Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:24:34 GMT

خطبه های نماز جمعه شهرهای خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۴۹۴۰

خطبه های نماز جمعه شهرهای خراسان رضوی

امام جمعه سبزوار گفت: امروز دشمن از طریق شبکه های مجازی در پی رواج بی حجابی و بدحجابی در جامعه اسلامی است تا بنیان خانواده ها را سست کند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: مسئولان انتظامی و نهادهای فرهنگی در قبال بد حجابی در بازار، بوستان ها و اماکن عمومی باید برخورد قاطع داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با اشاره به وضعیت جسمانی شیخ ابراهیم زکزاکی اظهار داشت: این عالم مبارز وضعیت جسمی خوبی ندارد و باید اقدامی از سوی مجامع بین المللی و حقوق بشر برای آزادی وی انجام شود.
وی گفت: سازمانهای اسلامی باید مقدمات امور پزشکی و درمان وی را فراهم کنند و نهادهای بین المللی حامی حقوق بشر نیز باید با محکوم نمودن جنایات دولت نیجریه زمینه آزادی شیخ زکزاکی را فراهم نمایند.
امام جمعه سبزوار افزود: شیخ زکزاکی مسلمان مبارز در مسیر مکتب اهل بیت (ع) است که با ترویج اسلام و شیعه تحول بزرگ در نیجریه ایجاد کرد.
وی با اشاره به ۲۶ تیر ماه سالروز تأسیس شورای نگهبان نیز اظهار داشت: این نهاد از ارکان اصلی انقلاب و ضامن جمهوریت و اسلامیت قوانین و حافظ قانون اساسی است.

امام جمعه گناباد نیز گفت: ۲۱ تیر ماه سالروز کشتار مردم و زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در اعتراض به کشف حجاب رضاخانی در مسجد جامع گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ می باشد که علامه بهلول گنابادی به عنوان پرچمدار مقابله با این سیاست خصمانه رضاخان با سخنرانی و فعالیت های بیدارگرایانه خود نقش مهمی در بصیرت افزایی مردم داشت و بیش از ۴۰ سال از عمر خود را در این راه در تبعید به سر برد و رشادتها و جانفشانی های بسیار در دفاع از ارزشها و حجاب اسلامی تحمل کرد.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب در خطبه های نماز جمعه گناباد افزود: نقش علامه بهلول گنابادی در دفاع از ارزشها و مقابله با کشف حجاب به خوبی در جامعه تبیین نشده و رسانه های ارتباط جمعی باید بیشتر به این امر بپردازند.

وی اظهار داشت: بزرگترین ملاک شخصیت برای زنان و دختران، اخلاق نیک، اهتمام برای تربیت خانواده و فرزندان و پیشرفت در زمینه های علمی است و باید حجاب فاطمی را به عنوان بزرگترین ارزش برای خود انتخاب کرده و از همه ظرفیت ها برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بهره گیرند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه گفت: ایران با اتخاذ راهبرد مقاومت در مقابل سیاستهای خصمانه استکبار جهانی، تسلیم زورگویی ها و خواسته های بی منطق آمریکا و اروپا نخواهد شد و به خواسته های ذلت آمیزشان تن در نخواهد داد.

امام جمعه تربت حیدریه نیز با بیان اینکه بدعهدی غرب در قبال جمهوری اسلامی ایران در تمام حوزه ها مشهود است، گفت: مسئولان باید در برابر این اقدام غرب، گام های بعدی را بلند تر و محکمتر بردارند.

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در خطبه های نماز جمعه تربت حیدریه افزود: مسؤلان کشور باید با اتکا به توانمندی و ظرفیت های داخل، مشکلات کشور را برطرف کنند.
وی اظهار داشت: باید از سبره و روش عملی امامان معصوم (ع) درس بگیریم تا جامعه به سلامت و سبک زندگی اصیل اسلامی دست یابد.

وی گفت: ارتباط و محبت و تواضع با مردم، دوری از تجمل گرایی و اشرافی گری و با مردم بودن از ویژگی های زندگی اهل بیت (ع) است که در مرحله نخست مسؤلان و سپس مردم باید از این سیره عملی درس بگیرند.

۷۰۷۹/ ۲۰۹۵/‏ ۸۱۴۵/۷۴۹۵/‏۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عفاف و حجاب حجاب و عفاف نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۴۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه اهواز : طرح حجاب «نور» محله به محله اجرا شود

امام جمعه اهواز گفت: از طرح نور باید حمایت شود چرا که بحث حجاب مهم است و مردم و همه دستگاه‌ها باید کنار نیروی انتظامی باشند و در مقابل بی حجابی مقابله کنند و این طرح محله به محله اجرا شود.

به گزارش مهر، سیدمحمد عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران اهواز با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری ۱۵ سال است شعار سال را براساس موضوعات اقتصادی اعلام می‌کنند، بیان کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و مسؤولان باید با مشارکت مردم هر چه بیشتر در راستای جهش تولید و ایجاد اشتغال تلاش کنند.

امام جمعه اهواز اضافه کرد: مسؤولان باید در خصوص عملکرد خود در موضوعات اقتصادی و اشتغالزایی اطلاع رسانی کنند.

 موسوی فرد اظهار کرد: جوانان نباید تنها به فکر استخدام در ادارات دولتی باشند بلکه با فراگیری دوره‌های فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند.

وی با اشاره به اعتراضات دانشجویی در غرب علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری در جبهه مقاومت چه تحول و پیروز‌های بزرگی ایجاد شده است.

موسوی فرد با تقدیر از فراجا برای اجرای طرح «نور» اظهار کرد: از طرح نور باید حمایت شود چرا که بحث حجاب مهم است و مردم و همه دستگاه‌ها باید کنار نیروی انتظامی باشند و در مقابل بی حجابی مقابله کنند و این طرح محله به محله اجرا شود.

وی با عنوان اینکه حجاب تنها مختص به دین اسلام نیست، تاکید کرد: پدران و مادران باید تمرین حجاب در کودکی به فرزندان خود بیاموزند.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: هر روز می‌بینیم در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود و درصد خودکشی در زنان آمریکایی ۵۰ درصد افزایش داشته و تمام قوانینی که در غرب اجرا کردند، همگی به ضرر زنان بوده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • امام جمعه اهواز : طرح حجاب «نور» محله به محله اجرا شود
  • برگزاری میز خدمت در مصلی نماز جمعه شهرکرد
  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد