Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@02:35:33 GMT

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۴/۲۲

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۸۸۹۰

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۴/۲۲

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۲۰ سنت افزایش به ۶۶ دلار و ۷۲ سنت رسید. ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که به دنبال وقوع طوفان در خلیج مکزیک بیش از نیم میلیون بشکه از تولید نفت این منطقه مختلف شده است، قیمت نفت روز جمعه اندکی افزایش داشت اما به دلیل نگرانی ها از مازاد عرضه نفت در ماه های پیش رو، رشد قیمت ها محدود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 20 سنت افزایش به 66 دلار و 72 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه یک سنت افزایش داشت و به 60 دلار و 21 سنت رسید. بدین ترتیب نفت برنت 4 درصد و نفت وست تگزاس اینترمدییت 4.7 درصد رشد هفتگی را تجربه کردند. قیمت هر دو شاخص نفتی در هفته قبل کاهش یافته بود.

طوفان استوایی بری که قرار است طی ساعات آینده با سرعتی بالغ بر 119 کیلومتر در ساعت لوئیزیانا را در نوردد موجب توقف تولید نفت در بخش هایی از خلیج مکزیک شده و قیمت نفت را بالا برده است.

به گفته دولت آمریکا، حدود 59 درصد یعنی 1.1 میلیون بشکه از تولید روزانه آمریکا در خلیج مکزیک به دلیل در پیش بودن طوفان متوقف شده است.

اندی لیپو، رئیس موسسه لیپو اویل در هیوستون گفت: «توقف تولید نفت در خلیج مکزیک تا حدی قیمت نفت را بالا برده است... باید دید که آیا طوفان بری به یک سیل گسترده منجر می شود که بر بخش پالایشگاهی لوئیزیانا تاثیر بگذارد یا نه.»

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده که افزایش تولید نفت آمریکا از رشد تقاضای جهانی پیش خواهد گرفت و این مسئله موجب رشد ذخایر نفتی جهان در طی 9 ماه آینده خواهد شد.

لیپو گفت: «گزارش آژانس بین المللی انرژی هرگونه افزایش قیمتی را که ممکن است در پی وقوع طوفان بری اتفاق بیافتد خنثی می کند، زیرا بازار همچنان نگران رشد ضعیف اقتصاد جهانی است.»

انتهای پیام/

R1012128/P/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۸۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، بازار حبوبات بیش از دو سال است که نوسان قیمت داشته و امسال تنها نخود است که تغییر قیمت زیادی نداشته است.

سال گذشته که تولید نخود کم بود و نرخ آن در بازار افزایشی شد برخی کشاورزان را به این سو هدایت کرد که نخود بکارند. از آنجا که تولید محصول در حوزه کشاورزی بدون برنامه انجام می‌شود و کشاورزان بر اساس رصد ساده بازار مبادرت به کشت محصولی می‌کنند معمولاً هر ساله با پدیده کم‌بود و بیش‌بود محصولات رو به رو هستیم.

سال گذشته کشور کمبود نخود را تجربه کرد و امسال با مازاد تولید رو به رو هستیم که اجازه صادرات هم ندارد. از این رو در حالی که هر کیلو گرم نخود در بازار بین ۶۵ تا ۷۲ هزار تومان به فروش می‌رسد نرخ انواع لوبیاچیتی، قرمز و سفید بالای ۱۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

ناصر مرادی، رئیس شورای ملی نخود و عضو هیأت مدیره انجمن حبوبات ایران پیش تر به مهر گفته بود، صادرات نخود در طول این سال‌ها با توجه به میزان تولید بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تن در سال بود. سال ۱۴۰۲ با توجه به بهبود قیمت حبوبات از جمله نخود کشاورزان مبادرت به کشت بیشتر انواع حبوبات کردند. همچنین بارش خوب و نبود آفت آمار تولید را دو برابر کرد. همچنین مساله دیگر نرخ دلار بود. نخود ایرانی با توجه به خوش طعمی و کیفیت آن بازار پسند بوده و کشورهایی مانند پاکستان و عراق مشتری آن هستند و سال گذشته ازبکستان و امارات هم اضافه شدند. رشد قیمت حبوبات در بازار جهانی بازار حبوبات کاران را بهبود بخشید.

همچنین بر اساس گزارش گمرک جمهوری اسلامی در ۱۰ ماهه نخست سال گذشته نزدیک به ۷۵ هزار تن نخود از کشور صادر شد.

علیرضا پیمان پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در برنامه‌ای تلویزیونی درباره تنظیم بازار حبوبات عنوان کرد، در بازارهای جهانی انواع حبوبات تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشت و از هر تن ۱۱۰۰ دلار به میانگین ۱۷۰۰ دلار رسیده است؛ اما قطعاً با عرضه زیاد، تقویت تولید داخل و دورنمای کاهش قیمت در بازارهای جهانی قیمت حبوبات هم اصلاح خواهد شد.

وی یادآور شد که فصل برداشت جهانی حبوبات از خرداد شروع می‌شود و قیمت‌ها روند کاهشی خواهد داشت.

این مسؤول دولتی اظهار کرد، با تأمین ارز از سوی بانک مرکزی و عرضه فراوان حبوبات قیمت‌ها در بازار تثبیت خواهد شد.

کد خبر 6098247 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد