Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان شمالی-وزیر کشور گفت: نگاه به روستاها باید با هدف رفع کمبودها و جبران عقب ماندگی ها باشد.

به گزارش  قدس آنلاین، به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع منتخبین، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان شیروان اظهار داشت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی رهبران محلی رشد و توسعه در روستاها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رحمانی فضلی افزود: یکی از مهمترین برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که مسئولین از دل همین مردم و به انتخاب مردم به مقام می رسند.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی مردم مسئولین خود را حتتی در شهرهای کوچک نمی توانستند ببینند و مشکلاتشان را بیان کنند.

رحمانی فضلی در ادامه تاکید کرد: رسیدگی به مشکلات مناطق روستایی و تشکیل جهاد سازندگی از اولین دستورات امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود و امروز باید نگاه ما به روستاها با هدف رفع کمبودها و جبران عقب ماندگی ها باشد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا سطح زندگی، علم، دانش و تدین جامعه روستایی بالا برود و در این راستا نباید تنها به اعتبارات دولتی اکتفا کرد بلکه باید از ظرفیت مردم بهره مند شد.

وزیر کشور ادامه داد: تا کنون نتوانستیم اقتصاد و امور کشور را به مردم بسپاریم و بنده اعتقاد دارم باید برای رونق تولید از مردم بهره مند شویم.

عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: نقش دهیاران و شوراهای اسلامی برای بهره مندی از ظرفیت مردمی بسیار موثر است. رحمانی فضلی اشاره داشت: یک خانواده روستایی با کوچکترین عنصر تولید مانند دام می تواند تولید را افزایش دهد و درآمدزایی کند.

وی خاطر نشان کرد: مراکز بوم گردی در روستاها باید تقویت شود چرا که این مراکز علاوه بر جذب توریست و گردشگر می تواند مکان مناسبی برای فروش محصولات بومی و کسب درآند جانبی باشد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: محصولات تولیدی روستاییان شهرستان را برندسازی کنید.

وی اشاره داشت: امروز در حاشیه بازدید بنده از روستا یکی از گلایه های مردمی پایین بودن سرعت اینترنت بود که نشان می دهد روستاییان ما با علم روز بیگانه نیستند.

رحماتی فضلی در پایان سخنان خود تاکید کرد: حصارهای تنگ نظری و حسادت ها را کنار بگذارید و با کمک یکدیگر برای رشد و توسعه روستا و منطقه تلاش کنید.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جبران کمبودها دهیاران وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۲۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه با فرمانداران شهرستان‌های لرستان، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی لرستان در عدم تحقق توسعه، بی اتحادی در دستگاه‌های اجرایی و مسئولان خدمتگزار است.

وی خطاب به فرمانداران، تصریح کرد: شما مسئول به‌کارگیری بدنه دولت و ایجاد اتحاد به‌ویژه در دستگاه‌های زیر مجموعهٔ یک وزارت هستید.

استاندار لرستان، اظهار کرد: در اولین جلسه‌ای که در تهران خواهم داشت این موضوع را از طریق وزارت‌خانه‌ها پیگیری خواهم کرد.

شفقت، عنوان کرد: وزارت‌خانه‌ها باید یک وحدت رویه و همدلی را در بین دستگاه‌های اجرایی تحت مدیریت خود ایجاد کنند و ما هم اتحاد حاکمیتی را برقرار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: وحدت رویه در بین نمایندگان مجلس و ائمه جمعه نیز به‌عنوان یک پشتیبان کننده مجموعه اجرایی، رافع مشکلات استان است.

استاندار لرستان، ادامه داد: با این وحدت رویه بسیاری از مشکلات استان و انتظارات محقق خواهد شد.

شفقت، گفت: لرستان امکانات خدادادی زیادی دارد که تنها با برنامه‌ریزی، اقدام و همدلی می‌توانیم آنها را بهره‌ور کنیم.

وی در ادامه بر فعال‌کردن و پیشرفت روستاها تأکید کرد و ادامه داد: ایجاد و ارتقای خرد اقتصادی در روستاها بر پایه داشتن برنامه جامع منطقه‌ای باعث رونق و افزایش درآمد در روستاها شده و حاشیه‌نشینی شهری را کمتر خواهد کرد.

استاندار لرستان، به مدیریت هزینه‌های دولت اشاره کرد و گفت: در شهرهای کوچک منطق مجتمع اداری را پیگیری کرده و از هزینه‌های اضافه خودداری کنید.

کد خبر 6088239

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • رئیس سازمان بسیج: نگاه به ایران بعد از عملیات وعده صادق ارتقا پیدا کرد
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود