Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@20:23:50 GMT

رویدادهای آذربایجان‌غربی در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۷۸۶۴

شهادت سه تن از نیروهای سپاه در پیرانشهر شامگاه سه شنبه گذشته به تیتر یک رسانه‌های خبری استان به ویژه ایرنا تبدیل شد؛ این حمله تروریستی در خروجی پیرانشهر به سمت سردشت اتفاق افتاد و حاصل احمدی، ستار پیروتی و امید ملازاده در این حمله به جمع یاران شهیدشان پیوستند و شورش قادری نیز مجروح شد؛ استاندار آذربایجان غربی ترور و جنایت را بیانگر زبونی دشمنان انقلاب عنوان کرد و شهادت این پاسداران را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز یک روز بعد و در تشییع پیکر این شهدا گفت: ضدانقلاب منتظر عواقب حمله تروریستی پیرانشهر باشد. از همین روز توپ‌باران و موشک‌باران مواضع تروریست‌ها در ارتفاعات مرزی آغاز شد. روز پنجشنبه گذشته نیز تردد در ارتفاعات مرزی ارومیه ممنوع اعلام شد و سرپرست هیات کوهنوردی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به درگیری‌های اخیر بین نیروهای سپاه و عناصر ضدانقلاب در استان، گردشگران و طبیعت دوستان از تردد در ارتفاعات مرزی خودداری کنند.

روز شنبه خبری با تیتر «علت مرگ ماهی‌های پشت سد شهرچای ارومیه اعلام شد» در ایرنای مرکز آذربایجان غربی منتشر شد که در این خبر آمده بود: «با بررسی های زیست‌محیطی مشخص شد که یک منبع آلوده‌کننده موضعی و محدود، به صورت لحظه‌ای باعث ایجاد آلودگی و مرگ و میر تعدادی از آبزیان در دریاچه پشت سد شهرچای ارومیه شده بود». مهران نظری افزود: به دنبال درج اخبار مرگ و میر گسترده آبزیان و ماهیان در سد شهرچای ارومیه و انتشار آن در فضای مجازی بلافاصله اکیپ‌هایی از طرف این اداره‌کل تشکیل و به منطقه اعزام شدند. در بررسی‌های اولیه با نمونه‌برداری آب در محدوده‌های مختلف سد شهرچای مشخص شد که کیفیت فیزیکی و شیمیایی آب سد هیچ‌گونه مشکلی ندارد.

روز یکشنبه گذشته در پی حادثه ریزش دیوار در روستای «داش‌آغل» از توابع بخش سیمینه بوکان یک کارگر جوان جان باخت؛ در این حادثه یک کارگر ۳۵ ساله که به همراه یک کارگر دیگر در حال تخریب دیوار یک منزل مسکونی در این روستا بود دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد؛ فرد دیگر نیز با کمک اورژانش ۱۱۵ به بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان منتقل شد.

روز دوشنبه پیام قدردانی رییس‌جمهوری از میزبانی لیگ ملت‌های والیبال در سرخط خبرهای استان قرار گرفت؛ سرپرست دبیری هیات والیبال آذربایجان‌غربی گفت: رییس‌جمهوری با ارسال نامه‌ای خطاب به افشین داوری، سرپرست فدراسیون از میزبانی ارومیه و اردبیل تشکر کرده است. افشین خدایاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قدردانی رییس‌جمهوری از میزبانی ارومیه و اردبیل در هفته‌های سوم و چهارم لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ والیبال مایه مباهات و خرسندی است.

مسئول دفتر سیاسی فرمانداری بوکان نیز روز سه‌شنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار از ادامه مین‌زدایی مناطق آلوده در بوکان خبر داد؛ «حسن خضری» گفت: عملیات مین‌زدایی در منطقه «باغ قاضی» شهر بوکان که از پنجشنبه هفته قبل از آن کلید خورده، همچنان ادامه دارد و تا آن زمان ۹ مین عمل نکرده در این منطقه دارای سکونت خنثی شده بود. از این تعداد پنج قبضه مین به صورت کنترل شده منفجر و چهار قبضه دیگر نیز با ریسک بسیار بالا خنثی شده بود تا صدای انفجار باعث هراس مردم نشود. چندی قبل ساکنان منطقه مشهور به باغ قاضی واقع در ضلع شمالی مجسمه مادر این شهر، وجود مین‌های عمل نکرده را گزارش کردند و خنثی‌سازی این مین‌ها در دستور کار قرار گرفت.

سانحه رانندگی روز چهارشنبه در محور نقده - ارومیه ۷ مصدوم برجا گذاشت؛ معاون فوریت‌های پزشکی نقده گفت: بر اثر برخورد سه خودرو تیبا، پژو و تاکسی در جاده حیدرآباد به سمت ارومیه، هفت نفر مسدوم شدند. امیر علی‌نژاد افزود: اواخر شب گذشته و با اعلام فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ مبنی بر وقوع یک سانحه رانندگی در محور نقده - ارومیه، مأموران اورژانس بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و مسدوم‌ها توسط دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان نقده منتقل شدند. وی ادامه داد: کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را بی‌احتیاطی رانندگان خودروی‌ها و رعایت نکردن فاصله طولی و عرضی اعلام کردند.

رویدادهای خبری این هفته آذربایجان غربی را شنبه هفته بعد از طریق سایت ایرنا دنبال کنید.

۹۹۳۹/‏۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۷۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از مرمت و ساماندهی مسجد یوردشاهی ارومیه خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا در آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، مرتضی صفری با اعلام خبر آغاز مرمت مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه اظهار کرد: مرمت بخشی از نمای ضلع غربی و مرمت و ساماندهی نمای ضلع شمالی مسجد یوردشاهی ارومیه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این اقدامات زیر نظر کارشناسان مرمت و معماری این اداره‌کل انجام می‌شود، افزود: علاوه بر اقدامات مرمتی، تابلوها و مبلمان نامتناسب جلوی مسجد یوردشاهی نیز جمع‌آوری شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: مسجد یوردشاهی یک بنای تاریخی متعلق به دوره قاجار بوده و در سال‌های گذشته نیز اقدامات مرمتی از جمله اندودبرداری و اجرای نمای آجری ضلع غربی در این مسجد انجام شده است.

صفری ساماندهی بناهای تاریخی خیابان امام خمینی (ره) ارومیه را از اولویت‌های نخست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی دانست.

کد خبر 751583

دیگر خبرها

  • هزار و 920 زائر از آذربایجان غربی ۱۸ خرداد عازم حج ‌می شوند
  • ساماندهی مسجد یوردشاهی ارومیه
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • نخستین مرکز شیمی‌درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • آغاز پروازهای حج تمتع فرودگاه ارومیه از ۱۸ خرداد
  • ۶ فوتی و مصدوم در تصادف پراید و پارس در محور سرو ارومیه
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است