Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@16:12:37 GMT

خروج ترامپ از برجام انگیزه شخصی داشت

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۲۱۰۶

طبق یادداشت‌های محرمانه سفیر انگلیس در واشنگتن، ترامپ فقط با انگیزه شخصی و از سر لجاجت با رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از برجام خارج شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  «میل آن ساندی» در ادامه افشاگری‌ها پیرامون محتویات یادداشت‌های محرمانه «کیم داروش» سفیر مستعفی انگلیس در واشنگتن، این بار به موضوع برجام پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  داروش در بخشی از این یادداشت‌ها می‌نویسد دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران به انگیزه‌های شخصی و از سر لجاجت با باراک اوباما زمامدار قبلی کاخ سفید، خارج شد.   وی این اقدام ترامپ را به مثابه خرابکاری دیپلماتیک تعبیر کرده و با اشاره به اختلاف نظر مشاوران ترامپ گفته بود کاخ سفید راهبرد مشخصی برای بعد از خروج از برجام ندارد.   گفتنی است تاریخ این یادداشت به سال ۲۰۱۸ میلادی و بعد از سفر بوریس جانسون وزیر خارجه وقت انگلیسی به واشنگتن باز می‌گردد.   هدف از این سفر که که با ناکامی مواجه شد قانع کردن ترامپ به حفظ برجام عنوان می‌شود.   گفتنی است افشاگری‌های «میل آن ساندی» دولت لندن را سر دوراهی دفاع از حقوق دیپلمات‌ها و حفظ رابطه راهبردی با واشنگتن قرار داده است.   اگرچه داروش به دلیل امتناع دولت ترامپ از ادامه همکاری با وی مجبور به استعفا شد؛ انگلیس اظهارنظر صریح و بی‌پرده وی را بخشی از وظایف دیپلماتیک سفرا تعبیر کرده اما مدعی شده که لزوماً با نظر دولت لندن منطبق نیست.   همزمان، هشدار پلیس انگلیس مبنی بر احتمال پیگرد قانونی میل آن ساندی در صورت ادامه افشاگری‌ها، حق مطبوعات در آزادی بیان که این روزها دولت لندن داعیه دفاع از آن را دارد؛ زیر سوال می‌برد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۲۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد

معاونت حقوقی ریاست جمهوری از تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت خبر داد.

به گزارش ایسنا، با حضور وزرای دادگستری، ارتباطات و معاون حقوقی، برخی معاونان رئیس‌جمهوری، اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی دولت و با مشارکت رئیس مرکز ملی فضای مجازی و برگزاری ٨ جلسه سه‌ساعته در روزهای تعطیل رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است. این لایحه بعد از تصویب در هیئت دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت
  • چلسی رقیب همشهری‌اش را گلباران کرد
  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!