Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:26:58 GMT

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت: باید خادم زائر بود

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۰۴۹۵

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت: باید خادم زائر بود

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب روز شنبه در جمع کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت در مدینه منوره گفت: «اولویت انسان باید خادم بودن باشد نه مستخدم بودن؛ زیرا خادم پیش از آنکه مشکلی رخ دهد، به دنبال شناسایی نیاز مردم و رفع آنها می رود اما مستخدم منتظر می ماند تا مشکل رخ دهد و افراد برای رفع آن به او مراجعه کرده و استمداد بطلبند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
نماینده ولی فقیه این اظهارات را در نخستین روز ورود خود به مدینه منوره برای سرپرستی امور حج تمتع زائران ایرانی سال ۹۸ بیان کرد.
وی گفت: «بسیاری از زائران مدینه منوره و مکه مکرمه، افرادی هستند که برای نخستین بار در طول عمر خویش برای انجام مناسک حج و زیارت مرقد پیامبر (ص) و ائمه معصوم در بقیع، به یک کشور غریب آمده اند و اگر در اینجا مشکلی برای آنان رخ دهد، همه امید و پناهگاه آنها بعثه و سازمان حج است.»
سرپرست حجاج ایرانی افزود: امروز وظیفه خدمتگزاری به زائران حریم پیامبر و خانه خدا در دست ماست و باید بکوشیم همه توان خویش را صرف خدمت و رسیدگی به مسائل و نیازهای آنان کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان گوشه ای از تاریخ صدر اسلام تصریح کرد: حضرت محمد (ص) و یارانش با وجود همه کمبودها و مشکلات و فقدان امکانات و تدارکات لازم در نبردها، برای حفظ و گسترش اسلام از خودگذشتگی و ایثار کردند و امروز ما وارث ایثار و فداکاری آنها هستیم.
سرپرست حجاج ایرانی با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگزاران و دست اندرکاران حج تمتع اظهار کرد: همه ما موظفیم توصیه های معظم له را در زمینه یاری به زائران، عملیاتی کنیم و شعار حج امسال مبنی بر «خودسازی، اخوت دینی و تمدن اسلامی» را سرلوحه فعالیتهای خود قرار دهیم.
وی افزود: امام خمینی (ره) نخستین پرچمدار اخوت دینی در دوران معاصر بود و همه ما باید راه ایشان را با قوت دنبال کنیم.
نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با تبریک میلاد حضرت امام رضا (ع) تصریح کرد: خدمتگزاری به زائران مرقد پیامبر، ائمه بقیع و ضیوف الرحمان توفیق بزرگی است که خداوند امروز به همه ما عطا کرده است و باید با خدمتگزاری به زائران، قدر این نعمت و عنایت بزرگ را بدانیم.
رییس سازمان حج و زیارت نیز در این دیدار تأکید کرد: روح همه عملیات حج ۹۸ باید تحقق شعار «خودسازی، اخوت دینی و تمدن اسلامی» باشد و جلوه های این خودسازی و اخوت دینی در ارتباط و همدلی و همکاری ما با زائران ایرانی و دیگر کشورها خود را نشان می دهد.
«علی رضا رشیدیان» گفت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب، باید شرایطی فراهم کنیم تا حجاج ایرانی در نمازهای جماعت مسجدین (مسجدالحرام و مسجدالنبی) به صورت گسترده و باشکوه حضور یابند.
رییس سازمان حج و زیارت افزود: باید در همه امور حج، همدلی، هم افزایی و هم پوشانی فعالیتها را در اولویت قرار دهیم و برای راحتی و آرامش زائران، هر سختی و مشقتی را به جان بخریم.
رشیدیان، انجام مناسک حج در گرمترین ایام سال، طولانی بودن مدت اقامت، میانگین سنی بالای زائران ایرانی (۵۶ سال) و اکثریت داشتن بانوان در میان آنان (۵۳ درصد کل حجاج اعزامی) را از جمله ویژگی های حج تمتع امسال برشمرد و در این شرایط، اهمیت فعالیت جهادی و تقویت همدلی و همکاری کارکنان بعثه و حوزه حج و زیارت را در رسیدگی به امور آنان، چند برابر دانست.
وی گفت: این سفر، طولانی و مشکلات آن، زیاد است اما همه ما در برخورد با زائران باید تحمل و سعه صدر داشته باشیم.
رشیدیان در همین راستا از همه دست اندرکاران و کارکنان امور حج و زیارت مستقر در عربستان خواست؛ با مدارا و برنامه ریزی در کارها، امور را پیش ببرند و در انجام آن، مفاد توافقنامه ها و قراردادهای منعقده و نیز، ضوابط و دستورالعمل های کتاب تعلیمات حج را رعایت کنند.
رییس سازمان حج و زیارت همچنین خبر داد که از روز دوشنبه – ۲۴ تیر- با پرواز همزمان هواپیماهای زائران ایرانی به جده و مدینه، انتقال حجاج به سرزمین وحی به اوج خواهد رسید.
وی گفت: ستاد حج و زیارت در مکه به صورت عملیاتی کار خود را شروع کرده و نیروهای کنسولی نیز با استقرار در مکه و مدینه، مشکلات احتمالی زائران را پیگیری و رفع می کنند.
رشیدیان تصریح کرد: تاکنون مشکل خاصی در تعاملات با طرف عربستانی و حضور زائران در مکه و مدینه نداشته ایم و حج در آرامش و امنیت همراه با اقتدار، عزت و کرامت حجاج برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: امروزه لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی و اسلامی را در بازارها در انواع گوناگون پسران و دختران فراوان می‌بینیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه در مصلای الغدیر گفت: رشد و کمال علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دختران ایران اسلامی همراه با رایحه خوش عفاف، حجاب و حیا به زنان و دختران غربی رسیده‌است.

او اضافه کرد: برخی از زنان و دختران را مشاهده می‌کنیم که در کشورهای غربی از انحطاط، بردگی جنسی و نابودی پایه‌های خانواده خسته شده‌اند و به حجاب و عفاف روی آورده‌اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه  باید هوشیار بود و دستگاه‌های متولی فرهنگی در کشور هوشیارانه تصمیم بگیرند و اقدام کنند، بیان کرد: باید از هرگونه اقدامی که ابتذال فرهنگی را همراه دارد خودداری کنند.

شاهرخی اذعان کرد: گاهی ممکن است مجموعه‌های به‌ظاهر فرهنگی به مکانی واگذار شود، ولی در آن مکان رویدادهای غیرفرهنگی به‌وسیله برخی از بخش‌های فرهنگی رخ دهد.

شاهرخی با اشاره به اینکه در راستای اجرای اصل 123 قانون اساسی، قانون ساماندهی مد و لباس در مجلس و شورای نگهبان به تصویب رسیده‌است، عنوان کرد: امروزه لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی و اسلامی را در بازارها در انواع گوناگون پسران و دختران فراوان می‌بینیم.

او با بیان اینکه پیداکردن لباس‌هایی که با فرهنگ ایرانی و اسلامی هماهنگ باشد گاهی در بازار محدود است، خاطرنشان کرد: قوانین فقط برای تصویب نیست بلکه برای اجرا هم است و لازم است تدابیری برای توزیع لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی و اسلامی اتخاذ شود.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان بیان کرد: گاهی می‌پرسند که وضعیت آینده این استان را چگونه تجزیه‌ و تحلیل می‌کنید، ما باید به آیندۀ کشور امیدوار باشیم؛ هرچند فرازونشیب وجود دارد، اما قطعاً آینده برای استان ما روشن است.

شاهرخی عنوان کرد: کارخانۀ ماشین‌سازی خرم‌آباد تا چند سال پیش تعطیل بود، اما در این دولت با پیگیری‌های مسئولان ملی و استانی به نقطه‌ای رسیده‌است که اشتغال در آن چند برابر شود.

او بیان کرد: در لرستان صنایع تعطیل‌شده‌ای وجود دارد که باید مشکلات آن‌ها دنبال شود، اما صنایع و کارگاه‌های متوسط و کوچکی هم وجود دارد که اشتغال در آن‌ها پویا و زنده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با قدردانی از اجرای طرح حضور دانش‌آموزان در نمازجمعه، عنوان کرد: از نیروی انتظامی که طرح نور را در در کشور در حال اجرا دارد تقدیر و تشکر می‌کنم.

شاهرخی تصریح کرد: نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلفی خدمات‌رسانی می‌کند و باید از این قشر زحمت‌کش که در عرصه‌های مختلف جهاد مستمر دارند تشکر کنیم.

او با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی، عنوان کرد: اهمیت مشارکت حداکثری به قوت خود باقی است و عملیاتی‌کردن چهار راهبردی که مقام معظم رهبری فرمودند، امری لازم و شرکت در انتخابات یک حق، تکلیف و وظیفه ملی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: مسئولان ناظر و برگزارکننده انتخابات هم باید دقت لازم را در برگزاری انتخابات سالم داشته باشند.

شاهرخی افزود: آسیب‌های احتمالی دور اول انتخابات مجلس باید رفع شود و با کسانی که می‌خواهند به انتخابات خدشه‌ای وارد کنند برخورد شود.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • حاجی علیزاده: امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • زیارت بقیع در سالروز شهادت صادق آل محمد (ص)
  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر
  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • تکریم زائران ایرانی در مدینه به خاطر حمله به اسرائیل
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود