Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-02@03:00:39 GMT

اقدام عجیب فرمانده ایرانی‌ با اسرا + عکس

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۸۴۱۴

اقدام عجیب فرمانده ایرانی‌ با اسرا + عکس

شهید «جواد صراف» فرمانده گردان شهادت، رفتار جالبی را با جمعی از اسرای عراقی که تا لحظاتی پیش او و همرزمانش را با تانک هدف گرفته بودند نشان داد.

به گزارش جنوب نیوز، رزمندگانی که در دوران هشت سال دفاع مقدس خود را به جبهه‌های جنگ رساندند تا یاری‌گر اسلام و کشور باشند خاطرات تلخ و شیرین زیادی از آن دوران را به خاطر دارند، خاطراتی که یادآوری آن گاه خنده را بر لب‌هایشان می‌نشاند و گاه چشم‌هایشان را پر از اشک و گلویشان را پر از بغض می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله صحنه‌ها و لحظه‌های غرورآفرین دفاع مقدس به اسارت درآوردن نیروهای دشمن بود که نشان از قدرت نیروهای ایرانی در مقابل ارتش قدرتمند و مسلح رژیم بعث عراق داشت.

«گردان شهادت» از گردان‌های معروف لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) بود. شهید جواد صراف یکی از فرماندهان این گردان خط‌شکن متولد مرداد سال ۱۳۴۰ در منطقه دولاب تهران بود که از دوران جوانی با جریان انقلاب اسلامی آشنا شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی به جبهه‌های جنگ رفت و در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

به اعتراف همه بچه‌های رزمنده‌ای که با شهید صراف فرمانده گردان شهادت کار کرده‌اند این شهید در جسارت، دلاوری و مضافا روحیه شاد و پرانرژی در صحنه‌ی نبرد مشهور بود.

جواد در صحنه نبرد آن‌چنان روحیه داشت که انگار نه انگار به مصاف دشمن تا بن دندان مسلح می‌رود و به معنی واقعی کلمه مرگ را به بازی می‌گرفت.

«عملیات کربلای یک» در تیرماه ۶۵‌ یکی از میدان‌های سخت و حساس نبرد بود که فرمانده «صراف» این شهید گرانقدر ابهت دشمن را شکست. در تصاویر پیش رو مشخص است او با دشمنی که تا دقایقی پیش پشت تانک نشسته بود و با گلوله مستقیم تانک، نفر را شکار می‌کرد، گفت‌وگو می‌کند و در آخر به آنها یادآور می‌شود که خطری تهدیدشان نمی‌کند و می‌توانند لباس‌های خود را دربیاورند تا کمی خنک شوند و پاهایشان که داغ شده بود را از پوتین خارج کنند تا پاهایشان هوا بخورد. سپس کلمن آب یخ آماده و در ادامه از آنها پذیرایی می‌کند.

 تصاویر رویارویی سردار شهید جواد صراف با اسرای عراقی را می‌بینید.

منبع: دفاع پرس

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسور ایرانی و پایانی که تلخ‌تر از این نمی‌شد

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب مسابقات والیبال لیگ برتر رومانی، تیم آرکادا گالاتی که جواد کریمی پاسور تیم ملی والیبال ایران را در اختیار داشت، در چهارمین بازی فینال با نتیجه سه بر یک مقابل کورونا براسوف شکست خورد تا تیم کورونا براسوف با کسب برد سوم قهرمان لیگ رومانی شود.

در این مسابقه ابتدا آرکادا گالاتی ست اول را با نتیجه 26 بر 24 از آن خود کرد. اما در ادامه تیم کورونا براسوف ست‌های دوم تا چهارم را با نتایج 25 بر 21، 25 بر 21 و 25 بر 19 برد و قهرمان لیگ رومانی در فصل شد.

بدین ترتیب کورونا براسوف سهمیه پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد و آرکادا گالاتی با جواد کریمی به کاپ اروپا خواهد رفت. آرکادا گالاتی قهرمان چندین دوره پیاپی لیگ رومانی بود که امسال با جواد کریمی نتوانست قهرمان شود.

گفتنی است در حالی که قهرمان این لیگ مشخص شده، جدال برای سومی همچنان ادامه دارد و تیم های راپید بخارست و دینامو بخارست از چند روز دیگر برای بار پنجم به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا تکلیف رتبه سوم نیز مشخص شود. امیر غفور و علی اصغر مجرد در تیم راپید و محمد بربست در تیم دینامو بخارست حضور دارند.

دیگر خبرها

  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • شهید حسین اسکندرلو را بیشتر بشناسیم
  • خاطرات نفس‌گیر از نخستین روز عملیات بیت‌المقدس
  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود
  • این سردار سپاه، پزشکان را شگفت زده کرده بود /از حضور در عملیات پارتیزانی تا آزادسازی خرمشهر
  • انتشار تصاویری از عملیات منفجر کردن یک تونل توسط نیروهای القسام
  • دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»
  • پاسور ایرانی و پایانی که تلخ‌تر از این نمی‌شد
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟