Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت در ۶ سال گذشته اقدام قابل توجهی برای تولید مسکن در کشور نکرد.

به گزارش قدس آنلاین، حمید بنایی اظهار داشت:  قطعا در شرایط کنونی اولویت اصلی در حوزه مسکن، تقویت بخش تولید و توسعه ساخت و ساز در کشور است که این مسئله تنها با حمایت اجرایی و مالی دولت از سازندگان محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها کشور سالانه به حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید نیاز دارد، اما متأسفانه دولت در ۶ سال اخیر اقدام قابل توجهی برای تولید مسکن انجام نداده است. بنایی افزود: در دو سال پایانی دولت دوازدهم، وزارت راه و شهرسازی به دنبال ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید است، البته این میزان نیز کفاف نیازها را نمی دهد، اما باز هم  اقدام مثبتی تلقی می شود، بنابر این امیدوارم این برنامه هر چه سریع تر عملیاتی شود. وی ادامه داد: ارائه زمین رایگان، افزایش ۶۰ درصدی وام ساخت، کاهش عوارض صدور پروانه، راه اندازی بازار تعهدی مصالح ساختمانی از مهم ترین اقدامات دولت برای ایجاد رونق در بازار ساخت و ساز مسکن است تا سازندگان و پیمانکاران به پای کار بیایند. بنایی با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره عدم افزایش وام خرید مسکن، گفت: به نظر من باید در کنار افزایش تسهیلات ساخت مسکن، فکری برای تقویت قدرت مالی خریداران نیز شود، در غیر این صورت بازار هر چه قدر هم جذابیت داشته باشد، نمی تواند مشتریان را به سمت خود بکشاند. عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قطعا افزایش تسهیلات در دو حوزه خرید و ساخت و ساز مسکن باید در کنار هم محقق شود تا در آینده شاهد رونق گرفتن بازار مسکن و خروج این بازار از رکود تورمی باشیم. منبع : خانه ملت

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دولت کمیسیون عمران مجلس مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۰۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله

به گزارش قدس آنلاین، بازار اجاره مسکن در کشورمان تابع وضعیت عرضه مسکن است. به علت سقوط تولید مسکن در ۸ سال دولت گذشته، دولت سیزدهم برای ساماندهی بازار مسکن با تقاضای بی‌سابقه و انباشته‌شده مواجه بوده است.

با این حال در دو سال گذشته با کلید خوردن طرح نهضت ملی مسکن، تاکنون ساخت بیش از ۲.۵ میلیون واحد مسکن آغاز شده و حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکن هم تحویل داده شده است.

از سوی دیگر، با کنترل انتظارات تورمی با اجرای سیاست‌های انضباطی پولی و مالی و همینطور برخورد با بنگاه‌های املاک متخلف، بخشی از سوداگری در بازار مسکن کنترل شده اما انتظار می‌رود با تصویب قانون مالیات بر سوداگری در مجلس و اجرای آن در سال جاری، وضعیت مسکن بهتر از گذشته شود و دلالی کاهش یابد.

اطلاعات مرکز آمار هم نشان می‌دهد در فروردین امسال تورم ماهانه اجاره‌بهای مسکن به حدود ۱.۶۵ درصد رسیده که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون کمترین رقم است.

همچنین متوسط تورم ماهانه اجاره مسکن در ۸ سال گذشته (۱۳۹۵ – ۱۴۰۲) حدود ۱.۸ درصد بود و کاهش تورم ماهانه اجاره در فروردین امسال به ۱.۶۵ درصد به معنای نزول این شاخص به سطح پایین‌تر از میانگین ۸ سال گذشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو