Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: ساعت ۱۰:۵۴ صبح امروز یک حادثه در یک برج مسکونی بلندمرتبه در محله ولنجک، خیابان امیرآبادی اعلام شد. بلافاصله ایستگاه شماره ۱۶ به محل حادثه اعزام شد و آتش نشانان مشاهده کردند در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه که ۱۴ طبقه روی زمین و ۴ طبقه منفی و مجموعاً ۵۶ واحد مسکونی داشت، حادثه‌ای رخ داده و ساکنان از عدم پاسخگویی یکی از خانواده‌ها که می‌دانستند در داخل منزل هستند اما در را باز نمی‌کنند نگران شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملکی افزود: آتش نشانان با هماهنگی لازم در را باز کرده و مشاهده کردند که ۵ نفر در این منزل، یک آقا، دو خانم جوان و دو دختر خردسال بی‌حال هستند و نقش بر زمین شده‌اند. بلافاصله عملیات اولیه را انجام داده و این افراد را به فضای باز منتقل کردند و سپس این افراد را تحویل عوامل اورژانس دادند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صبح امروز هم در همان محل دو نفر دچار بدحالی شده و به مراکز درمانی منتقل شده بودند، این مسئله آتش نشانان را مجاب کرد که بررسی اجمالی داشته باشند و حدود ۲۰ واحد از واحدهای بخش جنوبی که احتمال وقوع حادثه در آنجا بیشتر بود را مورد بررسی قرار دادند.

ملکی اعلام کرد: آتش‌نشانان جمعاً ۹ نفر را در طبقات مختلف، یعنی طبقه اول، دوم و طبقه هشتم خارج کردند، در طبقه اول یک خانم جوان پشت در کاملاً بی حال و بیهوش افتاده بود که در را باز کردند و این فرد را از مرگ حتمی نجات دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تأکید کرد: طبق اطلاعاتی که اهالی ساختمان می‌دادند، دو نفر هم صبح به مراکز درمانی منتقل شده بودند و دو نفراز طبقه دوم هم خودشان احساس بدحالی کرده و به مراکز درمانی رفته بودند. علاوه بر این افراد ۹ نفر را هم آتش‌نشانان از محل خارج کرده و به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی تاکید کرد: بررسی‌های اجمالی آتش نشانان و حضور کارشناس آتش نشانی انجام شد. مسیر دودکش موتورخانه از قسمت جلویی به سمت بالا رفته بود. البته در آن سمت موتورخانه را خاموش کرده و احتمالاً خودشان حدس زده بودند که احتمال نشت گاز وجود دارد اما بر اساس بررسی‌های اولیه، احتمال گازگرفتگی در آن مرحله در آن بخش وجود داشت. کارشناسی در این مرحله و در این بخش ادامه دارد و کارشناسان مشغول بررسی هستند.

ملکی در پایان هشدار داد: حادثه گازگرفتگی فقط مختص زمستان و ساختمان‌های قدیمی یا بخاری گازی و شومینه نیست، حتی در روزهای گرم سال هم از آنجایی که برای گرم کردن آب، موتورخانه‌ها و پکیج ها همیشه روشن است، اگر اصول ایمنی به درستی رعایت نشده باشد، احتمال نشت گاز در هر شرایطی وجود دارد. تقاضا می‌کنم اگر از سیستم حرارت مرکزی یا موتورخانه استفاده می‌کنید، این سیستم حتماً توسط افراد متخصص در زمان مقرر بازبینی شود.

کد خبر 4665454 مسعود بربر

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش نشانی جلال ملکی گازگرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۶۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت ۵ نفر ‌در ۳ سانحه رانندگی شهر قزوین

سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین از مصدومیت پنج نفر در دو تصادف و یک واژگونی طی دو ساعت گذشته خبر داد.

حمیدرضا ململی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از مصدومیت پنج نفر در دو تصادف و یک واژگونی طی دو ساعت گذشته خبر داد و اظهار کرد: در ساعت ۱۵:۵۹ عصر امروز از طریق تماس با سامانه ۱۲۵ برخورد سه دستگاه خودرو در بلوار میرزا کوچک خان روبروی کارخانه شیشه اعلام شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۶ به همراه رضا معروفی افسر کشیک وقت به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: پس از حضور آتش نشانان مشاهده شد که سه دستگاه خودرو پیکان، سمند و پیکان وانت به شدت با یکدیگر برخورد کردند که پس از ایمن سازی محل حادثه، به مأموریت خود پایان دادند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ادامه داد: همچنین در حادثه دیگری که در ساعت ۱۶:۰۴ دقیقه به سامانه ۱۲۵ اعلام شد یک دستگاه خودرو کوئیک صندوقدار در بلوار نوروزیان به دلایل نامعلومی واژگون شده بود که با حضور آتش نشانان ایستگاه شماره ۵ پونک دو مصدوم حادثه رهاسازی و به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل داده شدند.

ململی افزود: در مأموریت دیگری که در ساعت ۱۸ به سامانه ۱۲۵ اعلام شد تصادف شدید خودرو تریلی با پراید در میدان خلیج فارس بود که آتش نشانان ایستگاه شماره ۳ در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به محل رساندند. در این حادثه سه نفر مصدوم شدند که توسط عوامل اورژانس برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل شدند.

کد خبر 747970

دیگر خبرها

  • ۵ مصدوم در سه حادثه ترافیکی در قزوین
  • مصدومیت ۵ نفر ‌در ۳ سانحه رانندگی شهر قزوین
  • حریق در آشپزخانه هتل در اطراف حرم مطهر رضوی
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!
  • سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • حریق منزل مسکونی در بولوار شهید چراغچی مشهد مقدس اطفا شد 
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس