Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در دیدار با سفیر عراق در ایران افزود: در موقعیت کنونی امید می رود که بتوان شرایطی را برای حضور سرمایه گذاران عراقی در ایران فراهم کرد.

وی یادآورشد: فعالان بخش خصوصی در حوزه پتروشیمی اعلام آمادگی کرده اند که می توانند نفت خام را از عراق وارد و پس از فرآوری آن را صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسنی بندپی یکی از مهمترین ظرفیت های اقتصادی استان تهران را صدور خدمات فنی و مهندسی خواند و از وجود بیشترین تعداد فارغ التحصیلان کشور در رشته های مهندسی، فنی و عمران در این استان خبر داد.

استاندار تهران گفت: این استان در زمینه خدمات مشاوره ای، مشارکت در حوزه درمانی، احداث مسکن و تولید و تامین مصالح ساختمانی می تواند با عراق همکاری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های همکاری دو کشور می تواند خیلی بیشتر از آنچه که در شرایط کنونی وجود دارد، توسعه یابد.

محسنی بندپی اضافه کرد: عراق هم خواهان توسعه همکاری های دو جانبه و اقتصادی است که خواسته ای قابل حصول و در دسترس محسوب می شود.

استاندار تهران همچنین خواستار حضور سرمایه گذاران عراقی در تهران و مشاهده فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی شد.

هماهنگی برای حماسه اربعین

وی همچنین هدف اصلی این دیدار را شرکت مردم ایران در حماسه اربعین بیان کرد و گفت: در اربعین می توان تجلی سخن امام خمینی (ره) را که فرمود مسلمانان هرچه دارند از محرم و صفر است را مشاهده کرد.

محسنی بندپی تاکید کرد: امسال به سبب حذف ویزا، پیش بینی می شود که تعداد زائران اربعین بیش از سال های گذشته باشد.

پذیرایی از ۷۰ هزار تهرانی به کربلا در اربعین

معاون سیاسی و امنیتی استاندار تهران نیز در این جلسه گفت: طی سال های گذشته در موکب های این استان در نجف از ۷۰ هزار زائر پذیرایی کردیم.

حمیدرضا گودرزی بیشترین محل ماموریت استان تهران در اربعین حسینی را نجف اشرف دانست و افزود: امسال به دستور وزیر کشور و استاندار تهران بناست بار دیگر در این منطقه به زائران اباعبدالله الحسین خدمت رسانی کنیم.

وی اعلام کرد: این خدمت رسانی به زائران به منظور آسان سازی سفر اربعین و خدمت به این زوار انجام می شود.

استاندار تهران طی چهار ماه گذشته سه دیدار با سه سفیر کشورهای روسیه، ترکیه و عراق داشته است.

تهرام / ۳۰۰۱//‌۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرمایه گذاری خارجی استانداری تهران اربعین حسینی زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد

مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد.   به گزارش بی بی سی، او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.   وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.   در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.   این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.   عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان
  • دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان