Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تیم‌های پزشکی باید با توجه به گرمای هوا و میانگین ۵۶ سال سن زائران امسال موضوع بهداشت زائران را به طور جدی مورد توجه قرار داده و با پیشگیری از بیماری‌ها و حفظ و ارتقا سلامت حجاج کشورمان تمرکز کنند. تاریخ انتشار: 16:40 - 22 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۲۸۸۰

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری میزان، علیرضا رشیدیان روز شنبه در دیدار با اعضای و روسای ستاد‌های اجرایی حج مستقر در مدینه منوره افزود: در این میان با توجه به ابتلا برخی از این افراد به بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت و مانند آن، باید تمهیدات لازم برای خدمات دهی مناسب به این افراد هم تدارک شده و وضعیت این افراد به صورت مستمر و منظم نظارت و کنترل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رشیدیان در ادامه با اشاره به اینکه برای موفقیت در مدیریت اجرایی و عملیاتی، همدلی، همکاری و تعامل همه بخش‌ها ضرورتی اساسی گفت: در عملیات حج تمتع به عنوان یک کار سنگین با حجم گسترده‌ای از اقدامات و خدمات در حوزه‌های مختلف این همدلی، هم افزایی و هم پوشانی در انجام مطلوب امور و ارائه مناسب و شایسته خدمات نمود می‌یابد.
وی اظهار کرد: به عنوان خادمان ضیوف الرحمن در این مسیر باید با همه توان تلاش کرده و هر سختی و فشار را به جان بخریم و در سایه اتحاد، همدلی و هم افزایی به پیشبرد هر چه بهتر امور کمک نماییم.
رشیدیان با اشاره به طولانی بودن مدت سفر برای زائران گفت: روح عملیات حج تحقق شعارحج یعنی خودسازی است و امید است زائران از این فرصت و ظرفیتی برایشان فراهم شده برای خودسازی و ارتقا معنوی خود بهره برده ضمن آنکه این زمان فرصتی برای تقویت اخوت دینی و برادری و برابری در بین مسلمانان از کشور‌های مختلف است.
وی تصریح کرد:باید فضای بهره گیری بیشتر زائران از این فرصت معنوی فراهم شود در عین آنکه باید با سعه صدر و صبوری پاسخگوی مسائل و درخواست‌های زائران باشیم و خدمت به ضیوف الرحمن اولویت و محور عمل ماست.
وی به کارگزاران و دست اندرکاران ستاد حج توصیه کرد که تمامی امور و برنامه‌ها را بر اساس برنامه مصوب و جداول زمانبندی ارائه شده، دقیق انجام داده و هر یک از ما در هر جایگاهی مسولیت و خدمات مربوطه را با سرعت و دقت به انجام رساند.
رییس سازمان حج و زیارت در ادامه تاکید کرد: در عین حال باید، ضوابط، دستورالعمل‌ها وتوافقنامه‌های مربوطه در کنار شرایط زائران مورد توجه قرار گرفته و مدیران و کارگزاران برای دریافت به موقع و کافی خدمات لازم از شرکت‌های طرف قرارداد کشور میزبان، پیگیری نمایند.
رشیدیان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه زمان پیک پرواز‌های زائران از ۲۴ تیرماه به بعد خواهد بود، گفت: امادگی‌های لازم در ستاد‌های مدینه و مکه برای پذیرش و خدمات دهی به زائران آماده است و ضمن ارزیابی مجدد بررسی شود نقصانی در کار نباشد.
وی تصریح کرد: در این میان نیرو‌های ستادی حج و زیارت باید در تعامل و هماهنگی با نمایندگی، ولی فقیه در امور حج و زیارت خدمات شایسته و مناسب را به زائران ارائه دهند.
وی در ادامه با اشاره به حضور نیرو‌های کنسولی وزارت امور خارجه طی این ایام در کشور میزبان گفت: بر اساس تفاهم انجام شده، نیرو‌های کنسولی به منظور حمایت و تامین منافع حجاج ایرانی در عربستان استقرار یافته اند.
رییس سازمان حج و زیارت همچنین با تاکید بر توجه زائران به ضوابط و قوانین کشور میزبان گفت: خوشبختانه در تعاملات و حضور حجاج مشکل خاصی وجود ندارد و به طور قطع امسال حجی توام با آرامش، امنیت و عزت برای حجاج کشورمان و تمامی حجاج کشور‌های اسلامی خواهیم داشت.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رشید حج و زا زائر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۶۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟

شورای برنامه‌ریزی بعثه و سازمان حج و زیارت، سهمیه ارز سفر حج ۱۴۰۳ را برای هر زائر ۵۰۰ یورو اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج، این مبلغ در سهمیه ارز سالانه افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ نیز در این نشست، درباره آخرین روند ثبت‌نام کاروان‌های حج تمتع گفت: عملیات ثبت‌نام حج در استان‌ها نزدیک به پایان است و فرآیند امور اجرایی دریافت روادید زائران حج ۱۴۰۳ تاکنون مطلوب بوده است؛ «رقم طلب» برای ۷۴ هزار زائر حج دریافت شده و دریافت «رقم طلب» بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و پس از آن، دریافت روادید انجام خواهد شد.

نصرالله فرهمند ـ مدیرعامل موسسه فرهنگی عمره سعادت، که اجرای عملیات عمره را برعهده دارد، درباره برنامه‌ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به عربستان قبل و بعد از عملیات حج گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی در این خصوص انجام شده است و انتظار می‌رود پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش‌بینی شده از ۲۰ ایستگاه پروازی، زائران به دو فرودگاه مدینه و جده (برای عمره پس از حج تمتع) منتقل شوند.

اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بازگشت آن‌ها به کشور تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این بازه قرار است حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت کم‌تر از ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.

عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ نیز قرار است از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شود و پرواز‌های رفت زائران تا ۱۸ خردادماه ادامه خواهد داشت. سهمیه حج ایران حدود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر است. سازمان حج و زیارت اعلام کرده است حدود ۹۰۰ هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند.

دیگر خبرها

  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • سازمان حج و زیارت: استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ١۴٠٢
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زایران حج تمتع ۱۴۰۲
  • زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند
  • سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟