Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@06:36:12 GMT

بازار نفت دوباره غافلگیر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۲۲۷۶

بازار نفت دوباره غافلگیر می‌شود

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی پیش بینی کرد بازار نفت با وجود تمدید توافق کاهش تولید اوپک پلاس، سال میلادی آینده دچار مازاد عرضه می‌شود.

به گزارش ایسنا، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد پیام اصلی این گزارش این است که عرضه نفت در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به میزان ۹۰۰ هزار بشکه در روز از تقاضا فراتر رفت. این مازاد به ذخایر عظیم که در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ به دلیل افزایش تولید ایجاد شده بودند، اضافه می‌شوند و همزمان رشد تقاضا ضعیف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیل آتکینسون، مدیر بخش صنعت و بازارهای نفت در آژانس بین‌المللی انرژی به شبکه سی ان بی سی گفت: علاوه بر نیمه دوم امسال، چشم‌انداز سال ۲۰۲۰ نیز مازاد عرضه قابل توجه را نشان می‌دهد زیرا تولید آمریکا و بعضی از کشورهای دیگر به میزان قابل ملاحظه‌ای رشد می‌کند.


اوپک و متحدانش از ابتدای امسال تولیدشان را ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کرده‌اند و این گروه که به اوپک پلاس معروف هستند، در نشست اخیرشان با تمدید این کاهش تولید به مدت ۹ ماه دیگر تا مارس سال ۲۰۲۰ موافقت کردند.


بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، تصمیم وزیران اوپک پلاس برای تمدید توافق کاهش تولید تا مارس سال ۲۰۲۰، راهنمایی فراهم می‌کند اما چشم‌انداز عرضه و تقاضای یک بازار دچار اشباع عرضه را تغییر نمی‌دهد. نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد تقاضای جهانی برای نفت، باعث شده است بهای برنت در ژوئن با وجود عوامل ژئوپلیتیکی پشتیبانی کننده، ۱۰ درصد افت کند.


بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، آژانس بین‌المللی انرژی پیش بینی کرد عرضه غیراوپک در سال ۲۰۲۰ به میزان ۲.۱ میلیون بشکه در روز رشد خواهد کرد که عمدتاً تحت تأثیر رشد تولید آمریکا خواهد بود و این رشد اندکی بیشتر از دو میلیون بشکه در روز رشد عرضه غیراوپک است که برای سال ۲۰۱۹ برآورد شده است.


آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد: تقاضا برای نفت اوپک در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به ۲۸ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد. اوپک در گزارش ماهانه خود که پنج شنبه گذشته منتشر کرد اعلام کرد جهان در سال میلادی آینده به ۲۹.۲۷ میلیون بشکه در روز نفت اوپک نیاز خواهد داشت که ۱.۳۴ میلیون بشکه در روز کمتر از سال ۲۰۱۹ است.


پیش بینی تقاضای کمتر برای نفت اوپک نشان می‌دهد سیاست اوپک برای تقویت قیمت‌ها از طریق محدودیت عرضه، به تقویت رشد تولیدکنندگان شیل آمریکا و سایر رقیبان منجر شده است. این امر به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فضای بیشتری برای تحریم اعضای اوپک می بخشد.


آژانس بین‌المللی انرژی پیش بینی کرد رشد تقاضا برای نفت از ۳۱۰ هزار بشکه در روز در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ و ۸۰۰ هزار بشکه در روز در سه ماهه دوم به ۱.۸ میلیون بشکه در روز در نیمه دوم سال میلادی جاری رشد خواهد کرد و برای سال ۲۰۲۰ روند رشد به ۱.۴ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱.۲ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ می‌رسد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی IEA تقاضا برای نفت خام تمدید توافق کاهش تولید اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۲۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این گجت با روشی متفاوت از متدهای معمول مانند فن و لباس های حجیم، یک راه حل ساده تر برای مدیریت دمای بدن در محیط های مختلف ارائه می کند.

Reon Pocket5 یک فن ساده نیست بلکه ماژول ترمو الکتریک و مجموعه ای از حسگرها دارد تا اطراف فرد آب وهوایی خاص بسازد. این حسگرها دمای بدن، رطوبت و حتی حرکات او را رصد می کنند تا راحتی او را فراهم کنند.

دستگاه مذکور دارای ۵ درجه خنک کنندگی برای روزهای گرم و ۴ درجه گرما برای مواقع سردتر است. گجت برای بهبود عملکرد همراهReon Pocket Tag عرضه می شود که یک حسگر کوچک برای ردیابی دما و رطوبت مناسب است و داده های جمع آوری شده را به دستگاهی می فرستد که روی گردن قرار می گیرد. این روند به Reon Pocket5کمک می کند تا براساس احساس سرما و گرمای کاربر، دما را متناسب کند.

همچنین افرادی که تمایل دارند به طور دستی این گجت را کنترل کنند، می توانند از یک اپلیکیشن مخصوص استفاده و سطح گرما و سرما را با کمک بلوتوث تطبیق دهند. این اپ قابلیت شخصی سازی را دارد و برای فعالیت هایی مانند کوهنوردی با دمای سناور مناسب است.

عمر باتری گجت با یک بار شارژ ۱۷ ساعت اعلام شده که برای استفاده بیشتر نیز مناسب است.

طرح اولیه Reon Pocketقبلا ارائه شده بود. سیستم کنترل آب وهوای شخصی سازی شده سونی در سال ۲۰۱۹ میلادی در ژاپن ارائه شد و نسخه های بعدی آن نیز در بازارهای آسیایی عرضه شدند. Reon Pocket5 برای عرضه جهانی ارائه و نخست در انگلیس فراهم خواهد شد.

کد خبر 6094776 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • قهوه یا چای؟ همون همیشگی!
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • کمبودی در عرضه چای نداریم