Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:38:50 GMT

مشکل اصلی نمازخانه مدارس کوچک بودن آن‌ها است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۰۸۶۳

مشکل اصلی نمازخانه مدارس کوچک بودن آن‌ها است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پسر سراسر کشور که در دانشگاه زنجان برگزار شد، هدف از برپایی نماز جماعت در مدارس را با رویکرد ترغیب دانش‌آموزان با فریضه دینی نماز عنوان کرد و افزود: این حضور به صورت یک روز در هفته و بنا به توصیه مقام معظم رهبری و ستاد اقامه نماز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های نمازخانه مدارس، کمبود فضا برای دانش‌آموزان نمازگزار است، تصریح کرد: با توجه به این کمبود فضا و اینکه امکان حضور برای همه دانش‌آموزان در نمازخانه مدارس نبود، به همین خاطر نماز جماعت در نزدیک‌ترین مساجد به مدارس اقامه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه امروز باید زمینه پیوند دانش‌آموزان با مساجد را فراهم کنیم، ادامه داد: سال گذشته دیدارهای زیادی با دانش‌آموزان داشتیم که بخش عمده این گفت‌وگوها حول محور مهارت‌های زندگی بود؛ چرا که دانش‌آموزان آینده‌سازان این مملکت هستند و باید با این مهارت‌ها آشنا شوند.

خاتمی با بیان اینکه تلاش دشمن در این راستا است که نسل جدید جامعه را بی‌هویت کرده و فاصله زیادی بین ریشه تاریخی و نسل امروز ایجاد کند، خاطرنشان کرد: اعتقاد راسخ به این مهم داریم که جامعه با وجود جوانان هویت‌دار زیبا ساخته می‌شود، به همین خاطر باید از هم‌اکنون به فکر ساختن این جامعه زیبا باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این مراسم، با بیان اینکه استان زنجان سرزمین حکیمان بزرگ و عالم است، گفت: در هر بخش از این رویداد قرآنی، ۴۹۵ دانش‌آموز دختر و پسر شرکت دارند که در پایان این رقابت‌ها ۱۵۰ نفر به عنوان نفرات اول تا پنجم این مسابقات معرفی می‌شوند.

ابراهیم رفیعی با یادآوری اینکه زنجان دروازه تمدن آذربایجان بوده و امروز مفتخر به میزبانی این مسابقات قرآنی هستیم، خاطرنشان کرد: امروز رسالت سختی بر عهده داریم و باید تلاش کنیم تا دانش‌آموزان بهره کافی را از سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب ببرند.

کد خبر 4665705

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب نماز علی خاتمی آموزش و پرورش زنجان ابراهیم رفیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۰۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هم‌اکنون مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان وجود ندارد و در واقع می‌توان گفت که تعداد این مدارس به حداقل ممکن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علی اسماعیلی، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۲۲۷ هزار و ۳۴۵ دانش‌آموز از پیش‌دبستانی تا پایه دوازدهم مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۵۹۵ همکار در زمینه تعلیم و تربیت استان مشارکت می‌کنند.

وی همچنین از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در سال‌جاری از طریق آزمون‌های استخدامی تعداد یک هزار و ۴۰۰ معلم جذب آموزش و پرورش استان می‌شوند که این تعداد استخدام در تاریخ آموزش و پرورش بی‌سابقه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به نامناسب بودن برخی مدارس استان گفت: این موضوع دلایل خاص خود را دارد، درحالی‌که در سال‌های گذشته اعتبارات خوبی برای تخریب مدارس نامناسب و بازسازی و بهینه‌سازی فضای آنها اختصاص پیدا کرد اما در عمل این اعتبارات محقق نشد.

وی با بیان اینکه اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان سال گذشته ۲۱۸ کلاس درس را به آموزش و پروش استان تحویل داد، اظهار داشت: هم اکنون هیچ مدرسه‌ای به حال خود رها نشده است و بروز یک مشکل در مدرسه ای را نباید به همه مدارس تعمیم داد.

اسماعیلی با بیان اینکه با بیان اینکه پس از مدت‌ها مشکل تامین نیروی انسانی در رشته‌های فنی‌وحرفه ای استان رفع شد، افزود: برای سال تحصیلی جدید تامین ۱۴۰ نیروی انسانی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، تعداد متقاضیان برای ورود به آموزش‌وپرورش از دستگاه‌های دیگر افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: تعداد ۱۰۰ نفر تقاضای خود را در این زمینه اعلام کردند که البته بر اساس مدرک تحصیلی و جدول شغلی بررسی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در خصوص مدارس کانکسی در استان، گفت:هم‌اکنون مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان وجود ندارد و در واقع می‌توان گفت که تعداد این مدارس به حداقل ممکن رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین در رابطه با پرداخت حق سرویس دانش‌آموزان مناطق محروم نیز افزود: طبق قانون ۵۰ درصد حق سرویس دانش‌آموزان مناطق محروم به عهده آموزش و پرورش است، اما در سال‌جاری بیشتر از این مقدار پرداخت می‌شود.

کد خبر 749408

دیگر خبرها

  • حکایت تسنیم از دانش‌آموزانی که رنج علم دارند + فیلم
  • جایی که تعلیم و تربیت با عشق گره می‌خورد
  • معلمی خاص برای دانش آموزان خاص
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر آستارایی برگزار شد
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا