Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرورشی و فرهنگی اظهار کرد:‌ سازمان دانش‌آموزی باسابقه بیست‌ساله باید در فعالیت‌ها و مأموریت‌های خود بازبینی انجام دهد تا با تغییر نیازها و فناوری‌های نو نگاه جدیدی پیدا کند.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در اولین نشست هیئت‌رئیسه مجامع اعضا و مربیان کشور درباره شرح وظایف مجامع و مربیان کشور گفت: به‌طورکلی در آموزش‌وپرورش و در سازمان دانش‌آموزی هرچه بتوانیم مشارکت دانش‌آموزان را به‌طور مؤثر و ساختارمند نهادینه کنیم موفق هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجامع اعضا و مربیان تجلی مشارکت دانش‌آموزان و جوهره سازمان است که یک کار گروهی و تشکیلاتی را نشان می‌دهد.

کاظمی گفت: تلاش کنیم از خرد جمعی و همفکری دوستان استفاده و مأموریت‌ها و فعالیت‌های جدیدی را برای سازمان تعریف کنیم. نقش ما به‌عنوان هیئت‌ اندیشه‌ورز سازمان دانش‌آموزی مهم است. شما باید نقش رهبران اندیشه‌ورزی سازمان و مسیر جریان تبادل تجربیات را بر عهده داشته باشید.

وی ادامه داد: بعد از حدود ۲۰سال فعالیت سازمان، باید بازبینی در فعالیت‌ها و مأموریت‌های سازمان داشته باشیم و عقبه کار را در ۲۰سال مرور کنیم تا نگاه جدیدی با توجه به تغییرات ذائقه و فناوری‌های نو پیدا کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: اکنون آموزش‌وپرورش از نگاه سنتی حاکم در برنامه‌ها رنج می‌برد و باید تغییرات جدی در این حوزه شکل گیرد. فعالیت‌های تشکیلاتی، گروهی و اردویی نقش بسیار مهمی در تربیت دانش‌آموزان و انتقال آداب، ارزش‌ها و هنجارهای جامعه دارد و باید با ذائقه دانش‌آموزان بروز شود لذا انتظار داریم فعالیت‌های سازمان را از صفرتا صد بازبینی کنیم.

کاظمی گفت: برخی فعالیت‌ها در سازمان دانش‌آموزی باید تعطیل، برخی تعدیل، برخی تبدیل و برخی تأسیس شود. حضور دانش‌آموزان نسل چهارم در مجامع فرصتی است که برنامه‌ها را منطبق با شرایط کنیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی افزود: امروزه مهارت‌های دانش‌آموزان درزمینهٔ ارتباطی مهم است و باید اولویت سازمان باشد. دانش‌آموزان به‌شدت در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند. آیا ساختار تعریف‌شده از ۲۰سال قبل اکنون پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان است؟

او ادامه داد: باید از گنجینه ارزشمند فکری سازمان که نمایندگان جمعیت حداقل یک‌میلیون و ۵۰۰هزار نفر هستند حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی در ادامه به فعالیت‌های مثبت این سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان دانش‌آموزی از سال گذشته وارد فعالیت‌های جدید اقتصادی شده است و به‌عنوان یک‌نهاد عمومی غیردولتی با پیگیری و تلاش‌های قائم‌مقام سازمان وارد این موضوعات شدیم که با مدیریت، این برنامه‌ها می‌تواند یک منبع درآمد برای فعالیت‌های سازمان باشد.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش، رئیس سازمان دانش‌آموزی گفت: بزرگ‌ترین چالش و آسیب سازمان دانش‌آموزی این است که فعالیت‌های سازمان در کف مدرسه ساری و جاری نیست. باید یک شبکه متصل و فعال داشته باشیم تا این فعالیت‌ها در کف مدرسه با اثربخشی زیاد ظهور و بروز داشته باشد. البته باید گفت فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان در سطح مناطق خوب پیش رفته است.

شایان‌ذکر است، در ادامه این نشست برخی مربیان و اعضای مجامع کشور نیز دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش سازمان دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۴۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد

صفدری، با اشاره به شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده دادگستری گرمسار در راستای حمایت از تولید و تولیدکنندگان، فعالان و سرمایه‌گذاران اقتصادی، موانع مشارکت فعالان اقتصادی و تولیدی مردم را با همکاری سایر دستگاه های اجرایی رفع می‌کند.

وی افزود: به همین سبب طی سال گذشته هیچ واحد تولیدی در این شهرستان با آرا محاکم قضایی غیرفعال و توقیف نشده است و این امر در سال جاری نیز ادامه‌دار خواهد بود.

رییس دادگستری گرمسار، جامعه کارگران را گروه عظیم زحمت‌کشان که بار تولید را برعهده دارند نامید و خاطرنشان کرد: استیفای حقوق کارگران و برقراری تعادل در حوزه کار را باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ عذری برای به تعویق‌انداختن پرداخت حقوق کارگران وجود ندارد، بیان کرد: در عین‌حال نباید به گونه ای در حمایت از حقوق کارگران عمل شود که سرمایه گذار را از فعالیت اقتصادی منصرف کند و از سوی دیگر دلالان و واسطه‌ها هم بدون آنکه در فعالیت مولد اقتصادی شرکت کنند از تولیدکنندگان با انواع مشکلات، بهره بیشتری ببرند

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • آغاز به کار طرح مدرسه هنر در کاشان
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • افتخارآفرینان کردستانی والیبال دانش آموزی وارد سنندج شدند
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • دستان هنرآفرین دانش‌آموزی
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد