Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فرهاد شریفی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : با توجه به تراکم آفت سنک کلزا، توصیه می‌شود کشاورزان بلافاصله بعد از برداشت نسبت به سمپاشی مزارع اقدام نمایند.

وی گفت : با اقدام به سمپاشی بعداز برداشت درصد بالایی از جمعیت آفت سنک از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از آنجا که بعداز برداشت کلزا سنک کلزا دنبال مزارع جایگزین برای تغذیه می‌باشد مزارع آفتابگردان، چغندرقند، گوجه فرنگی، سبزی و صیفی و سایر محصولات دیگر مورد نظر این آفت خواهند بود.

شریفی در ادامه گفت: در مزارع فوق بعد از مشاهده آفت سنک کلزا با توصیه کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی باید اقدام شود.

وی از سمپاشی یک هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع کلزا علیه آفت سنک در سال جاری خبر داد که گاهی سه تا چهار بار انجام شده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه به علت خشکی هوا در اردیبهشت ماه (میانگین بارش ۱۷ میلیمتر بوده در حالی که در مشابه سال گذشته ۱۷۰ میلیمتر بوده) شرایط برای طغیان آفت فراهم شد.

 

 

انتهای پیام/د

تراکم آفت سنک کلزا

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی میادین میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ رحیمی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی کاشت محصولاتی مانند: گوجه، خیار و بامیه اظهار کرد:  با نزدیک شدن به  زمان برداشت صیفی جات در شهرستان مهران کار مقابله غیر شیمایی با آفات این محصولات نیز  از طریق رها سازی زنبور‌های براکون شروع شده است.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات