Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سال ٢٠٥٠، هوای تهران شبیه سن برناردینوی کالیفرنیا، هوای قم شبیه بغداد، هوای کرج شبیه قم و هوای تبریز شبیه هوای تاشکند خواهد بود.

به گزارش بی بی سی، این تحقیق را یک شرکت سوئیسی انجام داده و با در نظر گرفتن ١٩ متغیر، هوای ٥٢٠ شهر دنیا به خصوص شهرهای دارای بیش از یک میلیون جمعیت را بررسی کرده است.

بر اساس این تحقیق، هوای اصفهان شبیه شهر مکزیکالی در شمال مکزیک نزدیک مرز با آمریکا، هوای مشهد شبیه کویته پاکستان، هوای کرمانشاه شبیه شهر فینیکس در آمریکا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای محاسبه شرایط آب و هوایی این شهرها در سال ٢٠٥٠، از پیش بینی هیات بین‌المللی تغییرات اقلیمی (IPCC) -اساس پیمان اقلیمی پاریس- استفاده شده است. بر اساس این پیش‌بینی با اعمال سیاست‌های اقلیمی مناسب و کارامد در دوازده سال آینده می‌توان افزایش دما را در نیمه قرن بیست و یکم در حد ١.٥ درجه بیشتر از زمان انقلاب صنعتی نگه داشت.

پژوهشگران این تحقیق می‌گویند چون این پیش‌بینی "خوش‌بینانه‌" بوده بنابریان تحقیق آنها بهترین سناریوی ممکن را نشان می‌دهد.

این بررسی نشان داد که ٧٧ درصد شهرهای دنیا در سال ٢٠٥٠ دستخوش تغییرات شدید آب و هوایی شده و ٢٢ درصد با هوایی روبرو می‌شوند که در حال حاضر مشابهش وجود ندارد.

شدیدترین تغییرات در نیمکره شمالی رخ خواهد داد و هوای شهرهای این نیمکره در سال ٢٠٥٠ شبیه شهرهایی خواهد شد که در هزار کیلومتری جنوب آنها قرار دارند. در اروپا هوای تابستانها ٣.٥ و هوای زمستان‌ها ٤.٧ درجه گرمتر خواهد شد.

این تحقیق نشان می دهد که هشتاد درصد شهرها تغییرات شدید آب و هوایی را تجربه خواهند کرد و کمبود آب گریبانگیر شهرهایی خواهد شد که اکنون هوای معتدلی دارند.

بیست و دو درصد شهرها -به خصوص شهرهایی که در مناطق حاره‌ای قرار دارند- مثل جاکارتا، سنگاپور و کوالالامپور آب و هوایی خواهد داشت که اکنون در هیچ شهر بزرگی در دنیا مشابهش وجود ندارد.

از دیگر مشابهت‌های این تحقیق می‌توان به این شهرها اشاره کرد، هوای مادرید شبیه مراکش، هوای نیویورک شبیه ویرجینیا بیچ، هوای سیاتل شبیه سان فرانسیسکو، هوای مسکو شبیه صوفیه و هوای استکهلم شبیه بوداپست خواهد شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جامعه هواشناسی دمای هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۷۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران هوای تهران را پاک کرد/ هشدار بارندگی شدید و احتمال سیل

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز بارندگی‌ها در هرمزگان شدید است. در بوشهر احتمال سیل و آب گرفتگی وجود دارد. در کهگیلویه و بویراحمد هشدار قرمز صادر شده است.

احتمال ریزش سنگ در جاده‌های هراز و چالوس وجود دارد. احتمال وزش باد شدید در شرق کشور وجود دارد. اکنون هوای پایتخت با شاخص ۴۸ در وضعیت سبز و پاک قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باران هوای تهران را پاک کرد/ هشدار بارندگی شدید و احتمال سیل
  • تهران آنقدر بزرگ شد که قرار است ۳ تا شود | کدام شهرها مرکز می‌شوند؟
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • هوای تهران قابل قبول است
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • کیفیت هوای امروز تهران