Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از افزایش ۲۱ درصدی جابجایی مسافر در سفرهای برون استانی خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، مهدی گرجی در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: طی سه ماهه نخست امسال بالغ بر ۱۶۴ هزار و ۳۳۷ مسافر به خراسان جنوبی وارد شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خروج ۱۹۶ هزار و ۲۵۱ مسافر از استان، بیان کرد: همچنین در این مدت بیش از ۲۵۷ هزار و ۱۸۱ نفر مسافر درون استان جابجا شده اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کرمان را از جمله عمده مقاصد سفرهای خارج استان عنوان کرد.

به گفته گرجی طی سه ماهه نخست امسال جابجایی مسافر در سفرهای برون استانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۲۱ درصدی برخوردار بوده است.

تشدید نظارت‌ها در طرح تابستانه

وی از تشدید نظارت‌ها بر ناوگان حمل و نقل استان در طرح تابستانه امسال خبر داد و گفت: به منظور افزایش سطح ایمنی، بهداشتی و رعایت شرایط و ضوابط حمل و نقلی در ناوگان حمل و نقل عمومی، پایانه‌های مسافری و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی، بازدیدهای نظارتی با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: این گشت‌ها بر ارائه خدمات در پایانه‌ها عمومی و اختصاصی مسافر، مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی، ایستگاه‌های ثابت و سیار نظارت خواهند داشت.

گرجی اضافه کرد: در صورت مشاهده موارد تخلف بویژه تخلفات مهم و حادثه ساز علاوه بر اعمال قانون از سوی نیروی انتظامی، در کمیسیون‌های ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و رانندگان نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی، تکریم مسافر، رفتار توأم با احترام و ادب و خدمات مطلوب در حین سفر برای مسافران و بویژه استفاده از محل‌های مناسب ایجاد شده در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی برای توقف مسافرین برای انجام فریضه نماز در طول مسیر را از اولویت‌های مهم در این طرح برشمرد.

فروش بلیت در دفاتر پیشخوان دولت و آژانس‌های مسافرتی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان داشت: همچنین در راستای ارتقاء سطح خدمات به مسافرین و تسهیل در دسترسی به محلهای صدور بلیت، علاوه بر صدور بلیت از طریق وب سایت شرکت‌های حمل و نقل مسافر و دفاتر فروش بلیت سطح شهر، تهیه بلیت از طریق دفاتر پیشخوان دولت و آژانس‌های مسافرتی نیز فراهم شده است.

گرجی از فعالیت یک هزار و ۶۵۹ راننده در بخش حمل و نقل عمومی استان خبر داد و افزود: در حال حاضر تعداد ۶۰۰ دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۳ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران درخصوص نحوه ارائه خدمات سفرهای تابستانه در استان خراسان جنوبی خواهد بود.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از کنترل و نظارت بر یک هزار و ۸۹۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری و مسافری این استان در قالب ۱۷۲ مانور ،طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

تیمورباقری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ ،تعداد یک هزار و ۸۹۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری و مسافری طی ۱۷۲ مانور توسط این اداره کل مورد کنترل و نظارت قرار گرفتند.

وی افزود: از این تعداد ،یک هزار و ۱۳ دستگاه کامیون، ۷۳۱ دستگاه اتوبوس و ۱۵۱ دستگاه سواری بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد ناوگان باری و مسافری توسط این اداره‌کل با همکاری  پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است.

باقری با بیان اینکه در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، اسناد و مدارک حمل و نقلی و صورت وضعیت در دستورکار قرار دارد ادامه داد: در بخش ناوگان باری هم اقداماتی از قبیل کنترل اسناد حمل(بارنامه)، بررسی فرار بار، کنترل تجهیزات ایمنی، کنترل مندرجات بارنامه، کنترل مدارک هویتی راننده و ناوگان، کنترل کالاهای بدون بارنامه و کنترل تناژ بار و کرایه حمل انجام می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی‌ تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ،۱۲و۱۴ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رای لازم صادر شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعمیر و نصب هزار و ۱۱۰ علائم ایمنی در محورهای خراسان جنوبی
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • BRT کرج تا کمالشهر ادامه می‌یابد؟
  • ابرهای باران زا دوباره به خراسان جنوبی برمی گردند
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی