Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:08:47 GMT

جزئیات تحریم های احتمالی آمریکا علیه ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۱۰۸۱

جزئیات تحریم های احتمالی آمریکا علیه ترکیه

به گزارش تارنمای این خبرگزاری، واشنتگتن تنها به حذف ترکیه از برنامه ساخت جنگند های "اف -۳۵" اکتفا نخواهد کرد و ممکن است، براساس قانون آمریکا، ۱۲ نوع تحریم را بر آنکارا اعمال کند.

براساس این گزارش، تحریم های آمریکا شامل منع معامله خرید و فروش املاک و مستغلات، محدودیت در سرمایه گذاری ترکیه در اوراق قرضه آمریکا، محدودیت برای شرکت های ترکیه ای برای ورود به بخش مالی آمریکا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلومبرگ ادامه می دهد: ترامپ همچنین از سازمان های مالی بین المللی مانند صندوق بین المللی پول خواهد خواست که هرگونه اعطای وام به نهادهای مالی ترکیه که تحریم می شوند، خودداری کند.

بر این اساس ترامپ به بانک های آمریکایی نیز اجازه نخواهد داد که به شرکت های و بانک های ترکیه ای که ارزش سرمایه آنها بالغ بر ۱۰ میلیون دلار است، وام بدهد.

از سوی دیگر، ممکن است، شرکت های زیای که در بخش صنایع دفاعی ترکیه فعالیت دارند نیز تحریم شوند، این بدان معناست که این شرکت ها نمی توانند قطعات آمریکایی را برای تجهیزات نظامی خریداری کنند که در ترکیه تولید می شود.

از سوی دیگر بلومبرگ گزارش داد که دولت آنکارا امیدوار است که بتواند در سایه روابط حسنه میان "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه و همتای امریکایی اش، از تحریم ها فاصله بگیرد، چرا که ترامپ اختیار این را دارد که اجرای این تحریم ها به تعویق بیفتد.

براساس این گزارش، البته به تعویق افتادن تحریم های ترکیه از سوی ترامپ، مشکل بنظر می رسد، چرا که قانون ویژه تحریم کشورها برای خرید سلاح از روسیه روشن و قاطع است و درصورتی که رئیس جمهوری آمریکا موجب تعویق تحریم ها شود، مجلس سنا می تواند حکم ترامپ را با حکمی دیگر رد کند.

آمریکا در سال ۲۰۱۷ با تصویب قانون کاتسا (قانون مقابله با دشمنان ایالات متحده از طریق تحریم ها)، کشورهای جهان را برای خرید تسلیحات نظامی از روسیه تهدید به تحریم کرده است.

انتشار این خبر همزمان با آن صورت می گیرد که چند سناتور آمریکایی ساعاتی پیش از ترامپ خواستند؛ دولت ترکیه را به دلیل نادیده گرفتن هشدارهای واشنگتن تحریم کند.

با وجود هشدارهای مکرر آمریکا به ترکیه در صورت خرید "اس ۴۰۰"، اما مقام های آنکارا این موضوع را برای حفظ امنیت خود ضروری می دانند و اعلام کرده اند که از این اقدام هرگز عقب نشینی نخواهند کرد.

همزمان با این تحولات، روسیه دیروز (شنبه) دومین محموله تجهیزات مورد نیاز سامانه موشکی اس ۴۰۰ را به ترکیه تحویل داد.

ترکیه تا پیش از تنش با آمریکا برای خرید سامانه دفاع موشکی "اس ۴۰۰" در تولید برخی قطعات جنگنده های اف ۳۵ شامل سیستم سوخت رسانی، ابزارهای فرود و اتاقک هواپیما با واشنگتن مشارکت داشت.

هراس آمریکا و سایر کشورهای عضو ناتو از این است که رهگیری جنگنده‌های اف ۳۵ در رادارهای سامانه دفاع موشکی اس- ۴۰۰ وارد شده و توانایی این جنگ‌افزار در مقابله با روسیه کاهش یابد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟

سایت خبری اسرائیلی کالکالیست Calcalist می‌گوید که پیامد‌های مالی تحریم ترکیه به زودی بر اسرائیلی‌ها تأثیر می‌گذارد، زیرا مواد اولیه به دست نمی‌آید، قیمت کالا‌های اساسی و مواد غذایی افزایش می‌یابد و قیمت مسکن ممکن است صعودی شود.

گزارش کالکالیست بیان کرد که تصمیم ترکیه برای قطع روابط تجاری با اسرائیل در تل آویو یک اقدام «غافلگیرکننده کامل» بود، زیرا معتقد بود تهدیدات آنکارا برای ممنوعیت کالا‌ها در سایه جنگ غزه، تهدیدی توخالی است.

بر اساس این گزارش، یافتن منابع جایگزین واردات نیازمند زمان و مجموعه‌ای از توافق‌نامه‌ها است و حتی زمانی که آنها امضا می‌شوند، احتمالاً قیمت کالا‌ها بسیار بالاتر از تقاضای عرضه‌کنندگان کالا در ترکیه خواهد بود.

پر کردن این شکاف‌های قیمتی نیز از جیب مصرف‌کنندگان اسرائیلی حاصل می‌شود که در حال حاضر با هزینه‌های سنگین روبه‌رو هستند.

گزارش کالکالیست نشان می‌دهد که صنعت ساخت‌وساز به‌ویژه تحت تأثیر تحریم قرار گرفته است و همچنین صنعت خودروسازی، جایی که خودروسازان بزرگ مجموعه‌ای از خودرو‌های محبوب را از ترکیه به اسرائیل صادر می‌کنند.

آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود. رئیس‌جمهور ترکیه تعلیق مبادلات تجاری با رژیم صهیونیستی از سوی آنکارا را اقدامی ضروری دانست و نخست‌وزیر رژیم اشغالگر را فردی بی‌رحم توصیف کرد.

اردوغان پس از اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل گفت مرحله قطع روابط تجاری با [رژیم]اسرائیل ضروری بود و انجام شد. حجم تجارت سالانه ما با اسرائیل ۹.۵ میلیارد دلار بود و ما چنین در نظر گرفتیم که این تجارت وجود ندارد و فاز جدیدی را آغاز کردیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه