Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، مطالعات نشان می دهد میگرن می تواند موجب افزایش ریسک سقط جنین و تولد کودک با وزن پایین شود. به گفته محققان، داروهای تجویزی میگرن ممکن است به کاهش این عوارض کمک کند.

«نیلز اسکاجا»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مطالعه ما نشان می دهد زنان باردار مبتلا به میگرن غالباً بیش از زنان دیگر با مشکلاتی در رابطه با بارداری و زایمان مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه می افزاید: «همچنین نوزادان متولدشده از مادران مبتلا به میگرن در طول بارداری، با ریسک بیشتر مشکلاتی نظیر ناراحتی تنفسی و تشنج ناشی از تب روبرو هستند.»

محققان در این مطالعه به بررسی بیش از ۲۲ هزار زن باردار مبتلا به میگرن پرداختند.

یکی از یافته های دیگر این مطالعه این بود که خطر سزارین در زنان مبتلا به میگرن ۱۵ تا ۲۵ درصد بالاتر است.

محققان دریافتند داروهای تجویزی برای میگرن احتمالاً از بروز برخی مشکلات بارداری پیشگیری می کند. از اینرو آنها معتقدند داروهای میگرن عامل بروز عوارض بارداری نیست بلکه خود میگرن موجب بروز این مشکلات می شود.

میگرن مشکلی نسبتاً شایع است و زنان دو برابر مردان دچار این عارضه می شوند. علت بروز این بیماری همچنان ناشناخته است اما تحقیق قبلی نشان می دهد عواملی نظیر استرس، خستگی یا تغییرات هورمونی همچون بارداری موجب آغاز میگرن می شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، یک خانم باردار ۲۸ ساله با سابقه یک بار زایمان و یک سقط، در چهل و دومین هفته بارداری به یکی از مراکز بیمارستانی قم مراجعه می کند.

تلاش برای انجام زایمان طبیعی انجام و بی نتیجه می ماند و مادر جهت زایمان سزارین به اتاق عمل منتقل می شود. پس از خروج جنین، به ناگاه مادر دچار ایست قلبی شده که بلافاصله تلاش جهت احیا مادر شروع می شود.

این مادر با حالت اینتوبه به icu منتقل می‌شود و به علت وضعیت بحرانی وی، پس از هماهنگی با دفتر پرستاری بیمارستان شهید بهشتی، به بیمارستان منتقل می شود.

پس از انتقال به بیمارستان تیم پزشکی و پرستاری با مدیریت دکتر وفایی منش وارد عمل شده و جان مادر را نجات می دهند.

درحال حاضر با تلاش وهمت شبانه روزی  کادر درمان، بیمار هوشیار بوده و وضعیت وی پایدار است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • این داروها عامل میگرن هستند