Web Analytics Made Easy - Statcounter


ضمن قدردانی از زحمات پلیس راهور، راهنمایی و رانندگی، نیرو‌های انتظامی، امدادگران و راهداران گفت: در خصوص اظهار نظر اخیر رئیس پلیس راهور که - ضمن اعتراض به‌حق ایشان به ساخت بی‌کیفیت برخی خودرو‌های داخلی و تعبیر تأمل برانگیز و هشدار دهنده ارابه‌های مرگ برای آن - منع تردد برخی خودرو‌ها در جاده‌ها را مطرح کرده‌اند، باید مواردی را یادآور شد؛ گویا مطالبات و الزام خودروسازان از سوی مراجع ذیربط، کارساز واقع نشده است و مسئولین ذیربط از توقف تولید خودرو‌های ناایمن ناامید شده و دیواری کوتاه‌تر از برخی مصرف کنندگان خودرو یافت نکرده و فشار بر قشری از مردم را، راه آسان‌تری دانسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و توان مالی قاطبه مردم و اینکه حتی همین خودرو‌های ناایمن و بی‌کیفیت هم با قیمت‌های دور از انتظار و خارج از قد و قواره وضعیت و وسع اقتصادی آحاد جامعه عرضه می‌شود، چگونه می‌توان چنین اظهاراتی را عنوان کرد و مردم را از مسافرت جاده‌ای که جزو تفریحات سالم و حق مسلم ایشان است، منع کرد؟ طبق نظر کارشناسان و اهل فن در امور حمل و نقل، بیشترین مسافرت‌ها در کشور، مسافرت‌های جاده‌ای است، بالاخص هم اکنون که در فصل تابستان به سر می‌بریم و به جهت گرمی هوا و تعطیلات تابستانی مراکز تحصیلی و پشت سر گذاشته شدن غول کنکور، مسافرت‌ها به اوج می‌رسد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در این وضعیت اقتصادی و اجتماعی، حداقل مسأله‌ای که باید مراقب آن باشیم، امیدواری و نشاط مردم است. مسافرت و کسب تجربیات آن و باهم بودن اعضای خانواده، علاوه بر ایجاد صمیمیت بیشتر و سلامت خانواده و شادی و انبساط خاطر افراد، موجب رونق گردشگری داخلی نیز می‌شود. مسافرت آنچنان تأثیری بر رشد اجتماعی و سلامت فرد، خانواده و جامعه دارد که دین مبین اسلام نیز همواره تأکید بر آن داشته و علاوه بر احادیث مختلف در این خصوص، آیاتی نیز به کرات در قرآن کریم آمده و به صورت فراگیر بر گردشگری و سیاحت تأکید دارد. حکما و شعرا و بزرگان نیز با توجه به آثار مثبت سفر، به این موضوع توجه ویژه داشته اند.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و اثرات مثبت سفر، بویژه در فصل تابستان شایسته نیست مردم را از سفر منع کرد و با طرح چنین مواردی، موجبات ناخشنودی و ناامیدی افراد را فراهم کرد بلکه می‌بایست از خودروسازان، ساخت خودروی ایمن با قیمت و شرایط واگذاری مناسب و از وزارت راه، همواری و ایمن سازی جاده‌ها را مطالبه کرد.

وی در پایان گفت: وزارت راه، پلیس راهنمایی و رانندگی و خودروسازان و قطعه‌سازان، باید دست در دست یکدیگر با مشارکت و همفکری، هر یک بنا بر وظیفه قانونی خود، شرایط را برای سفری خوش، ایمن، آسان و ارزان و خاطره انگیز برای همه آحاد جامعه اعم از پراید سوار، آردی سوار و قس علی هذا فراهم کنند.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: جاده نماینده مردم تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان اردل در دستور کار قرار گیرد

عضو شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه شهرستان اردل تنها شهرستانی است که جاده چهارخطه ندارد، توسعه راه‌های ارتباطی این شهرستان و اجرای جاده چهارخطه بابد در دستور کار قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حمید جهانگیری در اجلاس شورای اسلامی استان با اشاره به لزوم اجرای چهار خطه در شهرستان اردل، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان اردل تنها شهرستان استان است که جاده چهارخطه ندارد، توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان اردل باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده شهرستان اردل در شورای اسلامی استان و عضو شورای اسلامی استان افزود: با توجه به پتانسیل‌ها و وسعت شهرستان اردل و بالا بودن هزینه‌های اجرای طرح‌های کشاورزی و آبیاری، درخواست می‌شود طرح‌های کشاورزی شهرستان اردل در طرح‌های ملی قرار گیرند.

جعفر عسگری، نماینده شهرستان کوهرنگ و دیگر عضو شورای اسلامی استان نیز در این اجلاس، اظهار داشت: با توجه به زیرسازی دو کیلومتر جاده سیف آباد اله یاری، دم تنگ کرایی، دهگر و جمال آباد شامنصوری در شهرستان کوهرنگ، اجرای کامل آسفالت آن باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: تکمیل ساختمان بخشداری دوآب‌صمصامی و تخصیص اعتبار به منظور آسفالت جاده‌های آنتنی روستاهای بازفت لازم است توجه شود. همچنین تکمیل پروژه تونل حونی و آسفالت جاده‌های آنتنی روستاهای بازفت نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.

عسگری با اشاره به افزایش مهاجرت معکوس و وجود زمین‌های اشخاص خارج از طرح هادی، گفت: بازنگری پیش از موعد طرح های هادی در شهرستان کوهرنگ از ضروریات است. تخصیص اعتبارات استان در 6 ماهه اول سال با توجه به سرما و تعطیلی پروژه‌های عمرانی در 6 ماهه دوم باید در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان اردل در دستور کار قرار گیرد
  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • تولید منحصر به فرد گندم در گلستان / صنایع آردی که در رکود به سر می‌برند
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان
  • ببینید | سرقت عجیب گل رز از باغچه توسط دو پیرمرد پرایدسوار با بیل و کلنگ!
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت