Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@01:02:06 GMT

نیوزلندی‌ها کار تحویل سلاح به پلیس را آغاز کردند

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۵۱۱۲

نیوزلندی‌ها کار تحویل سلاح به پلیس را آغاز کردند

پس از کشتار مسلمانان در مسجد کرایست‌چرچ نیوزیلند و در پی طرح تحویل سلاح که جهت رهایی این کشور از تسلیحات نیمه‌اتوماتیک ارائه شده، امروز (شنبه) نیوزلندی‌ها سلاح‌های گرم خود را به پلیس تحویل دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اولین دور از تحویل تسلیحات که قرار است در سراسر کشور انجام شود  و بیش از ۲۵۰ مجموعه را شامل می‌شود، در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند انجام گرفت؛ این شهر کمتر از چهار ماه پیش، شاهد به قتل رسیدن ۵۱ نفر از مسلمانان در حمله با سلاح گرم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت نیوزیلند، با حمایت احزاب اپوزیسیون، به سرعت برای اعمال محدودیت بر قوانین حمل اسلحه اقدام کرد.

استوارت ناش، وزیر پلیس نیوزیلند اعلام کرده است که هدف از این اعمال محدودیت، " حذف خطرناک‌ترین اسلحه‌ها" است.

امروز تحت نظارت پلیس مسلح، ۱۶۹ نفر از صاحبان سلاح‌ها، ۲۲۴ اسلحه و ۲۱۷ قطعه مختلف مربوطه را تحویل دادند که تمام آن‌ها تحت پرس هیدرولیک، نابود شدند. گفتنی است که مبلغ پرداختی به صاحبان این سلاح‌ها، بیش از ۲۹۰ هزار دلار بوده است.

طبق اعلام مایک جانسون، یکی از فرماندهان پلیس ناحیه‌ای، در منطقه کانتربری نیوزیلند –که کرایست‌چرچ بخشی از آن است- نام ۹۰۳ نفر جهت تحویل ۱۴۱۵ اسلحه‌ ثبت شده است.

وی گفته است که پلیس، بازخورد مثبتی از صاحبان تسلیحات گرفته و آن‌ها نیز معتقدند که این اقدام، رویه‌ای مطلوب و به نفع خودشان است.

"ری برارد"، یکی از شهروندانی که در ارتش کانادا و نیز تیم تیراندازی بوده و ۲۵ سال پیش به نیوزیلند مهاجرت کرده است، با تحویل یک اسلحه تهاجمی، به گزارشگران می‌گوید که در جامعه مدرن، جایگاهی برای تسلیحات نظامی وجود ندارد.

حال، صاحبان سلاح‌های مجوزدار شش ماه فرصت دارند تا سلاح‌های خود را با توجه به طرح جدید تحویل دهند. در غیر این صورت پس از گذشت شش ماه مصونیت از تعقیب قانونی این افراد در صورت مالکیت سلاح با ۵ سال حبس مواجه خواهند بود.

برنتون تارانت عامل حمله به دو مسجد کرایست‌چرچ و کشتار ۵۱ مسلمان مجموعه‌ای از پنج اسلحه مختلف شامل دو اسلحه تهاجمی نیمه‌اتوماتیک نگهداری می‌کرد.

او درخصوص اتهامات تروریستی، در کنار اتهام قتل ۵۱ تن و تلاش برای قتل ۴۰ تن دیگر، ادعای بی‌گناهی کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیوزیلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان

فرمانده انتظامی شادگان گفت: قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سیدقاسم موسوی اظهار کرد: روز گذشته به‌دنبال وقوع قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری در یکی از مناطق شهرستان شادگان، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تسلط اطلاعاتی کمتر از ۱۰ ساعت محل اختفای قاتل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی دریک عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شادگان با اشاره به اینکه از مخفیگاه قاتل سلاح به کار رفته در قتل کشف شد، تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به قتل ارتکابی، انگیزه خود را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد.

موسوی ادامه داد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد.

کد خبر 748419

دیگر خبرها

  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • دستگیری قاتل عضو یک خانواده در شادگان
  • دستگیری قاتل در شادگان/ ۳ نفر کشته شدند
  • دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در شادگان
  • دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات