Web Analytics Made Easy - Statcounter

حرم مطهر امامزاده پیر شمس الدین از جاذبه های گردشگری معنوی استان لرستان است که در شهرستان چگنی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، شهرستان چگنی دردامنه های سفید کوه و درغرب شهرستان خرم آباد واقع شده است، طبیعت این شهرستان پوشیده از جنگل های بلوط  و میوه های جنگلی است.

 

شهرستان چگنی، آب و هوایی متعدل دارد، مردم خونگرم چگنی بزرگترین سرمایه این شهرستان هستند، مردمی توانمند، پرتلاش، صبور و کار دان و مهمان نواز.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبیعت این منطقه علاوه بر جنگل های سرسبز چشمه ها و سراب های چون سراب دوره، سراب نایه کش و«سراب رِفتِخو» را در دامان خود دارد.

 

پل تاریخی شکسته نیز از آثار کم نظیر گردشگری در شهرستان چگنی است که در طول سال گردشگران زیادی را سراسر کشور و حتی گردشگرانی از دیگر کشور های جهان را به سمت خود می کشاند.

 

دو بقعه متبرکه امامزاده حیات الغیب و امامزاده پیر شمس الدین از شاخص های گردشگری معنوی شهرستان چگنی هستند.

 

امام زاده پیر شمس الدین، در 22 کیلومتری شمال غرب شهر سراب دوره( مرکز شهرستان چگنی) نگین انگشتری این منطقه است.

 

 

این حریم الهی در دامنه های سفید کو و پس طی مسافتی  پرپیچ و خم کوهسنانی واقع شده است، مردم شهرستان چگنی، دیگر شهرستان های استان و استان های همجوار ارادت خاصی به این امام زاده دارند.

 

در طول سال عاشقان خاندان عصمت و طهارت در استان، مناطق غربی کشور و نقاط مختلف خود را به این مکان مقدس رسانده و دمی در این حریم امن الهی با معبود خود خلوت می کنند.

 

امامزاده شمس‌الدین بن على بن محمد بن احمد از فرزندان امام موسى کاظم (ع)» معروف به پیر شمسه که زیارتگاه عاشقان ولایت و امامت منطقه می باشد.

 

 

این امامزاده هرسال شاهد هزاران زائر از استان لرستان وحتی استانهای دیگر و علاوه بر زیارتی بودن سیاحتی ودارای نقاط تفریحی زیادی از جمله طبیعت زیبا وسراب های زیبایی مثل سراب رفتخان میباشد.

 

روستاهای نزدیک این بقعه متبرکه پوششی جنگلی دارند و باغات زیادی در این منطقه وجود دارد و دستان مردم به یاری طبیعیت آمد و بر زیبایی و آبادانی آن افزوده است.

 

وجود «سراب رِفتِخو» نیز در نزدیکی این بقعه متبرکه برشاخص های گردشگری این منطقه افزوده است.

 

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت نماز جمعه عفاف و حجاب حجاب و عفاف جشن های دهه کرامت شورای نگهبان آذربایجان غربی هفته عفاف و حجاب حج کانون های مساجد گردشگری معنوی زیارتگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۲۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود

ایسنا/لرستان شهردار تیتکان با بیان اینکه ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود گفت: شهرداری در شهرهای کوچک درآمد پایداری ندارند و این یکی از موضوعاتی است که دست ما را برای انجام کارها بسته است.

زینب آذرخوش امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای شهرداران و شوراهای اسلامی که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرهای کوچک دارای زیرساخت‌های گردشگری هستند و ضرورت دارد برای ارتقای آن تسهیلات مناسبی را به شهرداری‌های کوچک تخصیص داده شود.

شهردار تیتکان بیان کرد: گردشگری صنعتی پول‌ساز است و رونق گرفتن آن در شهرهای کوچک منجر به ارزآوری در این شهرها خواهد شد.

شهردار تیتکان عنوان کرد: ضرورت دارد تسهیلات به شهرهای کوچک داده شود تا موضوع گردشگری و بوم‌گردی در آن‌ها پایدار بماند.

وی افزود: سهمیه قیر شهرداری تیتکان اینقدر کم بود که از گرفتن آن صرف‌نظر کردیم چرا که هزینه حمل و نقل آن به صرفه نبوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان