Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران اشیای عجیب و مرموزی از اعماق دریا‌ها کشف کرده اند که در این گزارش به آنها می پردازیم.

به گزارش شریان نیوز، یک سایت روسی فهرستی از اشیای عجیب کشف شده از اعماق دریا‌ها را به مخاطبان خود معرفی کرده است که در زیر می‌خوانید.

 

۱. کشتی و سلاح‌های دزدان دریایی

علاقه‌مندان به دنیای دزدان دریایی درباره‌ی گرگ افسانه‌ای دریا‌ها کاپیتان بلک برد اطلاعات کافی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اوایل قرن هجدهم کاپیتان بلک برد توانست یک کشتی کوچک و عادی را به دست بگیرد و آن را به سریع‌ترین و خطرناک‌ترین کشتی تاریخ تبدیل کند. دو دهه قبل کارشناسان توانستند تکه‌های این کشتی را در کنار هم قرار داده و بازسازی کنند. نکته قابل توجه کشف حدود سی اسلحه در شکل و اندازه‌های مختلف بود. مورّخان بر این باورند که این سلاح‌ها در پایان قرن هفدهم ساخته شده است.

۲. بشقاب پرنده

در نیمه‌های سال ۲۰۱۱ میلادی، دریانوردان سوئدی در اعماق دریای بالتیک، جسم عجیبی شبیه به بشقاب پرنده پیدا کردند. برخی گمان کردند که این جسم بقایای یکی از بشقاب پرنده‌هایی است که در فیلمبرداری جنگ ستارگان سقوط کرده و برخی دیگر این جسم را از بقایای شهری دانستند که چند سال پیش غرق شده بود و عده‌ای آن را سلاح سرّی می‌دانستند که نازی‌ها در جنگ جهانی دوم به کار برده اند. اما دانشمندان توضیح دادند که این جسم فقط یک توده‌ی صخره‌ای بزرگ است که عوامل طبیعی آن را تراشیده و شکل داده اند.

۳. گورستان موتور‌های بخار

در سال ۱۹۸۵ میلادی، یک نقشه کش به نام «پُل هالبر»، گورستان موتور‌های بخار را در نزدیکی ساحل نیوجرسی کشف کرد. این موتور‌ها نمونه‌های نادری از تولیدات نیمه‌ی قرن نوزدهم بودند. بنا به گزارش مورّخان، این موتور‌های بخار از طریق کشتی‌هایی که از اقیانوس اطلس عبور می‌کردند و به دلیل وقوع یک طوفان به اعماق اقیانوس پرتاب شده اند و یا خدمه‌ی کشتی برای کاهش وزن کشتی آن را به درون آب انداخته اند. با وجود این که این موتور‌های بخار بیش از صد سال است که در عمق آب قرار گرفته اند، ولی به طرز شگفت انگیزی سالم مانده اند.

۴. شهر اسکندریه

در پایان قرن بیستم، گروهی از پژوهشگران شهر افسانه‌ای اسکندریه را که از ۱۵۰۰ سال پیش به زیر آب‌ها فرو رفته است، کشف کردند. دلیل غرق اسکندریه به یک زلزله مهیب باز می‌گردد و با وجود حجم تراژدی کارشناسان می‌گویند، شهر همچنان سالم و حفظ شده می‌باشد، آن‌ها همچنین کاخ کلئوپاترا و مجسمه‌ی گمشده ابوالهول با قدمت ۲۰۰۰ سال که جزوی از بخش‌های غرق شده‌ی شهر بود را نیز کشف کردند.

۵. رودخانه‌ای در اعماق دریا

در اعماق دریا فقط جواهرات و یا عتیقه‌های گرانبها یافت نمی‌شود بلکه می‌تواند هر چیز دیگری باشد مانند رودخانه‌ای در اعماق دریای سیاه. این رودخانه یک مجرای کوچک آب نبود بلکه به گفته‌ی دانشمندان اگر این رودخانه اعجاب آور روی زمین جریان می‌یافت در فهرست یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های جهان جای می‌گرفت.

۶. مدفن یک قدیس

دریاچه «ایسیک کول» واقع در قرقیزستان محل توجه و اهتمام دانشمندان، مورّخان و شخصیت‌های دینی است. این توجه از سوی آن‌ها به مکان دفن «قدیس متی» بازمی گردد. کاوشگران و زبان شناسان نوشته‌های روی یک ظرف سفالی را رمزگشایی کردند و توانستند مکان دیر و مدفن قدیس متی را بیابند، به گونه‌ای که ۲۰۰ قطعه تاریخی فوق العاده که نمی‌توان بر آن‌ها قیمتی گذاشت را یافتند.

۷. اولین شهر جهان

بسیاری بر این باورند که قدیمی‌ترین شهر‌های جهان در منطقه مابین النهرین شکل گرفته است. اما این باور رایج در سال ۲۰۰۱ میلادی به چالش کشیده شد وقتی که پژوهشگران ویرانه‌های شهر رمزآلود را در سواحل هند یافتند. در این شهر تکه‌های چوب با قدمت ۹۵۰۰ سال کشف شد؛ به عبارت دیگر، تاریخ این شهر به دوران عصر یخبندان بازمی گشت.

۸. سنگ‌های شگفت انگیز استون هنج

در اوایل سال ۲۰۰۷ میلادی دانشمندان آثاری شبیه به سنگ‌های باستانی و مشهور استون هنج انگلستان که به عصر سنگ تعلق دارد را در زیر آب کشف کردند. این کشف بزرگ با استفاده از دستگاه کشف اجسام در زیر آب انجام شده بود.

۹. ماشین حسابی متعلق به ۲۰۰ سال قبل از میلاد

در آغاز قرن بیستم، یک ابزار عجیب در جزایر یونان کشف شد که شبیه یک ماشین حساب بود. پیشینیان از این ابزار برای ادراک اموری که توجه بشریت را در آن برهه از زمان به خود مشغول کرده بود، استفاده می‌کردند و با آن به پیش بینی پدیده‌های فلکی می‌پرداختند، دانشمندان بر این باورند که پیدایش این ابزار به دویست سال قبل از میلاد بازمی گردد.

۱۰. زمردی به قیمت ۵۰۰ میلیون دلار

در سال ۲۰۱۰ میلادی یک ماجراجو به نام «جای میسکوویچ» یک کوه بزرگ از زمرد را در اعماق سواحل فلوریدا یافت، که قیمت این گنج ۵۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شد. دولت ۱۰۰ درصد از گنج را می‌خواست و میسکوویچ از دادن آن به دولت امتناع می‌کرد. پس از کِش و قوس‌های فراوان بین دولت، میسکوویچ و دادگاه سرانجام چند هفته بعد میسکوویچ خودکشی کرد. کارشناسان دریافتند که زمرد او تقلّبی بوده و میسکوویچ که قرض‌های زیادی داشته آن را خریده و قصد داشته تا با ادعای کشف آن از اعماق دریا، سود کلانی نصیب خود کند.

برچسب هاماشین حساب

منبع: شریان

کلیدواژه: ماشین حساب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۰۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچی پسربچه‌ها اسرار جنایاتش را به گور برد

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از میرر، در دهه ۶۰ میلادی پلیس شهر میدلنز انگلستان، با چندین گزارش روبه‌رو شد که از آزار جنسی پسربچه‌ها توسط یک مرد حکایت داشت. همه قربانیان مشخصات مشترکی از متهم ارائه کرده بودند اما تحقیقات پلیس برای شناسایی این مرد به جایی نرسید.

حتی چند پسر بچه به طرز عجیبی ناپدید شدند که هرگز اجسادشان پیدا نشد.

دیوید اسپنسر ۱۳ ساله و پاتریک وارن ۱۱ ساله از جمله پسربچه‌های گمشده بودند که هرگز پرونده آنها به نتیجه نرسید و مانند یک راز باقی ماند.
پلیس به دنبال حل این معمای عجیب بود تا اینکه در سال در سال ۱۹۶۸، پسربچه‌ای ۱۴ ساله به نام روی توتیل ناپدید شد. خانواده این پسر بچه به پلیس گفتند که روی پول‌های خود را برای خرید یک دوچرخه جمع کرده و روزی که ناپدید شد، قرار بود برای خرید دوچرخه به بازار بروند اما او در راه بازگشت از مدرسه ناپدید شد.

با این اطلاعات پلیس تحقیقات خود را برای پیدا کردن پسر نوجوان آغاز کرد تا اینکه بعد از ۳ روز جسد او در منطقه جنگلی در میکلهام پیدا شد.
بررسی‌های پزشکی قانونی نشان می‌داد که نوجوان ۱۳ساله پس از اینکه از سوی قاتل ربوده شده، مورد آزار و اذیت قرار گرفته و در نهایت به قتل رسیده است.

کاراگاهان جنایی برای حل این پرونده مخوف به بررسی‌های خود ادامه دادند و تنها سرنخ آنها، دی‌ان‌ای قاتل بود که در محل جنایت باقی مانده بود. اما در این پرونده نیز مانند دیگر پرونده‌های گم شدن پسربچه‌ها، به نتیجه نرسیدند و پرونده راکد ماند.

بعد از ۳۰ سال از قتل پسربچه ۱۳ساله بود که عامل این جنایت به طور اتفاقی شناسایی شد. آن روز ماموران پلیس خودرویی را به دلیل سرعت غیرمجاز متوقف کردند. راننده خودرو مردی به نام برایان فیلد بود. ماموران حدس زدند که وی معتاد است و به همین دلیل از او تست اعتیاد گرفتند و همزمان دی‌ان‌ای وی را در سیستم کامپیوتری پلیس ثبت کردند و متوجه راز مخوفی شدند.
در بررسی‌های کاراگاهان مشخص شد که دی ان ای این مرد، به پرونده قتل پسربچه‌ای که ۳۰ سال پیش به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسیده بود همخوانی دارد.

بنابراین تحقیقاتی برای حل معمای ۳۰ ساله آغاز شد و در نهایت برایان به قتل پربچه اعتراف کرد و گفت که مقتول را، زمانی که از مدرسه به خانه می‌رفت به بهانه‌ای اغفال کرده و به منطقه جنگلی برده است. سپس نقشه شوم خود را اجرا کرده و برای اینکه لو نرود، او را به قتل رسانده است.

بعد از جنایت نیز به خانه نزد همسر و کودک تازه متولد شده‌اش رفته در همه این مدت توانسته از دست پلیس مخفی بماند.

بدین ترتیب برایان در سال ۲۰۰۱ به جرم تجاوز و قتل پسر بچه ۱۴ ساله به حبس ابد محکوم شد. در این سال‌ها پلیس معتقد بود که او با پرونده‌ کودکان گم شده ارتباط دارد و افراد دیگری را نیز با همین شگرد به قتل رسانده اما هیچ وقت مدرکی علیه او پیدا نشد.

او ۲۳ سال را در زندان سپری کرد تا اینکه در روز دوشنبه دادگستری انگلستان اعلام کرد برایان فیلد در سن ۸۷ سالگی در زندان یورکشایر به کام مرگ رفت و به این ترتیب اسرار دیگر جنایاتی که مرتکب شده بود را با خود به گور برد.

کد خبر 846774 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم حوادث جهان قتل - قاتل بريتانيا

دیگر خبرها

  • (ویدئو) این داوطلبان با ماشین ارتش به کنکور رفتند
  • (ویدئو) اولین واکنش علیرضا دبیر به شکست دیوید تیلور
  • (عکس) متین ستوده هر روز جوان‌تر و زیباتر می‌شود؛ چهره او در سریال لیسانسه‌ها باورنکردنی‌ست!
  • (ویدئو) چهره باورنکردنی همسر نقی سریال پایتخت ۲۱ سال پیش در تلویزیون
  • اتفاق مرموز؛ چرا دشمن حسن یزدانی بزرگترین طرفدارش شد؟!
  • یزدانی - تیلور و یک دشمن مرموز مشترک!
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • (تصاویر) ماشین‌های گران‌قیمت غرق در گل‌ولای سیل دبی!
  • شکارچی پسربچه‌ها اسرار جنایاتش را به گور برد
  • سندروم درس (Dress) بیماری مرموز ترانه عیلدوستی چیست؟ | این بیماری با بدن ترانه چه کرد و آیا درمان دارد؟