Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ سخنگوی دفتر «ترزا می» نخست وزیر انگلیس روز جمعه اعلام کرد که لندن در حال رایزنی با آمریکا برای ایجاد ائتلاف نظامی در خلیج فارس است.

به دنبال توقیف غیرقانونی یک نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل الطارق از سوی انگلیس که تحت فشارهای آمریکا صورت گرفته است، مقامات ایرانی خواستار رفع توقیف این نفتکش شده و تاکید کرده اند در صورت عدم همکاری انگلیس، این کشور باید منتظر عواقب اقدامات سوء خود باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مساله موجب نگرانی انگلیس در رفت و آمد کشتیهای تجاری اش از تنگه راهبردی هرمز شده است.

نشریه تایم اخیرا گزارش داد، پس از آنکه نیروی دریایی انگلیس یک نفتکش حامل نفت ایران را هنگام گذر از تنگه «جبل الطارق» توقیف کرد، نیروی دریایی انگلیس از بیم پاسخ ایران در حال اسکورت نفتکش‌های انگلیسی در حال تردد از تنگه هرمز است.

به نوشته تایم، کشتی جنگی «اچ‌ام‌اس مونتروس» روز (سه‌شنبه) نفتکش انگلیسی «پسیفیک وویاجر» را هنگام گذر از تنگه هرمز و ورود به دریای عمان، اسکورت کرده است.

ایران این تحرکات و اظهارات مقامات غربی را در راستای تشدید تنشها در منطقه میداند.

مقامات آمریکایی و انگلیسی روز گذشته مدعی شدند که چند قایق نظامی متعلق به ایران قصد داشتند نفتکش بریتانیایی «بریتیش هریتِج» متعلق به شرکت نفتی «بریتیش پترولیوم» را هنگام عبور از تنگه هرمز متوقف کرده و به سمت سواحل ایران تغییر مسیر دهند.

این ادعا صریحا از سوی مقامات نظامی ایران رد شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رد این ادعا تاکید کرد که در صورت تصمیم به توقیف یک کشتی، نیروی دریایی سپاه توان آن را خواند داشت.

منبع:فارس

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انگلیس ایران خلیج فارس لندن واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۶۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار رادان به روسای پلیس: در توقیف خودروی بی‌حجاب‌ها زدوبندی برای یدک‌کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)

 فرمانده فراجا خطاب به رؤسای پلیس نسبت به ایجاد مراکز غیرقانونی مبتنی بر زدو بند، به بهانه توقیف خودروی بی‌حجاب ها، هشدار داد.     به گزارش عصر ایران؛ سردار رادان در جمع روسای پلیس که از شبکه خبر پخش شد، گفت: در توقیف خودرو بی حجاب ها وقتی راننده می تواند خودرو را به پارگینگ ببرد چه نیازی به یدکش است که هزینه ای هم متحمل شود. البته در مواردی که فرد مقاومت می کند یدکش باید بیاید و راننده تمام هزینه ها را بدهد.

وی افزود: ولی در توقیف خودروی بی حجاب ها این نباشد که یک عده ای به عنوان خودرو بر و یدک کش و پارکینگ دار باهم ببندند و کلونی نامیمونی ایجاد شود.   کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: توقیف ناگهانی و شوک‌کننده خودروها در کوچه و خیابان/ «مجازات کشف حجاب در خودرو جزای نقدی است، نه توقیف اتومبیل» توقیف خودرو به دلیل حجاب / سردرگمی مردم در پارکینگ خودروهای توقیف شده برای بی حجابی چه می‌گذرد؟

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه نمایش اقتدار ایران در بوشهر
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • هشدار رادان به روسای پلیس: در توقیف خودروی بی‌حجاب‌ها زدوبندی برای یدک‌کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)
  • هشدار رادان به پلیس: در توقیف خودروی بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است