هم می‌شود.

در تاریخ معاصر ایران یک ابوالفضل اقبالی دیگر هم البته داریم که ربطی به حجاب و زنان نداشت و ۱۶ سال قبل از تولد این ابوالفضل اقبالی درگذشته و او نماینده آستارا در دوره ۲۱ مجلس شورای ملی بود و مدتی قائم مقام دکتر حسین خطیبی در جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران.

آقای اقبالیِ مورد نظر این نوشته اما جایی قائم مقام نبوده او مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری بصیرت است.

دیگر خبرها

  • رادان: هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده
  • هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده است
  • این دهه‌شصتی خبرساز طراح لایحه حجاب است؛ سمت‌های او چه بوده است؟
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند