Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس شورای شهرستان مسجدسلیمان گفت: اکثر مردم مناطق زلزله‌زده مسجدسلیمان  بدون  سرپناه  در بوستان‌های شهری و کمپ‌های اضطراری با وجود گرمای طاقت‌فرسا بدون وسایل سرمایشی با کمترین امکانات زندگی می‌کنند. ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

وحید زمانی حموله در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در مسجدسلیمان اظهار داشت: مسئله 25 درصدی بافت فرسوده و مشکلات مناطق آلوده به نفت و گاز  از دو جنبه برای مسجدسلیمان مسئله جدی تلقی می‌شود؛ یکی از این بابت که ساکنان این محدوده‌ها به دلیل کیفیت پائین ساخت و سازها در معرض آسیب‌های ناشی از مخاطرات طبیعی به ویژه زلزله هستند و دیگری قرار داشتن منازل مسکونی روی مخازن نفتی بهطوری که  اگر مخاطره طبیعی مانند زلزله با شدت بالا رخ دهد باعث نشت گازهای سمی می‌شود که بسیار خطرناک و کشنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از 63 درصد مساحت محدوده قانونی شهر را حریم نفت و گاز تحت عنوان «حرائم چاه‌ها و تأسیسات نفت و گاز» تشکیل می‌دهند.  از این تعداد چاه شش محله از محلات اصلی و قدیمی شهر شامل نمره هشت، نمره یک، کوی نفت‌خیز، پشت برج، نفتون و سی برنج را دربر گرفته است که مساحتی بالغ بر حدود 300 هکتار از مساحت شهر را تحت عنوان مناطق ممنوعه که دارای جمعیتی بالغ بر 5 الی 6 هزار نفرجمعیت است را شامل می‌شود که  جدی‌ترین آسیب‌ها در زلزله به این شش محله وارد شد، به دلیل آلوده بودن این محله‌ها به نفت و گاز منازل استحکام و ایمن بودن کافی را ندارند و باعث آسیب جدی به این منازل در زلزله اخیر شد.

زمانی حموله عنوان کرد: اکثر مردم مناطق زلزله‌زده مسجدسلیمان بدون سرپناه در بوستان‌های شهری و کمپ‌های اضطراری با وجود گرمای طاقت‌فرسا بدون وسایل سرمایشی با کمترین امکانات که بعضا کودکان هم در میان آنان زندگی می‌کنند و شهروندان از این وضعیت به وجود آمده گلایه‌مند هستند.

تخریب اداره دولتی در شهرستان مسجدسلیمان بر اثر زلزله به روایت تصویرارسال کمک‌های عشایر حمیدیه به زلزله‌زدگان مسجدسلیمان+تصویرهمکاری بسیج و نیروی انتظامی برای تامین امنیت زلزله‌زدگان مسجدسلیمان

رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهرستان مسجدسلیمان با بیان مشکلات بافت فرسوده و مناطق آلوده تصریح کرد: اگر این زلزله اخیر در شعاع نزدیک‌تر و در عمق کمتر رخ می‌داد، قطعا باعث  فاجعه‌ای تلخ در این شهرستان می‌شد.

عضو شورای شهرستان مسجدسلیمان ضمن اعتراض به استانداری خوزستان افزود: از ریاست جمهوری و وزرای دولت انتظار داریم جهت بهبود بخشیدن به مشکلات پیش آمده در منطقه به شهرستان سفری داشته باشند، حادثه زلزله اخیر بسیار نگران کننده است و اگر تدابیر اساسی و کلیدی در شهر رقم نخورد در آینده شاهد تلفات جانی سنگینی خواهیم بود و باید مسئولان کشوری به این مسائل و مشکلات پیش آمده نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/ح

R41468/P/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۰۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش مشکلات و دغدغه‌های اجتماعی با طرح تحول نظام آموزشی رقم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، ابوالفضل ابوترابی امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در گردهمایی معلمان تیران کرون اظهار کرد: نظام آموزشی در شرایط فعلی پاسخگوی نیازهای جامعه و نسل جدید نیست و باید در این ساختار تحول ایجاد شود.

وی افزود: ترکیب درسی و فصل‌های کتب آموزشی برای نیازهای فردی و اجتماعی جامعه کارآمدی نداشته و کودک و نوجوان درس زندگی نمی‌آموزند.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مباحث علمی و تجربی نیازهای جامعه را برطرف نکرده و نگرانی‌های اعتقادی و مهارتی به دلیل عدم ارائه مطالب مهارت‌های زندگی در جامعه ایجاد شده است.

ابوترابی ادامه داد: در طرح پیشنهادی تحول در نظام آموزشی کشور موضوعات اعتقادی و مهارت‌آموزی در اولویت قرار می‌گیرد تا دانش‌آموزان در مدت ۱۲ سال مدرسه اعتقادات خود را تقویت کرده و مهارت‌های زندگی را می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با تمرکز بر دو محور اعتقادات و مهارت‌های علمی به زندگی زندگی افراد کمک شده و در آینده می‌توانند در زندگی فردی و اجتماعی خود استفاده کند.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این طرح در مجلس دوازدهم ارائه خواهد شد تا پس از بررسی در کمسیون‌های تخصصی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برسی نهایی و تصویر بشود.

ابوترابی یادآور شد: کارشناسان و افراد متخصص در این حوزه همکاری خوبی داشته و سعی شده تا این طرح قوی و با سطح بالا عرضه شود.

وی با اشاره به مشارکت مردم در تأمین نیازهای آموزش و پرورش گفت: خیرین در مدرسه‌سازی و تأمین هزینه‌ها همکاری خوبی داشته‌اند که بدون همکاری آنان دولت قادر به رفع نیاز آموزشی نبود. تداوم همکاری‌ها باعث می‌شود تا تجهیزات مورد نیاز مدارس هم تأمین شود.

کد خبر 751245

دیگر خبرها

  • فرود اضطراری هواپیمای بدون چرخ در استانبول (فیلم)
  • هیچ فضیلتی بدون رنج حاصل نمی شود / رنج برای دستیابی به خرد کافی نیست ولی لازم هست
  • دانشگاه فنی و حرفه ای بیش از ۱۰۰ رشته بدون داوطلب را حذف کرد
  • بیش از ۱۰۰ رشته بدون داوطلب در دانشگاه فنی و حرفه ای حذف شد
  • مفقود شدن دختر جوان در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق
  • مفقود شدن دختر ۲۴ ساله در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق
  • شهردار کرمان ترمز طرح ساخت بوستان‌های جدید را کشید
  • شهر بدون کوچه ایران را بشناسید
  • مشاوره تحصیلی هوشمند در کمترین زمان و بدون اتلاف وقت
  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است