Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشستی با حضور وزیر اقتصاد، مدیرعامل بنادر و دریانوردی و سایر مدیران مرتبط با تشریفات ترخیص کالا، مسائل این حوزه مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت و راهکارهای عملی به منظور رفع مشکلات موجود و تسریع و تسهیل تجارت بین الملی کالا در بنادر مطرح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « فرهاد دژپسند » در این نشست که در بندر شهیدرجایی برگزار شد، هدف از سفر  دو روزه خود به استان هرمزگان را بررسی میدانی وضعیت تخلیه، بارگیری و ترخیص کالاها در بنادر و گمرکات اعلام و اظهار کرد: با وجود تمامی توطئه‌های دشمنان، تجارت بین المللی کالا از طریق گمرکات و بنادر ایران از رونق خوبی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: جابجایی کالا از طریق بنادر افزایش یافته و همکاری خوبی را از سوی دستگاه‌های مسئول در راستای تسهیل و تسریع در روند ترخیص کالا شاهد هستیم.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: با تدابیر و تصمیماتی که در این نشست اتخاذ شد و برنامه‌ریزی‌هایی که متعاقب آن صورت می گیرد، روند تجارت بین المللی کالا از طریق بنادر  تسهیل و تسریع می شود.

 

« فریدون همتی»، استاندار هرمزگان نیز گفت: خوشبختانه در این نشست با هم افزایی، تعامل و همکاری مناسب دستگاه های مسئول در فرآیند ترخیص کالا،راهکارهای مطلوبی برای بهبود روند امور در این حوزه اتخاذ شد.

 

همتی ادامه داد: بر اساس مجموعه اقداماتی که توسط هرکدام از دستگاه‌ها در این حوزه صورت می‌گیرد، شاهد تسهیل و تسریع در روند صادرات و واردات کالا از طریق بنادر خواهیم بود.

 

وی تصریح کرد: تمامی تلاش ما فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است.

 

« محمد راستاد »، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز طی سخنانی به تبیین اهمیت و جایگاه راهبردی بندر شهید رجایی در تجارت بین المللی کشور ایران پرداخت و برنامه ها و اقدامات سازمان متبوع خود جهت کاهش رسوب و ماندگاری کالا در بنادر با تعامل و همراهی سایر دستگاه های همکار در بنادر ایران را تشریح کرد.

 

« اله مراد عفیفی پور »، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گزارشی مقایسه ای از وضعیت رسوب و ماندگاری کالا طی سه ماهه نخست سال جاری با دوازده ماهه سال گذشته ارایه کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح تازه ترین آمار و ارقام پیرامون وضعیت تخلیه کالاهای اساسی در بزرگترین بندر بازرگانی ایران پرداخت.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت نماز جمعه عفاف و حجاب چهارمحال و بختیاری مسجد حجاب و عفاف رئیس قوه قضاییه کانون های مساجد اردبیل آذربایجان غربی بندر شهید رجایی گمرک وزیر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از افزایش ۶۸ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون در بنادر شرق استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به افزایش 68 درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی بنادر شرق استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 604 TEU کانتینر یخچالی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

 وی مقصر این کانتینرها را کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کرد که عمدتا شامل میوه و تره بار، حبوبات و کالاهای با شرایط نگه‌داری ویژه است.

مدیر بنادر شرق هرمزگان با اعلام افزایش چهار درصدی تردد شناورها در بنادر شرق خاطر نشان کرد: در این بازه زمانی هشت هزار و 660 فروند انواع شناور در این بنادر تردد کردند.

 محمدحسینی‌تختی گفت: بندر جاسک به عنوان منطقه‌ای راهبردی در توسعه اقتصادی دریاپایه نیز در این مدت با صادرات 6 هزار و 29 تن از انواع کالای غیرنفتی افزایش 32 درصدی را رقم زده است.

بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر، شهید حقانی، بندر هرمز، بندر تیاب، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • عدم الزام فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور
  • دستگاه‌های مسوول در بندر شهید رجایی باید به وحدت رویه برسند
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • نظارت میدانی رییس قوه قضاییه از روند کار بندر شهید رجایی
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک