Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش تارنمای شبکه تله سور، "ساموئل مونکادا" نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد که دولت ترامپ و هم پیمانانش می خواهند در روند مذاکرات میان دولت کاراکاس و مخالفان مانع ایجاد کنند تا بحران سیاسی در این کشور منطقه آمریکای تداوم داشته اشد.

وی تاکید کرد: از زمان کودتای نافرجام هدایت شده توسط "خوان گوایدو" رهبر مخالفان در ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت)، آمریکا و هم پیمانانش برای سرنگون کردن دولت انقلابی ونزوئلا مستاصل تر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات ارشد ونزوئلا عنوان کرد: این راهبرد آمریکا جنگ علیه ونزوئلاست و افراد و کشورهایی از جمله دبیرکل سازمان کشورهای قاره آمریکا و همچنین رئیس جمهوری کلمبیا در راستای حمایت از جنگ و خشونت به جای مذاکرات گام برمی دارند.

مشکلات اقتصادی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده است. بحران اقتصادی در این کشور باعث کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت شده است. طی سال‌های گذشته دستکم سه میلیون نفر از این کشور به کشورهای دیگر گریخته اند.

در ژانویه سال ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷) "خوان گوایدو" رئیس مجمع ملی ونزوئلا با شروع مجدد دولت "نیکولاس مادورو"، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سوال برد و خود را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن زمان تاکنون بحران سیاسی به بحران اقتصادی افزوده شده است.

ونزوئلا همچنان بدنبال راه های مختلف برای جبران هزینه و درآمدهای خود است و در این راستا دولت مادورو توانسته برای بدست آوردن درآمد و به رغم مواجهه با تحریم‌های آمریکا، بخشی از ذخایر طلا خود را بفروشد.

در این راستا دولت مادورو امیدوار است با همکاری کشورهایی همچون روسیه و چین با تحریم‌های اقتصادی آمریکا مقابله کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کاراکاس گوایدو مادورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از امروز سه شنبه بار دیگر آغاز شد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سووی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

کد خبر 6093427

دیگر خبرها

  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا