Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی امروز 22 تیر ماه در واحد علوم و تحقیقات حاضر شدند و مصاحبه خود را با استادان خبره برگزار کردند.

زمان برگزاری آزمون از ساعت ٨ صبح در رشته های علوم انسانی آغاز و با استقبال دانشجویان همراه بود. از هر طیف و سنی برای شرکت در آزمون حاضر شده بودند چه پیرمردی که از ارومیه برای انجام مصاحبه راهی تهران شده بود و چه جوانان دهه هفتادی که برای اولین برای در مصاحبه شزکت می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از داوطلبان رشته علوم انسانی به همراه فرزند خردسال خود در محل برگزاری آزمون حاضر شده بود و داوطلبان سرگرم کودک وی بودند و همین موضوع باعث شده بود دقایقی داوطلبان استرس خود را فراموش کنند.

اساتید برتر واحد های دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی در آزمون دکتری


با توجه به متمرکز بودن مصاحبه های دانشجویان، بهترین استادان واحد های دانشگاه آزاد اسلامی و برخی دانشگاه های دولتی در واحد علوم تحقیقات حاضر شدند تا از دانشجویان مصاحبه بگیرند. با دستور حوزه ریاست دانشگاه آزاد برای تمام اساتید حکمی صادر شد تا در مدت زمان فعالیتشان مشکلی نداشته باشند. در اتاق های مصاحبه یک دانشجو مقابل ۴ استاد مرتبط با رشته، برای مصاحبه حاضر می شد و به سوالات آنها پاسخ می داد.

استرس بالای دانشجویان برای انجام مصاحبه

با توجه به حساسیت آزمون دکتری دانشجویان نوبت صبح استرس بالایی برای انجام مصاحبه داشتند و بیشتر آنها برای اینکه با آرامش وارد اتاق مصاحبه شوند دائما با تلفن های همراه خود را مشغول و سرگرم بازی می کردند. البته در این میان بودند دانشجویانی که با آرامش و در گوشه ای از سالنِ انتظار مشغول مطالعه بودند.

رفته رفته داشنجویان پس از صحبت با نفراتی که در مصاحبه شرکت کردند خیالشان راحت شد که اگر مقالات و رزومه قوی داشته باشند مشکلی برای قبولی نخواهند داشت.

ظرفیت سازی به سبک دانشگاه آزاد برای دانشجویان غیرتهرانی

تعداد زیادی از متقاضیان آزمون دکتری که در شهرستان زندگی می کردند برای استفاده از ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی در اقصی نقاط کشور واحد های دانشگاه آزاد را انتخاب کردند تا در همان شهر خودشان ادامه تحصیل دهند.

یکی از دانشجویان علوم سیاسی در این خصوص گفت: در دانشگاه دولتی شهید بهشتی و دانشگاه تهران برای انتخاب رشته مجاز شدم اما به دلیل اینکه در تبریز زندگی می کنم و دانشگاه های سراسری تهران و شهید بهشتی واحد دانشگاهی در مقطع دکتری در شهرستان ارومیه نداشتند از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کردم و برای انجام مصاحبه آزمون دکتری به تهران سفر کردم.

وی افزود: در شهرستان ارومیه زندگی می کنم و دانشگاه آزاد اسلامی در تبریز در مقطع دکتری علوم سیاسی دانشجو پذیرش می کند و به همین خاطر این دانشگاه را انتخاب کردم.

دانشجو رشته علوم سیاسی در این خصوص گفت: سهمیه حضور در دانشگاه سراسری شهید بهشتی و دانشگاه تهران را کسب کردم و برای انتخاب رشته مجاز شدم اما به دلیل اینکه نمی توانستم در مقطع دکتری در شهر تهران تحصیل کنم از ظرفیت دانشگاه آزاد استفاده کردم و در آزمون ثبت نام کردم تا در استان محل اقامتم یعنی تبریز ادامه تحصیل دهم.

به گفته مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری آزمون دکتری تخصصی سال آینده هم به صورت متمرکز و ویژه برگزار خواهد شد تا سطح کیفی برگزاری مصاحبه دکتری بیشتر شود.

دعوت از ۴٧ هزار متقاضی تحصیل در مقطع دکتری/ عدالت محوری به سبک دانشگاه آزاد

۴٧ هزار متقاضی تحصیل درمقطع دکتری برای شرکت در این آزمون دعوت شدند. تا با نظم و ارزیابی منظم و حمایت و پشتیبانی دانشگاه آزاد در این آزمون شرکت کنند.

بیش از 30 هزار دانشجو از صبح شنبه 22 تیرماه با حضور در واحد علوم و تحقیقات، سوابق پژوهشی و مصاحبه علمی خود را در 3 هفته ارائه خواهند کرد تا طی ثبت در برگه‌های مخصوص و در نظر گرفتن امتیازات آزمون کتبی و سازمان سنجش، نمره کلی ارائه‌شده داوطلب مشخص شود.

هدف مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری آزمون جامع دکتری به صورت متمرکز، عدالت محوری در روند برگزاری و انتخاب دانشجویان براساس توانایی هایشان است. در حین انجام مصاحبه 4 استاد از دانشجویان مصاحبه می کنند.

اقامت دانشجویان بومی در هتل فرهیختگان

دانشگاه آزاد اسلامی برای رفاه بیشتر دانشجویانی که از شهرستان به تهران سفرکردند، هتل فرهیختگان را در حالت آماده باش قرارداده است تا هر دانشجو برای اقامت در این هتل با ثبت نام در سامانه برای خود اتاق رزرو کند.

بسیاری از استادان و دانشجویان که از استان های مختلف در تهران حاضر شدند در هتل فرهیختگان اقامت دارند و دانشجویان با پرداخت شبی 35 تا 40 هزار تومان از امکانات مجموعه استفاده می کنند.

باتوجه به حضور گسترده متقاضیان، دانشجویان باید در این سایت اسم و مشخصات خود را وارد کنند.

خبر خوش دکتر طهرانچی به دانشجویان برای افزایش وام شهریه

در نوبت ظهر دکتر طهرانچی از محل برگزاری آزمون دکتری بازدید کرد و با دانشجویان و استادان گفت و گو کرد. بسیاری از استادان از وضعیت موجود و نحوه برگزاری آزمون به صورت متمرکز رضایت داشتند.

یکی از اعضای هیات علمی رشته علوم انسانی در این خصوص گفت: نسبت به سال گذشته تولیدات علمی دانشجویان ارتقاء پیدا کرده است و به نظر می رسد برگزاری آزمون دکتری به صورت متمرکز بازخورد خوبی خواهد داشت.

در ادامه دکتر طهرانچی از استادان درخواست کرد تا پس از پایان مصاحبه با دانشجویان نکاتی که در سال آینده به آنها جهت ارتقاء برگزاری آزمون دکتری متمرکز کمک خواهد کرد؛ یاداشت کنند.

پس از بازدید دکتر طهرانچی از بلوک آموزشی واحد علوم تحقیقات با خبرنگاران گفت و گو گرد و خبر خوبی را به دانشجویان داد و گفت: توافق‌های خوبی با چند بانک صورت گرفته و بر اساس مصوبه هیت أمنا سود سپرده دانشگاه آزاد اسلامی از این پس به عنوان سپرده پشتیبان وام شهریه در نظر گرفته می‌شود و وام ها از مهرماه سال جاری با افزایش قیمت به دانشجویان پرداخت خواهد شد.

یکی از متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در حین بازدید رئیس دانشگاه آزاد با دکتر طهرانچی عکس سلفی گرفت.

انتهای پیام /

167 / 167 دانشگاه آزاد اسلامی آزمون دکتری استرس مصاحبه علوم و تحقیقات دکتر طهرانچی ظرفیت سازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی آزمون دکتری استرس مصاحبه علوم و تحقیقات دکتر طهرانچی ظرفیت سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ محمدرضا حیدری فرمانده بسیج دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در خصوص انجام فعالیت‌های اخیر در حوزه‌های مختلف بسیج دانشگاهی بیان کرد: به همت و با تلاش، اخلاص و ایثار دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سال تحصیلی گذشته گام‌ها و فعالیت‌های متعددی در عرصه‌های مختلف مبتنی بر فرامین مقام معظم رهبری انجام شد. خدا را شاکریم که با حضور بدنه تشکلی و حمایت‌های مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و مخصوصا ناحیه بسیج دانشجویی استان در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، علمی، آموزشی خدمات رسانی، جهادی، معرفتی، عقیدتی، اردویی، تشکیلاتی و... گام‌های مهمی برداشته شد. در سال گذشته با رویکرد مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و ایجاد دانشگاهی با نشاط و دانشگاهی جدی فعالیت‌های بسیاری انجام پذیرفت همچون برپایی برنامه‌های مناسبتی مانند روز دختر و سالروز تشکیل بسیج. در ادامه فعالیت‌های فرهنگی می‌توان به برپایی ایستگاه‌های صلواتی، تاسیس و برگزاری هیئت های هفتگی دانشجویی مصباح الهدی، شب های فرهنگی خوابگاهی، مسابقات با نشاط در خوابگاه، اکران فیلم و مستند و مراسمات یادواره شهدا، تشییع شهید گمنام و سه شنبه های مهدوی در جوار مزار شهدای گمنام اشاره کرد.

وی ادامه داد: در عرصه سیاسی می‌توان به دعوت از مسئولین استانی، تجمعات دانشجویی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، مناظرات انتخاباتی، تیربون های آزاد دانشجویی و مردمی، تولید نشریات، آماده سازی بردهای دانشجویی در ایام مختلف، مطالبه گری در عرصه های مختلف استانی و کشوری و کنش های سیاسی در بستر فضای مجازی اشاره کرد .

فرمانده بسیج یکی از فعالیت‌های تاثیر گزار را برگزاری اردوهای راهیان نور دانست و ادامه داد: در طول سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد همچنین فعالیت های اردویی همچون برگزاری اربعین دانشجویی ، اردوی زیارتی قم ، اردوی بازدید از نمایشگاه کتاب و اردوهای داخل شهر برای دانشجویان خوابگاهی انجام شد. همچنین در عرصه‌های جهادی و خدمت رسانی می توان به خرید موبایل برای دانش آموزان نیازمند ، جمع آوری کمک های مردمی برای مردم زلزله زده خوی، اطعام و پخت ۱۵۰۰ پرس غذای گرم برای نیازمندان در عید غدیر و اردو ها جهادی در حاشیه شهر قزوین اشاره کرد. همچنین قرارگاه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد در تابستان سال گذشته با استقرار ۷ روزه در دهستان چوگور طارم سفلی در ۷ روستای این منطقه در ۶ عرصه فرهنگی، آموزشی، عمرانی، پزشکی، مطالبه گری، مشاوره و روانپزشکی با حضور بیش از ۵۰ نفر از دانشجویان به مردم مستضعف آن منطقه خدمت رسانی کرد.

حیدری در مورد برگزاری تشکل‌های مختلف بسیج اظهار کرد: این دفتر با برگزاری دوره‌ی معرفتی خط امام (ره) در قم، دوره‌ی تشکیلاتی سید الشهدا (ع) در رامسر و دوره های متعدد کوتاه مدت تشکیلاتی در شهر قزوین سعی در تقویت بدنه تشکلی خود داشت. این حوزه با عنایت به وظیفه دانشجویی خود در موارد بسیار زیاد پیگیر مشکلات صنفی دانشجویان از مسئولین دانشگاه بوده و با ارتباط گیری با گروه‌ها دانشجویی مختلف و ارتباط دهی آن ها با مسئولین سعی در حل مشکلات صنفی دانشجویان عزیز داشته و در تعامل با انجمن‌های علمی تشکل‌های دانشجویی و کانون‌های فرهنگی سعی در حمایت و حل مشکلات این گروه های دانشجویی داشته است همچنین با برپایی و تشکیل ستاد استقبال از دانشجویان جدید الورود در ایام ثبت نام نو دانشجویان با خدمت رسانی ۱۰ روزه در ۷ عرصه مشغول به خدمت رسانی به دانشجویان عزیز بود.
با ابتکار دانشجویان بسیجی ۲ طرح در ایام ثبت نام انجام شد.استقرار سیستم نظام وظیفه با رایزنی با فرماندهی انتظامی استان و حضور دانشجویان به صورت جهادی در این غرفه مشکل رفت و آمد دانشجویان به داخل شهر برای انجام خدمات نظام وظیفه حل شد و این خدمت در یکی از دفاتر دانشگاه به صورت صبح تا شب همه روزه انجام میشد. همچنین با طراحی طرح «از من بپرس» در مراحل مختلف ثبت نام دانشجویان راهنمایی‌های متعددی را دریافت کردند.

وی تاکید کرد: تشکیل مجمع عافا (دفاتر بسیج دانشجویی ۴ دانشگاه بزرگ استان ) از مهمترین دستاوردهای این دفتر در سال گذشته به حساب می‌آید.

محمدرضا حیدری در خصوص فعالیت تشکل‌ها در حوزه رسانه و عرصه های علمی گفت: در حوزه‌های رسانه با تشکیل تیم حرفه‌ای و تخصصی و جذب امکانات تخصصی لازم از مجموعه سازمان بسیج دانشجویی و سپاه استان قزوین مشغول به تولید محتوای با کیفیت و دانشجویی و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی هستیم. در عرصه‌ علمی با برگزاری نشست‌های تخصصی معرفی رشته‌های تحصیلی در ابتدای سال، نشست های علمی مختلف، بازدید های علمی شهاب همچون بازدید از نیروگاه برقی شهید رجایی، دادگاه های خانواده، مجلس شورای اسلامی می‌توان اشاره کرد.

فرمانده بسیج دانشگاه آزاد قزوین در پایان خالصانه از زحمات دانشجویان بسیجی قدردانی کرد و افزود: از زحمات دانشجویان بسیجی این دانشگاه که مجاهدانه مشغول بست گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع تمام جانبه از این آرمان‌ها هستند ممنون و سپاسگزارم. همچنین از حمایت‌های ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین و فرمانده محترم این رده جناب آقای دکتر محمدی و حمایت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و جناب دکتر زینالی ممنونم و امیدوارم که در ادامه شاهد همکاری های بیش از پیش مجموعه دانشگاه باشیم.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1226827 برچسب‌ها بسیج دانشجویی

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • امشب آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد