Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدعلی فیض‌آبادی، یکی از اساتید حوزه و دانشگاه مشهد در تجمع مدافعان حریم خانواده که شامگاه 21 تیرماه در بلوار سیدمرتضی(ع) کاشمر برگزار شد، افزود: متاسفانه وقتی را برای مناجات با خدا اختصاص نمی‎‌دهیم در صورتیکه می‌توان در همه حالت با خداوند متعال راز و نیاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نماز باید عاشقانه و در اول وقت خوانده شود، بیان کرد: برخی افراد در هنگام نماز خواندن حواسشان به همه چیز جزء نماز است.

فیض‌آبادی اضافه کرد: در دعا بسیار غفلت کرده‌‏ایم. بسیاری از مشکلات زندگی‎های امروزی به خاطر دعا نکردن و راز و نیاز با خداوند است.

این استاد حوزه و دانشگاه مشهد همچنین با اشاره به اینکه برخی بانوان حاضر نیستند از همسران خود تقدیر و تشکر کنند، در صورتیکه در تحکیم خانواده بسیار تاثیرگذار است، عنوان کرد: اما رضا(ع) فرمودند: «اگر لذت حلال، شادی و تفریح را از خودتان بگیرید، نماز و عبادتان بی‎‌ثمر خواهد بود».

وی اساس اسلام را شادی، لذت حلال و تفریح دانست و گفت: متاسفانه این مسائل را از زندگی جدا کرده‎ایم، بی‌تفاوتی نسبت به لذت حلال و تفریح موجب شده از زندگی خود عقب بیفتیم.همچنین هرچند فلسفه ازدواج رسیدن به آرامش است، اما برخی از زندگی خود لذت نمی‎برند.

فیض‌آبادی افزود: زن و شوهر در زندگی باید رفیق یکدیگر باشند. باید مشکلات زندگی را با هم رفع کنند، نه اینکه به خاطر مشکلات مدام بحث و دعوا کرد.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه مشهد با بیان اینکه اگر بخواهیم در زندگی به آرامش برسیم زن و شوهر باید به عشق یکدیگر زندگی کنند و پول و مدرک خود را به رخ یکدیگر نکشند، بیان کرد: متاسفانه علاقه‎ای که قبل از ازدواج بین زن و مرد وجود دارد بعد از آغاز زندگی مشترک از بین می‎رود.

وی بیان کرد: برخی به خاطر مسائل جزئی نظام زندگی خود را متزلزل می‏‌کنند. محبت از دیگر عواملی‌‌ است که در رسیدن به آرامش در زندگی مشترک بسیار حائز اهمیت است.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه مشهد گفت: تا وقتی عشق در زندگی وجود داشته باشد، زندگی نورانی است. بدون شک اگر زنان در خانه به شوهر خود محبت کنند کمتر دچار مشکل خواهند بود، اما اکنون افراد مذهبی و غیرمذهبی با این موضوع مشکل دارند. برای زیاد شدن محبت در زندگی قرآن می‎فرماید: مدام به همسر خود محبت کنید تا در رابطه صفا و صمیمیت برقرار شود.

فیض‌آبادی براساس آیات قرآن آراستگی زن برای شوهر خود را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: رحمت چهارمین عنصری است که قرآن می‎فرماید در زندگی مشترک بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه زن و شوهر در زندگی باید به نیازهای هم پاسخ دهند و تنها به دنبال خواسته‎های خودشان نباشند، بیان کرد: زنان در زندگی خانوادگی به ابراز محبت با زبان و توجه بسیار نیاز دارند. مردان در خانواده نیازمند محبت و همچنین اقتدار هستند. باید همیشه اقتدار مرد را در زندگی حفظ کرد.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه مشهد همچنین با تاکید براینکه اگر بخواهیم وضعیت حجاب را در جامعه به شکل صحیح پیاده کنیم باید ابتدا مردان را درست کرد، افزود: هراندازه برای زنان برنامه جهت رعایت حجاب اجرا کنیم به جایی نخواهیم رسید باید ابتدا مردان را تشویق به رعایت برخی مسائل کرد.

فیض‌آبادی گفت: اگر ایمان مردم درست شود مشکل حجاب زنان رفع می‌‏شود. برخی مسئولان به رعایت حجاب اعتقادی ندارند. همچنین تا وقتی صدا و سیما برخی از سلبریتی‎ها را به عنوان الگو نشان ‏دهد مشکلی رفع نخواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی حجاب کاشمر عفاف و حجاب زندگی مشترک قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۵۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی

 ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در آیین افتتاحیه این همایش اظهار کرد: مدیران مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های کشور گرد هم جمع شده اند تا نظام مسائل جسمانی و روانی و اجتماعی جامعه دانشجویی را بحث و بررسی کنند زیرا جنس مسائل هر دانشگاه متفاوت و در حال تغییر است.

وی گفت: لازم است مدیران هم اندیشی داشته باشند و این تغییرات را در نظام مسائل بررسی و چالش ها را در جلسات و کمیسیون ها مطرح کنند و برای برون رفت از این چالش ها به راهکارهای اجرایی و محکم برسند.

وی بیان کرد: قطعا دانشجویانی که وارد دانشگاه می شوند متولدین دهه ۸۰ هستند که سن نوجوانی را به تازگی پشت سر گذاشته اند و چالش هایی را پیش رو دارند که همکاران مشاوره دانشگاهها هم نوع برخوردشان و هم تلاششان برای حل نظام مسائل دانشجویان متفاوت است که امیدواریم در این جلسات با استفاده از تجربیات و آخرین پژوهشها و یافته هایی که به اشتراک می گذارند به شرایط بهتر دست پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش ضمن بیان ظرفیت های دانشگاه سیستان و بلوچستان، دستاوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاهها را تشریح کرد.

غلامرضا رضایی افزود: قبل از انقلاب سیستان و بلوچستان کمترین بهره را از مراکز آموزش عالی داشت اما به برکت انقلاب اسلامی اکنون بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی این استان در حال تحصیل هستند و سرانه مراکز آموز عالی در این منطقه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه سیستان و بلوچستان ۱۱هزار دانشجو دارد، گفت: این دانشگاه در تمام شاخص‌های وزارت علوم در طول عمر انقلاب اسلامی رشد داشته است.

رضایی با اشاره به عملکرد مرکز مشاوره دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: مرکز بهداشت و مشاوره این دانشگاه نسبت به سالهای قبل بسیار متحول شده است.

حجت الاسلام عبدالواحد بامری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش اظهار کرد: این استان در میان افکار عمومی به عنوان رنگین کمان فرق و مذاهب به شمار می آید، شهدای شاخصی همچون شهید میرحسینی دارد و کوچکترین شهید کشور شهید سبیل اخلاقی در نیکشهر است.

وی بیان کرد: یکی از رویش های ارزشمند انقلاب اسلامی در استان، وجود این دانشگاه است که ۴۲۰ نفر هیات علمی و ۵۰ استاد تمام دارد و در سال گذشته در میان رتبه بندی کشور رتبه ۱۲ را از لحاظ علمی و آموزشی کسب کرد.

مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه سیستان و بلوچستان، نیز در این همایش اظهار کرد: رویکرد دفتر مشاوره در ابتدا پیشگیرانه است که با استفاده از مشاوران و کارشناسان مربوطه در این راستا اقدام می‌کنیم.

زهرا نیکبخت افزود: ۱۲ مشاور و روانشناس در دانشگاه سیستان و بلوچستان در راستای کمک به دانشجویان تلاش می کنند تا در ارائه خدمات، اقدامات ارزنده‌ای انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • اکوسیستم جدید «چری» صنعت خودرو را متحول می‌کند؟
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع