Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود سیجانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا، بیان کرد: واحدهای قطعه سازی فعال در قم، از جمله پیشگامان این صنعت به حساب می‌آیند و محصول‌های تولیدی بیش از ۲۰ واحد قطعه ساز استان در سطح ملی جایگاه ویژه ای دارد.

وی بیان کرد: قطعه سازان استان توانایی تولید محصولات مورد نیاز صنعت خودروسازی را دارند و می‌توانند از فضای تحریم به عنوان فرصتی برای شکوفایی این صنعت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از تمام واحدهای قطعه سازی استان که با داشتن توان علمی و عملی لازم در مجموعه خود، برای رفع نیاز خودروسازان داخلی وارد میدان شوند، حمایت‌های لازم به عمل‌خواهدآمد.

سیجانی گفت: اکنون موقعیت خوبی برای نمایش توانمندی واحدهای قطعه ساز استان است و آنان می‌توانند با کمک شرکت‌های دانش بنیان و تولید تجهیزات مورد نیاز صنایع خودروسازی، بازار پایداری برای عرضه محصولاتشان ایجاد کنند.

وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت قم برای کمک به بخش سرمایه درگردش و تأمین مالی واحدهای قطعه ساز استان از همه ظرفیت‌های موجود از جمله پرداخت تسهیلات رونق تولید استفاده خواهند کرد تا چرخه فعالیت این واحدها برای داخلی سازی قطعات خودرو، تقویت شود.

وی ادامه داد: به طور طبیعی در آغاز کار ممکن است کیفیت قطعات تولید شده در این واحدها به اندازه نمونه‌های خارجی نباشد اما با استمرار فعالیت آنان و حمایتی که از جانب مسئولان و مردم از واحدهای قطعه ساز به عمل خواهدآمد، در مدت زمان کوتاهی سطح کیفیت این محصولات به حد مورد انتظار خواهد رسید و کشور در این زمینه خودکفایی می‌شود.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم ایرنا صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به مناسبت روز جهانی کار و کارگر

کارگران از ارزشمندترین و سودمندترین اقشار جامعه هستند که نقش به سزایی در پیشبرد اهداف تولیدی و اقتصادی کشور دارند.این قشر از جامعه با حداقل توقعها و سطوح حقوقی همواره برای چرخاندن چرخهای واحدهای تولیدی و صنعتی و کارخانه ها در تلاش و تکاپویی وصف ناپذیر و خستگی ناپذیر هستند.این گزارش تصویری به مناسبت روز جهانی کار و کارگر بخش کوچکی از تلاش این غیور مردان و زنان را در واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان را به تصویر کشیده است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077408 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • افزایش ارزش صادراتی گروه محصولات غیرخودرویی ایران‌خودرو
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر