Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنده جایزه جهانی گوهرشاد اصلی‌ترین راهکار برون‌رفت از سایه تحریم ها را بومی‌سازی در داخل کشور باهمت جهادی تولیدکنندگان برای رونق تولید ملی دانست.به گزارش بلاغ،چهارمین آیین اهدای جایزه جهانی گوهرشاد در مشهد مقدس از سوی آستان قدس رضوی برگزار شد و دکتر بی بی فاطمه حقیرالسادات یکی از نخبگان رشته نانو بیوتکنولوژی کشور از یزد موفق به دریافت این جایزه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که به‌تازگی در جشنواره استانی فرهنگ رضوی و بزرگداشت بانو ستی فاطمه خواهر بانو گوهرشاد برتر شناخته شد؛ عضویت در هیئت‌علمی دانشگاه شهید آیت‌الله صدوقی (ره) یزد، فناور برتر هفته پژوهش در سال ۱۳۹۶، منتخب دستاورد برتر دانشگاه تهران سال ۹۶-۱۳۹۵ مدیر گروه نانو و تحقیقات و فناوری، مؤسس یک شرکت دانش‌بنیان، بانوی نمونه بسیجی کشور سال ۹۲-۱۳۹۱، مخترع دو محصول دانش‌بنیان تجاری‌سازی شده، ۱۰ پتنت (اختراع داخلی)، یک پتنت آمریکایی (us patent) و ۱۸ محصول دانش‌بنیان را در کارنامه خود دارد و نیز دانشجوی نمونه دکترا در کشور در سال ۹۳-۱۳۹۲ و دانش‌آموخته دکترای نانو بیوتکنولوژی از دانشگاه آمستردام است و پایان‌نامه وی با موضوع ژن تراپی، پایان‌نامه برتر اروپا شده است.

برنده جایزه جهانی گوهرشاد در حاشیه این مراسم در مشهد مقدس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از یزد با تبریک دهه کرامت گفت: امسال در چهارمین جشنواره اهدای جایزه جهانی گوهرشاد در مشهد مقدس چهار نفر از کشورهای نیجریه، افغانستان، هندوستان و میانمار و چهار نفر از ایران به نام‌های دکتر ثقفی درزمینهٔ پزشکی ساکن مشهد و یزدی الاصل، حسینی راوی کتاب «دا» از تهران در بخش فرهنگی و رسانه، عبادانی درزمینهٔ وقف از تهران و بنده هم از یزد در بخش کارآفرینی و علمی پژوهشی موفق به دریافت این جایزه شده‌ایم.

بی‌بی فاطمه حقیرالسادات یکی از دلایل راه‌یابی به این جشنواره را ایستادگی در برابر تحریم‌ها و تلاش برای تولید ملی و کارآفرینی دانست و افزود: کارگروه فناوری نانو در بنیاد نخبگان یزد را راه‌اندازی کردیم و اکنون علاوه بر کار تدریس، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درزمینهٔ دانش‌های نو و تجاری‌سازی درزمینهٔ نانو بیوتکنولوژی هستم.

وی تصریح کرد: از چهار سال گذشته تاکنون توانستیم شرکتی دانش‌بنیان و فعال در حوزه‌های بیوتکنولوژی، نانو بیوتکنولوژی، به‌خصوص تولید نانو ذرات و نانو حامل‌های دارویی را در تابستان سال ۱۳۹۳ را راه‌اندازی و به بهره‌برداری برسانیم.

برنده جایزه جهانی گوهرشاد ادامه داد: اکنون درزمینهٔ تحقیق و تولید عطرمایه‌های گیاهی، بررسی خواص درمانی آن‌ها و داروهای ضد سرطانی فعالیت دارم.

حقیرالسادات در پاسخ به این سؤال که درزمینهٔ کارآفرینی چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ پاسخ داد: در شرکت دانش‌بنیان تعداد 35 نفر را به‌صورت تمام‌وقت و 15 نفر از متخصصین دارای مدارک بالا هم به‌صورت پاره‌وقت فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: زیرمجموعه این شرکت هم چهار شرکت دیگر به‌صورت دانش‌بنیان تشکیل‌شده و مجوز دریافت تولید محصولات دانش‌بنیان را دریافت کرده است.

برگزیده جایزه جهانی گوهرشاد بومی‌سازی را یک راهکار جهادی دانست و افزود: تحریم‌ها مانعی برای تولید ملی و بومی‌سازی محصولات دانش‌بنیان نیست و ما در این شرکت دانش‌بنیان بومی‌سازی را در اولویت تولید قرار داده‌ایم.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۰۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برخی مسئولان و معاونان این وزارتخانه برای دیدار و گفتگوی چهره به چهره با مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شدند.

حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در این دیدار، از تولید داروی بیماران اس ام اِی (SMA) در یک شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این دارو در سطح آزمایشگاهی تولید شده است و اگر نتایج نهایی آن اثربخش باشد، وارد مرحله تولید صنعتی می‌شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نمایشگاه بیست‌وهشتم نفت، فرصتی برای پشتیبانی از تولید داخل و دانش‌بنیان‌ها
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • (عکس) مقایسه ال۹۰ با نمونه بومی‌سازی شده!
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • کاتالوگ و جزییات ال۹۰ بومی‌سازی منتشر شد +تصویر
  • (عکس) ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!
  • ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!/ عکس