Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-04@04:40:42 GMT

آغاز کمپین «مد یا مصرف‌گرایی» در جشن حافظ

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۰۵۵۲

به گزارش ایلنا، هانا کامکار و آزیتا ترکاشوند با ایجاد تغییراتی در لباس‌های کمی قدیمی‌تر خود در نوزدهمین جشن حافظ حاضر شده و دلیل این کار را پیوستن به کمپین «مد یا مصرف‌گرایی» اعلام کردند.

با توجه به شرایط اقتصادی ایران امروز، کمپین «مد یا مصرف‌گرایی» با هدف مقابله با مصرف‌گرایی و هدر رفت سرمایه‌های ملی آغاز به کار کرده و در پی ایجاد فرهنگ مد پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمپین بر این اساس که هر سال منابع محیط‌‌زیستی بسیاری برای تولید لباس‌هایی که تنها یک یا دو بار پوشیده شده‌اند، از دست می‌رود؛ از هنرمندان در کنار مردم می‌خواهد که به این پویش اجتماعی و فرهنگی پیوسته و به مصرف‌گرایی «نه» بگویند.

کمپین‌های مشابه پیش از این در جهان اتفاق افتاده و هنرمندانی همچون مریل‌استریپ، کیت ‌بلانشت، جسیکا آلبا و چهره‌های شاخصی مانند میشل اوباما (همسر سابق رئیس‌جمهور آمریکا) و کیت میدلتون (همسر ولیعهد انگلستان)، با پوشیدن لباس‌های قدیمی خود در رد‌کارپت‌ها و جشنواره‌های جهانی اسکار و کن، به صورت نمادین اعتراض به مصرف گرایی را اعلام کرده‌اند.

جشن خصوصی حافظ برای اولین بار به همت علی معلم در سال ۷۶ برگزار شد و از آن زمان تقریبا هر ساله با حضور هنرمندان شاخص سینما و تلویزیون ایران برگزار می‌شود.

گفتنی است که در چند سال اخیر پوشش هنرمندان در این جشن حواشی بسیاری را به همراه داشته است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اجتماعی و فرهنگی ایران جامعه شرایط اقتصادی مد هانا کامکار آزیتا ترکاشوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۰۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لباس خواننده چینی باعث مرگش شد

 به گزارش تابناک،رسانه‌های عربی خبر دادند این خواننده چینی بعد از آنکه لباسش زیر پایش گیر کرد روی سن به زمین خورد و درجا جان داد.

به نوشته این رسانه‌ها، خواننده زن ۳۱ ساله محلی در حالی که دو ترانه از برنامه خود را در جشنی به مناسبت نودمین سالگرد تولد یکی از افراد خارجی مقیم شهر چونگ چینگ اجرا کرده بود ناگهان به روی سن افتاد و بعد از برخورد سرش دیگر از جای خود بلند نشد.

حاضران که برای بلند کردنش به روی سن رفته بودند، از همان دقایق اول اعلام کردند او نفس نمی‌کشید و تمام تلاش‌ها برای احیای او نیز با شکست مواجه شد.

منبع: اعتمادآنلاین

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • زبانزد شدن تجمل‌گرایی اشرف خواهر شاه + عکس و سند
  • دولت جمع‌گرا؛ مبنای اقتصاد دستوری
  • لباس خواننده چینی باعث مرگش شد
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری از ایران فردا | برخوردها از سال ۸۸ جامعه را پیچیده‌تر کرده | تنش‌های بزرگ در دل رخدادهای کوچک است!
  • رونمایی از پویش با انرژی در یزد
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری ایران فردا / قواعد بازی حکومت و جامعه پیچیده‌تر شده
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد