Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی هم ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که در شرح آن به نقل از سی ان ان آمده بود: «در نزدیکی بندر ایالات متحده آمریکا یک زیردریایی پر از مواد مخدر ردیابی و بیش از ۱۶ هزار پوند کوکائین کشف شد.» این ویدئو خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی فراگیر و همین موضوع باعث شد تعدادی از عجیب‌ترین جابه جایی‌های مواد مخدر را باهم مرور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاچاق با زیردریایی دست ساز

قاچاقچیان برای جابه جایی مواد از زیردریایی‌های دست سازی استفاده می‌کنند که طوری طراحی شده اند تا قابل شناسایی نباشند. معمولا مبدأ حرکت اغلب این شناور‌ها آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی بوده است. این زیردریایی‌ها چیزی بین ۶ تا ۷ تن مواد را جابه جا می‌کنند.

پرتاب با منجنیق

بعد از بسته شدن مرز‌های سیستان‌و‌بلوچستان قاچاقچیان به روش سنتی منجنیق و پرتاب موادمخدر را از آن سوی مرز به داخل ایران انتقال می‌دادند. آن‌ها با استفاده از آهن‌های نبشی و تیوب تایر خودرو نوعی منجنیق ساخته‌اند که برای پرتاپ ١٠ کیلو موادمخدر تا فاصله یک یا ٢ کیلومتری کاربرد دارد. عمده کار قاچاقچیان از غروب آفتاب آغاز می‌شد و تا صبحگاه ادامه داشت.

قاچاقچی پاراگلایدر سوار

یکی از روش‌های خلاقانه‌ای که تبهکاران برای جابه جایی مواد مخدر از آن استفاده می‌کردند پاراگلایدر بود. این اتفاق توسط هفت پاراگلایدر سوار در کشور خودمان اتفاق افتاده و شش تن از آن‌ها با تلاش پلیس دستگیر شدند. پاراگلایدر سوار‌ها که از افغانستان به ایران مواد مخدر صنعتی حمل می‌کردند در ۲۳ تیر ۹۵ دستگیر شدند. آن‌ها از تاریکی شب استفاده می‌کردند.

کبوتر قاچاقچی

ماموران زندان «کولونیا» در منطقه سانتا رزا از ایالت لاپامپیای آرژانتین که به رفت و آمد‌های مکرر یک کبوتر به داخل زندان مشکوک شده بودند، آن را هدف گلوله قرار دادند. پس از کشته شدن کبوتر مشخص شد که شک ماموران زندان بی دلیل نبود چراکه کوله پشتی کوچکی به پر‌های پشت این پرنده دوخته و داخل آن مواد مخدر جاسازی شده بود. به گفته پلیس آرژانتین، این روش، رایج‌ترین شیوه جابه جایی مواد مخدر به داخل زندان فدرال بوینس آیرس است. از دیگر شیوه‌های انتقال مواد مخدر به داخل زندان می‌توان به جاسازی مواد مخدر داخل توپ تنیس و پرتاب آن با راکت به داخل حیاط زندان اشاره کرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جابجایی مواد مخدر منجنیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد

جانشین فرمانده انتظامی استان از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در کلان شهر مشهد و جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش خبر داد. - اخبار استانها -

سردار احمد نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد در تشریح جزئیات اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی گفت: در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته های مردمی طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهر مشهد عملیاتی شد.

وی افزود: در این طرح پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد با همکاری کلانتری های سطح شهرستان 32 خرده فروش را  شناسایی و دستگیر کردند.

سردار نگهبان تصریح کرد: در اجرای این طرح بیش از 5 کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی آماده فروش کشف، 11 باب واحد کسب پلمب و 8 دستگاه موتورسیکلت و 6 دستگاه خودرو سواری که برای توزیع مواد مخدر استفاده می شد توقیف و روانه پارکینگ شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی عنوان کرد: در همین راستا 254 نفر معتاد متجاهر و کارتن خواب نیز در پاتوق های مواد مخدر سطح شهر مشهد جمع آوری و به مراکز بازپروری منتقل شدند و زیر نظر کارشناسان برای بهبودی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به استمرار طرح های پاکسازی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان و خرده فروشان مواد افیونی موضوع را سریع از طریق تلفن 110 به پلیس گزارش دهند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد جوان از داخل زندان
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد