Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@04:47:21 GMT

۴ ایستگاه ماهواره‌ای در کشور ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۴۲۱۳

۴ ایستگاه ماهواره‌ای در کشور ایجاد می‌شود

‌رئیس سازمان فضایی ایران از ایجاد ۴ ایستگاه ماهواره‌ای در کشور خبر داد.

‌به گزارش ایسنا، مرتضی براری در دیدار با استاندار آذربایجان غربی ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از استارت آپ های خلاق حوزه فضایی در استان از توسعه و ایجاد ۴ ایستگاه ماهواره‌ای در کشور خبر داد و گفت: یکی از این ایستگاه‌ها با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته در شهرستان سلماس ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براری با اشاره به نقش ایجاد این ایستگاه فضایی در شهرستان سلماس به منظور رصد ماهواره‌ای و سرویس دهی به ماهواره‌های دیگر کشورها و نیز اشتغال زایی افزود: ایجاد زیرساخت‌های فضایی و توسعه ایستگاههای زمینی ماهواره‌ای در اولویت برنامه‌های سازمان فضایی ایران است.

وی با اشاره به جایگاه مهم آذربایجان غربی ادامه داد: سازمان فضایی ایران مقدمات همکاری با کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان و ترکیه را شروع کرده که توانمندسازی آذربایجان غربی در صنعت فضایی می‌تواند در تقویت این همکاریهای منطقه‌ای بسیار مؤثر باشد.

محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار ضمن اعلام خرسندی از دستاوردهای فضایی کشور که موجبات تقویت اقتدار ملی را در پی دارد تصریح کرد: آذربایجان غربی به جهت بهره مندی از نیروی انسانی خلاق و ظرفیت‌های خاص طبیعی نیازمند نقش آفرینی جدی تر سازمان فضایی ایران بویژه در بحث پایش محصولات کشاورزی و معادن است.



انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایستگاه ماهواره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی

️مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند و سال گذشته در استان در حوزه اشتغال ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر نفر موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا مهرافروز در نشست هم‌اندیشی با فرماندار شهرستان ارومیه اظهار کرد: در حوزه کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشتر به دنبال ایجاد بستر و فضاهایی هستیم تا موانع و مشکلات پیش‌رو را با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها حل کنیم.

️وی در ادامه تهدیدها را زمینه‌سازی برای پویایی برشمرد و افزود: هر تهدیدی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و از آن بهره برد، اگر تهدیدی نباشد تحرکی هم نخواهد بود و فضایی ایجاد نخواهد شد که برای آن تصمیم‌گیری، بازخوانی و بازیابی شود.

️مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اقداماتی را که موفق بوده است، ادامه می‌دهیم و در خصوص مابقی اقدامات نیز تجدیدنظر می‌شود، گفت: برجسته‌ترین خدمت، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی است.

مهرافروز ادامه داد: اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) و شعار اصلی آن ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌ها است تا دغدغه‌هایشان حل شود که در حوزه اشتغال این امر به وقوع پیوسته است.

️وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند و سال گذشته در استان در حوزه اشتغال ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر نفر موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

مدیرکل امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی ارائه مشاوره به خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی اردوهای زیارتی و تفریحی و حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان را از دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد.

کد خبر 748572

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی