Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مرتضی یزدان پرست در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به تاثیر رویداد IEC در ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: در سیستم آموزشی کشور دانشجویان در کلاس درس؛ با کتاب، درس، دفتر و تخته مواجه هستند.دانشجویان در کلاس‌های درس مباحث نظری را فرا‌می‌گیرند و در پایان امتحان درس مربوطه را با موفقیت پشت سر خواهند گذاشت اما شاید آن‌طور که باید با مسائل دنیای واقعی و چالش‌های مرتبط با آن مواجه نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر مسائل بسیاری از شرکت‌ها با دانش روز دنیا حل می‌شود، در همین راستا باید پل ارتباطی میان مسائل این شرکت‌ها و مواردی که دانشجویان آن را فرامی‌گیرند، ایجاد شود.

دبیر علمی رویداد IEC گفت: رویدادهایی مانند IEC می‌تواند ارتباط را در مطالبی که دانشجویان در کلاس‌ها فرا می‌گیرند و حوزه اجرایی ایجاد کند. مباحث دروسی مانند آمار، ریاضی و اقتصاد هنگام درس خواندن ممکن است انتزاعی به نظر برسد اما زمانی که دانشجویان در چنین فضایی قرار می‌گیرند، درمی‌یابند این دانش است که منجر به تصمیم‌گیری می‌شود. اگر این شرکت‌ها توانسته‌اند پیشرفت کنند و بازار را به دست بگیرند، از دانش رشته‌های برنامه‌ریزی، ریاضی واقتصاد و غیره استفاده و تصمیم‌گیری‌های دقیق و علمی اتخاذ کرده‌اند.

وی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در رویداد IEC با چالش تصمیم‌گیری مواجه هستند، یعنی پس از هر راند مسابقه دانشجویان می‌توانند نتایج تصمیمات خود را مشاهده کنند که بر اساس داده‌ها و آمار اتخاذ کرده‌اند. این امر منجر می‌شود یک دانشجویی که از فضای صنعت دور است، در این رویداد درمی‌یابد دانشی که به‌دست می‌‌آید در چه مواردی قابل استفاده خواهد بود.

یزدان پرست بیان کرد: فرصت آزمون و خطا در فضای کار و در دانشگاه‌ها بسیار کم است، دانشجو باید پیش از ورود به بازار کار در فضای آزمایشی یا شبیه‌سازی شده، با چالش‌های بازار آشنا شود. رویدادهای علمی همانند IEC می‌تواند این فضا را برای دانشجویان علاقه‌مند ایجاد کند تا دانش و مهارت خود را افزایش دهند، همچنین با مسائل شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شوند.

دبیر علمی رویداد IEC گفت: شرکت‌هایی که حامی رویداد IEC بودند، در طول کارگاه‌ها، یکی از چالش‌های خود را مطرح و راهکارهای حل آن را با سایرین به اشتراک گذاشتند. به عنوان مثال شرکت حامی این رویداد چالش قیمت‌گذاری خود را شرح داد و اعلام کرد چگونه متخصصان آن شرکت با دانش داده کافی و تحلیل آماری با استفاده از دیتاهای موجود، توانسته‌اند این چالش را حل کنند.

وی افزود: دانشجویان در این رویداد فضا و دنیای جدید را مشاهده می‌کنند و کاربرد آن را در فضای شبیه‌شده درمی‌یابند و چالش‌های موجود را نیز تجربه می‌کنند. دانشجویان که از فضاهای این چنین دور هستند، در رویداد 3 تا 5 روزه می‌توانند صورت مختصر و مفید می‌توانند از نزدیک با فضای شبیه بازار کار آشنا شوند.

انتهای پیام/

31 / 320 IEC رویداد دانشگاه صنعتی شریف

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رویداد دانشگاه صنعتی شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۵۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور دردانشگاه شمال آمل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مسابقات والیبال دانشجویان دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی منطقه ۲ استان‌های شمالی کشور امروز به میزبانی دانشگاه شمال آمل آغاز شد.

 تیم‌های شرکت کننده دراین دوره از مسابقات امروز درمحل برگزاری این مسابقات با حضور مسئولان دانشگاهی و سرپرست‌های تیم‌های شرکت کننده از مقابل جایگاه ویژه مسابقات رژه رفتند.

رئیس دانشگاه شمال آمل درخصوص تیم‌های شرکت کننده دراین دوره از مسابقات گفت: دراین مسابقات هفت تیم از دانشگاه‌های استان‌های گیلان، مازندران وگلستان شرکت کردند وبه صورت دوره‌ای با هم رقابت می‌کنند.

حسین رنجبر افزود: تیم‌های شرکت کننده دراین مسابقات در دو گروه سه وچهار تیمی با هم رقابت و درنهایت دو تیم از هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این مسابقات به مدت یک هفته به میزبانی سالن ورزشی شمال مرعش دانشگاه شمال آمل برگزار می‌شود، تصریح کرد، تیم قهرمان این دوره از مسابقات به عنوان تیم منتخب منطقه ۲ به مسابقات سراسری والیبال دانشجویان پسر دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی صعود خواهد کرد.

رئیس دانشگاه شمال آمل با اشاره به اینکه این دانشگاه به واسطه بهره مندی از امکانات زیرساختی و سالن‌های مجهز میزبانی این مسابقات را برعهده گرفته است، گفت: وزارت علوم نیز با توجه به این وضعیت ودرخواست دانشگاه شمال این میزبانی را به این واحد دانشگاهی واگذار کرد.
رنجبر اضافه کرد: شهرستان آمل به عنوان یکی از قطب‌های اصلی والیبال درکشور شناخته می‌شود وبه همین خاطر والیبال دراین شهرستان از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

وی یادآورشد: برگزاری این مسابقات درسطح دانشجویی موجب شناسایی استعداد‌های جدید در این رشته ورزشی و معرفی به تیم‌های شرکت کننده  درسطح لیگ‌های مختلف والیبال خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • لزوم شکل‌گیری دبیرخانه دائمی رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان/ برگزاری ره‌آورد فناورانه
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • مسابقات والیبال دانشجویان کشور در دانشگاه شمال آمل شروع شد
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور دردانشگاه شمال آمل
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل