Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ کریمی اصل مدیرکل بهزیستی استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بیش از هزار مربی از ابتدای سال جاری در گروه‌های ۲ تا ۵ نفره با حضور در محلات گوناگون این آموزش‌ها را به افراد در قالب کلاس ها، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌ها ارائه کرده اند.

وی همچنین از فعالیت گسترده مراکز درمان اعتیاد در استان خبر داد و افزود: ۱۷ مرکز سرپایی درمان، ده مرکز اقامتی، یک مرکز ترک اجباری و دو مرکز نگهداری معتادان پر خطر در استان فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی اصل با بیان این که در سال گذشته ۱۳ هزار نفر از حوزه درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی خدمات درمانی دریافت کرده اند افزود: سازمان بهزیستی به عنوان یکی ازمتولیان حوزه سلامت اجتماعی به دنبال توانمند سازی آسیب دیدگان و مدد جویان درتمام شئون است.

وی در ادامه شعار بهزیستی در سال جاری را گام دوم شفافیت، توانمند سازی و سلامت اجتماعی عنوان کرد و افزود: خدمات بهزیستی دارای تنوع فراوانی است و رویکرد اصلی این سازمان ارتقای حوزه مشارکت اجتماعی وافزایش اعتماد میان مردم است کریمی همچنین اشتغالزایی را به عنوان راهی برای خودکفایی آسیب دیدگان اجتماعی دانست وافزود اداره کل بهزیستی با همین هدف در سال ۹۶ / ۸۹۵ مورد اشتغال و در سال ۹۷ / ۹۵۵ مورد اشتغال پایدار با هزینه کمتر از ۱۰ میلیون تومان برای هر شغل ایجاد کرده است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان نیز در این جلسه از ساماندهی، توانمند سازی و آموزش ۵۰۴ کودک کار و خیابان در سال گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۲ پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق آسیب خیز فعالیت می‌کنند.

خانم علیشیری با اشاره به نیاز استان به فعالیت تعداد بیشتری از پایگاه‌های خدمات اجتماعی افزود: در حال حاضر تنها ۲ پایگاه خدمات اجتماعی در منطقه پردیسان فعالیت می‌کنند در صورتی که این منطقه به فعالیت حدود ۲۰ پایگاه خدمات اجتماعی نیاز دارد.

معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی نیز از فعالیت ۱۹ مرکز مشاوره و یک مرکز مشاوره تخصصی کودک در قم خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۵۷۶ نفر از شهروندان در کارگاه‌های آموزشی جلوگیری طلاق شرکت کردند.

صادق سلمانیان به ارائه خدمات مشاوره تلفنی توسط سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: در سال جاری بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ نفر در تماس با شماره ۱۴۸۰ از خدمات مشاوره‌ای این سازمان بهره برده اند.

انتهای پیام/الف

آموزش پیشگیری و درمان اعتیاد به ۲۰۰ هزار شهروند قمی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی ترک اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۷۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، بهزيستي در اين طرح کار ارجاع و پرداخت کمک هزينه براي جراحي و خريد عينک را بر عهده دارد.
شهبازي مدير کل بهزيستي استان کرمانشاه گفته :طرح غربالگري بينايي در سنين طلايي 3 تا 6 سال موجب ميشود تا با تشخيص و درمان زود هنگام مشکلات بينايي / از معلوليت کم بينايي و نابينايي پيشگيري شود .
به گفته شهبازي قرار است بهزيستي استان کرمانشاه درصورت نياز کودکان به درمانهاي بعدي /مانند جراحي وعينک براي خانواده هاي تحت پوشش همه هزينه ها و براي ديگر خانواده ها هم بخشي از هزينه ها را پرداخت کند
آنطور که شهبازي مي گويد پارسال 66 هزار کودک کرمانشاهي در پوشش طرح غربالگري بينايي قرار گرفتند . از اين شمار 700 کودک که نيازمند درمان هاي بعدي بودند به مراکز تخصصي ارجاع شدند کمک هزينه هاي درمان از 2 تا سي ميليون تومان به آنان پرداخت شده است .
غربالگري بينايي و شنوايي نوزادان و کودکان و همچنين غربالگري ژنتيک از راهکاري هاي پيشگيرانه بهزيستي براي کاهش و درمان معلوليت هاي جسمي و حرکتي است .
پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مانند اعتياد آموزش هاي پيش از ازدواج و مهارت هاي زندگي هم در بخش آموزش دنبال ميشود

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد