Web Analytics Made Easy - Statcounter

از میان یک هزار و ۴۰۸ بقعه متبرکه این امامزادگان، بالغ بر یکصد امامزاده در شیراز آرمیده‌اند که از فرزندان و نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند، برنامه‌هایی که مرکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه برای امسال در نظر گرفت.

خبرگزاری شبستان - شیراز:

 

وجود پربرکت یک هزار و 408 امامزاده در فارس به دلیل عبور کاروانی است که همراه احمد بن موسی (ع) برای بیعت با امام رضا (ع) در راه طوس بودند و امروز فرصتی ترتیب داده شده است تا اهالی استان از برکات معنوی و اجتماعی این امامزادگان بیش از پیش برخوردار شوند، حجت الاسلام «رحیم صفری گرایی» با اشاره به تعدد بقاع متبرکه در استان می‌گوید: به جز آستان مقدس احمدی (ع) سایر امامزادگان فارس زیر نظر اداره کل اوقاف قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه می‌دهد: از میان یک هزار و 408 بقعه متبرکه این امامزادگان، بالغ بر یکصد امامزاده در شیراز آرمیده‌اند که از فرزندان و نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند.

 

وی اضافه می‌کند: شماری از این امامزادگان نیز از نوادگان حضرت عباس (ع)، حضرت سجاد (ع) و امام حسن مجتبی (ع) هستند که به عنوان مبلغان دینی به کشور عزیزمان آمده بودند.

 

افق گسترده

 

حجت الاسلام صفری گرایی با تاکید بر برنامه‌هایی که مرکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه برای امسال در نظر گرفته است، اعلام می‌کند: نام مرکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه به «افق» مخفف (اجتماعی، فرهنگی، قرآنی)، تغییر داده شده است.

 

وی می‌افزاید: امسال با افزودن حوزه اجتماعی در برنامه‌های این مرکز تنوع بیشتری ایجاد شده است که از نمونه‌های آن می‌توان به کمک به سیل‌زدگان از سوی این مرکز در کنار سایر دستگاه‌ها اشاره کرد.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس با ذکر عملکرد حوزه اجتماعی در مرکز «افق»، عنوان می‌کند: در برنامه‌های بخش اجتماعی، افراد کم‌بضاعت و کمتر برخوردار در خانه‌ها و محله‌های کمتر برخوردار شناسایی می‌شوند و از موقوفات درمانی و غیره که زیر نظر اداره کل اوقاف است، برخوردار می‌شوند.

 

وی تصریح می‌کند: بخش اجتماعی در کنار بخش قرآنی و فرهنگی یک بسته کامل و مطلوب است زیرا ساکنان اطراف امامزادگان می‌توانند آثار اجتماعی و برکات بقاع متبرکه پیرامون خود را لمس کنند.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس ابراز امیدواری می‌کند: امیدواریم که امسال با توسعه و تلاش در این بخش بتوانیم در کمک به کودکان بی‌بضاعت، اجرای نیت واقفین و غیره گام‌های موثری برداریم.

 

این مقام مسئول با تاکید بر فرمان مقام معظم رهبری در استفاده از جوانان اظهار می‌کند: سعی کرده‌ایم تا در تعیین اعضاء هیات امنا در کنار افراد باتجربه از حضور جوانان نیز استفاده موثر داشته باشیم.

 

بزرگداشت روز امامزادگان به سبک بقعه شاخص

حجت الاسلام صفری گرایی با اشاره به حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) به عنوان شاخص‌ترین بقعه زیر نظر اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس می‌گوید: به منظور بزرگداشت این امامزاده که فرزند امام موسی کاظم (ع) است پیاده‌روی حرم تا حرم توسط خدام خواهر آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین (ع) از حرم ام احمد (ع) تا حرم حضرت شاهچراغ (ع) به مناسبت روز دختر و میلاد حضرت معصومه (س) برگزار شد.

وی ادامه می‌دهد: برگزاری ایستگاه‌های صلواتی یکشنبه شب‌ها در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع)، ایستگاه واکس صلواتی، پخش شیرینی و شربت، نورافشانی در شب میلاد امام رضا (ع)، پیاده روی خدام این بقعه متبرک به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع)، پایگاه انتقال خون در یکشنبه شب‌ها در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) و غیره از برنامه‌هایی است که برای دهه کرامت در نظر گرفته شد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان در شهرستان‌های استان فارس هم در بقاع متبرک امامزادگان برنامه‌های فرهنگی، ویزیت رایگان زائران، برگزاری مسابقات و غیره به مناسبت این ایام و اختتامیه جشنواره ملی عکس «وقف چشمه همیشه جاری» در محل اداره کل اوقاف فارس 19 تیرماه برگزار شد.

 

 

گزارش: مریم شمالیان

 

 

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت نماز جمعه عفاف و حجاب حجاب و عفاف چهارمحال و بختیاری اردبیل جشن های دهه کرامت مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد روز ملی امامزادگان اداره اوقاف و امور خیریه اوقاف و امور خیریه فارس افق فارس دهه کرامت در فارس 5 ذی القعده جشن های دهه کرامت دهه کرامت شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۰۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد

همزمان با ایام رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پرچم گنبد منور حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به نشانه ایام سوگواری تعویض شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074083 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت