Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@15:35:43 GMT

شناسایی ۵۰۰ کودک کار در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۷۳۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، فاطمه‌زهرا توکلی،  امروز در دیدار با سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی لرستان که به‌مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، با بیان این‌که بهزیستی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است که با هدف حمایت از محرومین، مستضعفین و اقشار آسیب‌پذیر ایجاد شده است، گفت: در طی این ۳۱ سال بهزیستی از یک سازمان حمایتی صفر به یک سازمان تخصصی تبدیل شده است و جزو معدود سازمان‌های حمایتی هستیم که در هر سه حوزه پیشگیری، درمان و توانمندسازی و بازتوانی فعالیت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در این سازمان ۵۰ هزار معلول، ۸۸۰۰ زن سرپرست خانوار در قالب ۱۴ هزار نفر، ۹ هزار سالمند، یک‌هزار کودک بدسرپرست، بی‌سرپرست و یا کودک کار از خدمات سازمان استفاده می‌کنند و البته فراتر از آن علاوه‌بر جامعه هدف خودمان افراد خارج از سازمان بهزیستی، یعنی افراد تحت پوشش را نیز خدمات می‌دهیم.


توکلی ادامه داد: در بحث پیشگیری از معلولیت‌ها، آگاه‌سازی معلولیت، مشاوره ژنتیک و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سال گذشته ۴۰ هزار دانش‌آموز در بحث آگاه‌سازی معلولیت‌ها از خدمات ما بهره‌مند شدند.


مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان این‌که سال گذشته در استان لرستان چهار ۳۰۰ نفر از خدمات ژنتیک ما بهره‌مند شدند و بیش‌از پنج هزار نفر نیز مورد غربالگری ژنتیک قرار گرفتند، اضافه کرد: در حوزه درمان عضو شورای مبارزه با مواد مخدر هستیم، در بحث درمان اعتیاد به‌عنوان یک آسیب جدی حداقل ۶۵ مرکز ماده ۱۵ را داریم که معادل ۲۰ هزار نفر از خدمات این مراکز استفاده کردند.


وی گفت: توان‌بخشی و توانمندسازی ۵۰ هزار معلول را داریم که ۱۷۰۰ نفر از آن‌ها در مراکز روزانه ما خدمات توان‌بخشی دریافت می‌کنند و حدود ۸۰۰ نفر آن‌ها در مراکز شبانه‌روزی خدمات مراقبتی را دریافت می‌کنند.


توکلی توانمندسازی موضوع اشتغال و کاریابی برای مددجویان را از دیگر وظایف این سازمان عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته بیش از تعهد اشتغال‌مان که ۱۵۰۰ نفر بود ۱۶۴۵ نفر را بتوانیم شرایط را برای اشتغال آن‌ها فراهم کنیم این در حالی‎است که یکی‌از ابعاد توانمندسازی مسکن است که پارسال ۳۱۰ واگذاری مسکن داشته‌ایم.


مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به این‌که این تلاش‌ها منجر شد در رنکینگ یازده دفتر در سطح کشور در ارزیابی عملکرد رتبه عالی و برتر را کسب کنیم که مرهون زحمات مجموعه مدیران توانمندی است که در کنار هم فعالیت دارند، یادآور شد: در بحث سیل، یکی‌از سازمان‌هایی که در بحث مداخلات فاز اول که کمک‌های معیشتی بود ورود جدی داشتیم و هم در بحث مداخلات روانی و اجتماعی که آمارها برای دفتر معاونت سیاسی امنیتی استان ارسال شده است.


توکلی با بیان این‌که در مناطق سیل‌زده علاوه‌بر کمک‌های نقدی و غیرنقدی، آن‌چه را که همچنان درگیر آن هستیم مداخلات روانی اجتماعی بود که از طریق توسعه پایگاه‌های اجتماعی، مداخلات را داریم هدایت می‌کنیم، بیان کرد: در بحث بازسازی واحدهای اداری ما که آسیب‌دیده بود، اداره بهزیستی شهرستان دوره در فضایی امن‌تر و اورژانس اجتماعی این شهرستان را بازسازی می‌کنیم؛ همچنین اداره بهزیستی پلدختر، مجتمع‌های روستایی مورانی، معمولان، دمرود را در حال بازسازی داریم.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به شناسایی ۵۰۰ کودک کار در این استان گفت: درصدد ایجاد یک کارگاه تولیدی برای مادران هستیم تا با تامین معیشت، فرزند خود را به خیابان نفرستند.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۷۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران از بهره‌مندی ۳ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد با هدف آگاهی رسانی از آسیب‌های اجتماعی خبر داد. - اخبار استانها -

وحید حسین‌زاده معاون اجتماعی بهزیستی مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در آمل با بیان اینکه در اجرای این طرح 500 هزار دانش‌آموز در سطح استان و در مقاطع مختلف درسی تحت پوشش قرار گرفته بودند، اظهار داشت: در نظام آموزشی استان یک کار علمی انجام شد که در بین 10 مساله آموزشی استان دو موضوع پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح سراد یک طرح سلامت اجتماعی و روانی دانش‌آموزان بوده که با کمک پنج دستگاه دادگستری، آموزش‌وپرورش، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی مازندران انجام شد، افزود: با برنامه‌ریزی و نشست‌های متعدد از سوی این پنج دستگاه و اجرای پروپوزال از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته به عنوان پایلوت سه شهر استان را انتخاب و تا اردیبهشت ماه سال‌جاری ادامه یافت.

معاون بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه طرح در سه مقطع در سه شهر چالوس، آمل و بهشهر و هر یک از شهرستان‌ها با ده مدرسه در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: در این طرح سه هزار و 600 دانش‌آموز مورد غربالگری و ارزیابی قرار گرفتند که با شناسایی برخی از نمونه‌ها به مراکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معرفی شدند.

حسین‌زاده ادامه داد: طرح از مهرماه سال‌جاری در تمامی شهرستان‌های مازندران به اجرا درمی‌آید که هم‌اکنون فقط در دوشنبه‌ها با همکاری این پنج دستگاه در مدارس سه شهر انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه بحث آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی حلقه مفقوده نظام آموزش‌وپرورش و تربیتی جامعه ما است، افزود: با اجرای این طرح هم دانش‌آموزان، هم کادر آموزشی و خانواده‌ها آگاه می‌شوند با توجه به اینکه در این طرح 350 کادر اداری مشارکت داشتند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مطمئنا با اجرای این طرح نسبت به آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد