Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@19:30:34 GMT

اعزام جهادگران بسیج مهندسین کشاورزی به ارجنک

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۴۰۹۸

اعزام جهادگران بسیج مهندسین کشاورزی به ارجنک

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ گروه جهادی بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی با حضور در روستای ارجنک مشاوره های تخصصی به باغداران و کشاورزان ارائه کردند.

علیرضا رحیمی، مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: همواره اردوی جهادی فرصت ذیقیمتی است چراکه درکنار کاهش محرومیت و بهبود شرایط زندگی برای مردم و توسعه خدمات رسانی و سازندگی، از لحاظ جنبه های فرهنگی باعث تقویت روحیه ایثارگری در بسیجیان می گردد، فلذا از ارزش بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: پس از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی، سعی نموده تا با برنامه ریزی دقیق و مستمر و با بهره گیری از توان و تخصص مهندسین بسیجی بویژه جوانان و سازماندهی و اعزام گرو های جهادی، پیشتاز تحقق تدابیر حکیمانه معظم له در امرخدمت رسانی به مناطق روستائی و کم برخوردار استان چهارمحال و بختیاری باشد.

      رحیمی تصریح کرد: این حرکت منهای کمک به امر توسعه و خدمات رسانی، باعث تقویت منش کاروتلاش عملی در مهندسین جوان شده و زمینه آشنایی باموضوعات عملی و مبتلا به کاری را درحوزه‏های مختلف فراهم می آورد، ضمن اینکه همراهی این مهندسین جوان با مهندسین مجرب و کشاورزان پیشرو باعث انتقال تجربیات و ایجاد نگاه جدید میدانی به منظور کارآفرینی و اشتغال زایی در مناطق روستایی و محروم استان می گردد.

 وی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی با فراخوانی و ارزیابی مهندسین و گروه بندی آنها از نظر رشته و تخصص، ایشان را در قالب تیم و گروه هایی که متبرک به نام شهدای عزیز استان می‏باشند، جهت شناسایی مشکلات کشاوزی و دامپروری روستائیان و ارائه راه حل‏هایی برای رفع مشکلات در زمینه شیوع انواع آفات و بیماری‏ها، بهره وری پائین و آبیاری غیر اصولی مزارع و باغات و ...، به مناطق روستایی استان اعزام می نماید.

رحیمی گفت: مهندسین جهادگر این سازمان، طرح های مناسب را جهت کم شدن تبعات خشکسالی های اخیر نظیر؛ تغییر الگوی کشت و راه کارهای افزایش بهره وری از قبیل؛ استفاده از بذور و ارقام سالم و تائید شده یکپارچه سازی اراضی برای مکانیزاسیون و اصلاح روش های آبیاری و کنترل و مبارزه با انواع آفات و بیماری های شایع را منطبق برآخرین یافته های علمی و خصوصیات منطقه ارائه می نمایند.

وی، خاطرنشان کرد: به همین منظور، گروه جهادی شهید فاضل با حضور در روستای ارجنک واقع دربخش مرکزی 26کیلومتری غرب شهرکرد و با جمعیت بالغ بر 1200نفر و دارای بافت مذهبی حضور یافتند و مشاوره های تخصصی به باغداران و کشاورزان ارائه کردند.

رحیمی گفت: مردم این روستا ازبرجستگی های خاصی خصوصاً به لحاظ پرورش مدیران و کارشناسان مختلف استانی برخوردار هستند و شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی و دامپروری است و محصولات مختلف زراعی و باغی نظیر؛ انواع حبوبات و علوفه، گندم، گردو، بادام و ...، در این منطقه کشت می شود ضمن اینکه این روستا اولین و پیشتاز در تغییر الگوی کشت خصوصاً کشت و تولید زعفران در استان چهارمحال و بختیاری می باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد:  قابل توجه اینکه؛ آبیاری باغات و مزارع  این روستا، تنها به مدد چشمه ها و چند رشته قنات معروفی مانند قره کهریز، سید علی، چشمه خان، فیروز، و ...، انجام می گیرد، هرچند خشک شدن برخی ازچشمه ها و رشته قنات ها و یا کاهش دبی آنها طی خشکسالی های چند سال اخیر و عدم لایروبی آنها و همچنین مرتفع نشدن برخی از تعارضات و اختلافات با ادارات متولی خصوصاً در تعریف حدود اراضی کشاورزی و مستثنیات از اهم مطالبات و مشکلات کشاورزان این روستا عنوان گردیده است.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: گروه جهادی بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی اردوی جهادی مشاوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۴۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» که در روستای ایزی سبزوار اجرا می شود،‌ گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی، تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی است.

وی افزود:‌ وزارت جهاد کشاورزی با این طرح تلاش می‌کند با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغالزا، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه، امکان‌پذیر کند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت:‌ طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد»، برای نتخستین بار در استان خراسان رضوی،‌ با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار، به اجرا درآمده است.

علی اصغر امانیان افزود:‌ زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند و توسعه نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و اجتماعی به عنوان بخش مهمی از جمعیت فعال جامعه یکی از ارکان مهم توسعه همه جانبه کشور و اهتمام بخشی به توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سبزوار این طرح را به منظور توسعه کشاورزی خانوادگی، توسعه مشاغل مکمل کشاورزی و بهبود معیشت خانوار روستایی به صورت نمونه در روستای ایزی به اجرا درآورده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغال‌زا و تشکیل زنجیره تولید پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص حاصل خواهد شد.

بازدید از چند طرح تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت آباد از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان سبزوار است.

روستای ایزی، با جمعیتی حدود سه هزار نفر در پنج کیلومتری شمال شرق سبزوار قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • بیمارستان ‌صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در «میربگ» دلفان راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور