Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@10:58:37 GMT

جلیقه‌سیاه‌ها هم در پاریس به خیابان آمدند

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۳۰۶۵

عده ای از پناهجویان آفریقایی در فرانسه که مدارک قانونی اقامتی ندارند، با تجمع و تظاهرات در پاریس خواستار دریافت مدارک و بهبود وضعیت خود شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شماری از پناهجویان در فرانسه که دارای مدارک شناسایی نیستند، دیروز (جمعه) با عنوان «جلیقه‌سیاه‌ها» با تجمع و تظاهرات در  ساختمان «پانتئون» واقع در پاریس خواستار دریافت مدارک و حق اقامت در فرانسه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گزارش شبکه خبری «راشاتودی»،  معترضان که شمار آنها ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر برآورد شده است، اعلام کردند که تا زمانی که به آنها مدارک قانونی داده شود، در این محل می‌مانند. پانتئون محلی در پاریس است که شماری از بزرگان فرانسوی از جمله «ولتر» و «ویکتورهوگو» در آنجا دفن شده‌اند.

تجمع‌کنندگان که گفته می‌شود از پناهجویان غرب آفریقا هستند در تقلید از معترضان به سیاست‌های دولت فرانسه موسم به جلیقه‌زرها، نام جلیقه‌سیاه را برای خود برگزیده‌اند.

 

 

یکی از ترتیب‌دهندگان این اقدام در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما مدرک نداریم، صدای ما شنیده نمی شود و در جمهوری فرانسه وجه نداریم. ما به مقبره مردان بزرگ شما آمده‌ایم تا این بی‌احترامی را محکوم کنیم.»

در برگه‌ای که یکی از سازمان‌دهندگان این برنامه ارائه داده، آمده است: «ما تا زمانی که به همه مدارک داده شود، اینجا خواهیم ماند.»

این اقدام، واکنش قدرتمند نیروهای پلیس را به دنبال داشت و چندین نفر دستگیر شدند.این تظاهرات به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شد و معترضان هم بدون توسل به خشونت شعار سر می‌دادند و نوشته‌هایی را با خود حمل می‌کردند.

«مارینه لوپن» رهبر راست‌گرایان فرانسه به این اقدام واکنش نشان داد و در قالب پیامی در شبکه احتماعی توئیتر نوشت: «در فرانسه، تنها آینده‌ای که برای پناهجویان غیرقانونی وجود دارد، اخراج است چرا که چنین چیزی قانون است.»

منبع: فارس

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۳۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

هیئت حاکمه فرمول یک شاید مقر صد ساله خود را در فرانسه ترک کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از گرندپریکس؛ هیئت حاکمه فرمول یک  (FIA) ممکن است مقر خود را به خارج از فرانسه منتقل کند.

تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک

بر اساس این گزارش؛ فدراسیون جهانی اتومبیلرانی که بیش از یک قرن در پاریس مستقر است و هم فیفا، یکی دیگر از نهادهای ورزشی جهانی مستقر در پاریس، از سیستم حقوقی و مالیاتی فرانسه که به گفته آنها پاسخگوی نیازهای عملیاتی آنها نیست، ابراز نارضایتی کرده‌اند. نگرانی‌های اصلی این سازمان‌ها شامل «نظام حقوقی و مالیاتی» است که مطابق با فعالیت‌های آنها نیست.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • شب موعود رسید: آخرین قهرمانی امباپه در پاریس
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • تبدیل شانزه‌لیزه به محوطه پیک‌نیک رایگان یک‌روزه
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال