Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:15:38 GMT

آیا تهدید مدیر باغ کتاب عملی خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۳۷۳۱

آیا تهدید مدیر باغ کتاب عملی خواهد شد

‍‍‍‍‍‍

دریافت 15 MB

همین چند شب پیش بود که مخاطبان سینما در پردیس باغ کتاب بعد از تماشای فیلم و پایان سانس وقتی قصد خروج از مجموعه را داشتند با درهای بسته و چراغ‌های خاموش مواجه شدند که عنوان شد ساعت کار مجموعه به پایان رسیده و طبق دستور در ورودی اصلی بسته شده است. هرچند ماجرای آن شب و مخاطبان سینما نهایتاً با چند داد و فریاد و مشاجره بین تعدادی مخاطبان و نیروهای حراست باغ کتاب تمام شد، برای بررسی ریشه این ماجرا بد نیست کمی به عقب‌تر و زمان تاسیس و افتتاح سالن‌های پردیس باغ کتاب برگردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با افتتاح باغ کتاب در اراضی عباس‌آباد، شهرداری تهران در راستای توسعه املاک و مستغلات فرهنگی و هنری خود تصمیم به افتتاح چند سالن سینما در باغ کتاب گرفت و در نهایت طی برگزاری مناقصه‌ای در سال ۹۶ شرکت سازه هنر افق، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساخت سالن سینمایی در کشور، در این مناقصه برنده می‌شود.

این شرکت اما بعد از تاسیس و افتتاح سالن و زمان تحویل آن به شهرداری متوجه می‌شود شهرداری پولی در بساط ندارد که هزینه آنها را پرداخت کند، بنابراین طی توافقی بین دو طرف قرار می‌شود شرکت سازه هنر افق تا ۴ سال یعنی ۱۴۰۰ اداره این سالن‌ها را در اختیار بگیرد و بعد از آن تمدید این توافق نامه قابل مذاکره خواهد بود.

حالا دو سالی از اداره سالن‌های سینمایی باغ کتاب توسط بخش خصوصی‌می گذرد که گویی چندان به مذاق مدیران باغ کتاب خوش نیامده و اعلام کرده‌اند باید اداره سالن‌های سینمایی باغ کتاب نیز به مجموعه نشر شهر، مسئول بخش کتاب باغ کتاب، محول شود.

حالا جدای از اینکه قراردادی در این بین وجود دارد که بخش خصوصی تا ۲ سال دیگر هم باید اداره سالن‌های باغ کتاب را در اختیار داشته باشد و احیاناً اگر هم قرار باشد اداره سالن‌های سینمایی باغ کتاب به شهرداری برگردد باید به زیر مجموعه تصویر شهر که مسئولیت سالن‌های سینمایی شهرداری را بر عهده دارد بازگیرد نه نشر شهر که حالا می‌خواهد به هر طریقی شده با خاموش کردن برق سالن‌های باغ کتاب و بستن درها به نوعی گروکشی کند.

البته در بررسی قانون فروش بلیت در سالن‌های سینمایی که مدیریت آن با سازمان سینمایی است نیز صراحتاً آمده سینماها می‌توانند تا ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه بلیت فروشی انجام دهند و از ساعت ۲۴ شب به بعد فروختن بلیت عنوان سانس فوق العاده می‌گیرد که تنها سینماهای داری مجوز می‌توانند بلیت بفروشند.

تعطیلی همه بخش‌های باغ کتاب قبل از نیمه‌شب

محسن جلالی‌فراهانی، مدیر مجموعه باغ کتاب تهران در آخرین اظهار نظر خود بار دیگر گفته با توجه به هماهنگی‌ها از روز شنبه یعنی امروز (۲۲ تیر) دیگر مشکلی برای مخاطبان سینمای باغ کتاب پیش نمی‌آید چون فیلمی در آن ساعت اکران نخواهد شد و تمام بخش‌های باغ کتاب به صورت یکپارچه قبل از پایان ساعت کاری باغ کتاب (یعنی ۱۲ شب) بسته خواهند شد.

با توجه به این اظهار نظر که به نوعی برخلاف قانون سازمان سینمایی درباره فروش بلیت است، همچنین کم شدن ۲ سانس در روز از فیلم‌های در حال اکران باید دید واکنش سازمان سینمایی چطور خواهد بود. البته سکوت شورای عالی تهیه کنندگان که با عملی شدن این رای به نوعی ۱۴ سانس در هفته از فیلم‌های آنها کم خواهد شد، نیز جای تامل دارد.

حالا باید ماند و دید امشب درحالی که سینماهای باغ کتاب بلیت سانس ۲۳:۵۹ خود را پیش‌فروش کرده‌اند و مدیر باغ کتاب هم گفته برق سالن ها از امروز قطع و در سالن ها بسته خواهد شد واقعاً چه اتفاقی رخ خواهد داد.

آیا استقبال از سالن‌های سینمایی باغ کتاب که طی ۲ سال فعالیت همواره بین دو تا سومین سینمای پرفروش کشور لقب گرفته، مدیران باغ کتاب را به چنین واکنش‌هایی وا داشته است که مثلاً خب چرا خود شهرداری مدیریت سینماها را در اختیار نگیرد؟ آیا امشب بار دیگر مردمی که برای تماشای فیلم به باغ کتاب می‌آیند با همان اتفاق روز چهارشنبه مواجه خواهند شد؟

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پردیس سینمایی باغ کتاب سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علوم نظری و عملی در حوزه شهرسازی باید به‌روزرسانی شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی رستمیان صبح پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: در نظریه‌ها و تئوری‌هایی که شهر سازان ارائه می‌کنند شهر مثل یک موجود زنده است، موجود یک نظم و انسجام دارد، رشد کمی و کیفی پیدا می‌کند و به منابع انرژی نیاز دارد.

وی بیان داشت: شهر ما در یک ساختار نظام مند می‌تواند رشد و تعالی پیدا کند و در این راستا به آب و برق و گاز برای ادامه حیات نیاز دارد و دائماً در تعالی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر بازآفرینی با نگاه به هویت گذشته بدون حذف هویت گذشته و ایجاد هویت و تمدن جدید را بسیار مهم و حساس عنوان کرد و گفت: توجه به بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهر و سکونتگاه‌های غیر رسمی و یا الحاقاتی به شهر، یک نگرش بسیار هوشمندانه را می‌طلبد.

رستمیان با تاکید بر اینکه علوم نظری و عملی در حوزه شهرسازی باید بروز رسانی شوند ابراز داشت: شوراها در شهرداری‌ها در کار خود استمرار داشته و مساله محور حرکت کنند و شرایط اقلیمی و بومی هر منطقه تطابق پذیری داشته باشند.

وی بیان داشت: نقش مردم نباید نادیده گرفته شود و از آن غافل شد، به ویژه ساکنان آن بافت چون با گوشت و پوست خود فضا را احساس کردند می‌توانند به عنوان تسهیل گر به مسئولان در این امر کمک کنند.

کد خبر 6088362

دیگر خبرها

  • چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • پایان صدرنشینی یک‌ماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید
  • پایان صدر نشینی یک‌ماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • علوم نظری و عملی در حوزه شهرسازی باید به‌روزرسانی شوند
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است